چهارشنبه 14 مهر 1395 - 12:17

حذف شیراز از سدتنگ سرخ یاسوج

معاون برنامه ریزی و مجری طرح سدتنگ سرخ یاسوج، از حذف شدن احتمالی سهیمه آب استان فارس در سد تنگ سرخ یاسوج هم خبرداد.

به گزارش بویرنیوز، ابوالقاسم محمدزاده در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: با توجه به دستور ریاست جمهوری مبنی بر تکمیل زودتر این طرح،بازنگری جدیدی برای سد شروع شده واحتمال حذف سهمیه آب استان فارس هم وجود دارد.

محمدزاده از یاسوج سهمیه آب استان فارس از سدتنگ سرخ یاسوج را 72 میلیون مترمکعب عنوان وخاطرنشان کرد: سهمیه آب یاسوج از این سد حدود 120 میلیون مترمکعب است.

معاون برنامه ریزی و مجری طرح سدتنگ سرخ یاسوج گفت: طرح سدتنگ سرخ هم اکنون در حال بازنگری است و اعتبارات موردنیاز آن تازمان اعلام نهایی آن مشخص نمی شود.

محمدزاده ، شروع عملیات اجرایی سدتنگ سرخ یاسوج را سال 90 عنوان کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=203993
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فاتح گفت:

    درود بر این مسول زحمت کش استان . لطفا این کار بسیار مهم ( حذف شیراز از سهمیه آب سد ) را پیگیری کنید خدا اجرتان دهد

  2. مهدی گفت:

    اگر مسئولین بویراحمد خون بویراحمد در رگشون هست نباید اجازه بدن آب سد تنگ سرخ بره برا شیراز،(امروز جنگ،جنگ آب هست )

  3. آبتین گفت:

    با وجود سد درودزن و سد تنگ براق دیگر نمی بایست شیراز نیازی به آب این سد داشته باشد. امیدواریم پیگیری شود.

  4. امیر گفت:

    درود بر مهندس محمد زاده 

  5. امیر گفت:

    درود بر مهندس محمد زاده  امیدوارم عملیات اجرایی این سد به زودی شروع شود

  6. ناشناس گفت:

    چقدر مردم ساده لوحی داریم

  7. هم شهري گفت:

    واقعأ برخي کامنت هاي مخاطبان جاي تأسف داره. تأسف بارترين کامنت اينه که مي گه اگه مسئولين بويراحمد خون بويراحمد تو رگشونه نبايد بذارن آب سد تنگ سرخ براي شيراز بره.زماني ما بايد چنين ادعايي داشته باشيم که هيچ احساس نيازي به شهر شيراز نداشته باشيم.عزيز من، روزانه ده ها نفر از مردم ياسوج براي مداوا و معاينات پزشکي به بيمارستان هاي شيراز مراجعه کي کنن. بيشتر خريدهاي ما از شهر شيرازه هنوز که هنوزه بيشتر مسافران ما از طريق فرودگاه شيراز استفاده مي کنن.خوبه که شيرازيا بگن بيمارستان هاي شيراز نبايد بيماران ياسوجي را پذيرش کنن يا اينکه نبايد از فرودگاه شيراز استفاده کنن.آخه اين چه منطقيه که شما تبليغ مي کنيد .

  8. ع گفت:

    واقعا از اظهار نظر بعضی از دوستان ادم شگفت زده میشه و چرا نباید مثلا اب سد تنگ سرخ اگه لازم باشه به همشهریان ما در شیراز داده بشه اولا که سدها ملی هستند و حتی امکان دارد اب شرب خیلی از همشهریان ما در دیگر استانها نیز از طریق این سدتامین بشه دوما به قول اون دوستمون اگه اینطوره تا مردم شیراز به ما اجازه استفاده از تجهیزات پزشکی شیراز را ندهند

  9. بویراحمد گفت:

    دوستان در بیان منظور خود واژه های نا مناسبی استفاده کردند.اول اینکه آب با سایر نیازها کاملا متفاوته.دوم اینکه شهر مهاجر پذیری مثل یاسوج که سالانه جمعیتی خارج از توان به این شهر مهاجرت میکنند نیازمند زیربناهای اولیه زندگی هستند که متاسفانه هیچ مسئولی پاسخ گو نیست.قطعی روز افزون آب در شهر پرآبی مثل یاسوج نشان از بی لیاقتی مسئولین در فراهم کردن آب و زیرساخت مناسب برای شهروندان میباشد.مطمئنا وقتی ما منابعی داریم حق اولیه استفاده از اون متعلق به شهر ماست و در صورت مازاد میتوان به دیگر استانها هم حق آبه داد.اما اگر نیاز شهر تامین نشود پس غیر منطقیست که این حق آبه را با دیگران سهیم شویم.

  10. ناامید شدم گفت:

    هرچه داریم از شیراز داریم درود بر پارس

  11. ک.الف گفت:

    یک استان بندانگشتی و۸۰۰هزارنفری چرا ۳۸ ساله همش عقب مانده است؟اگربی لیاقتی مسوولان علتش نیست پس چیه؟ماهنوز یک متخصص اسم والرژی نداریم وباید هم محتاج شیراز واصفهان باشیم.فرصت سوزی وباندبازی و تحت فشار دادن نخبگان وفرار مغزهای پراستعداد دیگه شاخ ودم نداره!

  12. ناشناس گفت:

    این قضیه حذف اب سدتنگ سرخ برای شیراز بخاطر سختگیری محیط زیست استان بوده نه چیز دیگری

  13. نمیره گفت:

    ای اقای محمدزاده دق سدشیوو دلشه

  14. بویراحمد گفت:

    با احداث این سد اولا زیبایی شهر یاسوج از بین میره دوما مردم پایی دست با اب این رودخانه کشاورزی میکنن و زندگی میگذرانند سوما هوای یاسوج شرجی میشه چهارما نظم اکو سیستم از بین میره که بزرگترین مصیبته خودش بعد تازه این سد برا شیرازه ابش فقط دودش به چشم ماست؛ما اگه میریم شیراز برا درمان اولا پولشو میدیم دوما بیشتر بچه های خودمون مثل دکتر ملک حسینی اونجا هستن؛مگه کم اهدای عضو کردیم بهشون و…

  15. مهمان گفت:

    ظرفیت مفید سد تنگ سرخ 112 میلیون متر مکعب است نه 190. و از ابتدا سهیمه شیراز 72 میلیون مترمکعب و سهمیه یاسوج 40 میلیون مترمکعب منظور شده بود که با این حساب یاسوج بکلی از حالت شهریت خارج می شود و کشاورزی منطقه سررود و مناطق اطراف بشار از زیر سد تا سرنجل کل نابود می شود.

دیدگاه شما