سه شنبه 13 مهر 1395 - 8:05

دیدار مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با معاون اول رئیس جمهور (+تصاویر)

جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با معاون اول رییس جمهور عصر روز گذشته برگزار شد.

به گزارش”بویرنیوز” معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه ظرفیت های مورد نیاز برای توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: این استان از منابع طبیعی مختلف نظیر نفت، گاز، زمین حاصلخیز برخوردار است و با وجود نیروی انسانی تحصیلکرده، بسترهای لازم برای توسعه این استان فراهم است.

اسحاق جهانگیری در این جلسه استان کهگیلویه و بویراحمد را استانی پراستعداد توصیف کرد و گفت: این استان از ظرفیت های فراوانی برخوردار است اما متاسفانه از نظر توسعه جزو استان های کمتر توسعه یافته است.

وی بر ضرورت تکمیل زیرساخت ها و زیربناهای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و افزود: یکی از پیش نیازهای توسعه، تکمیل زیرساخت های حمل و نقل است و با راه اندازی این گونه زیرساخت ها همچون راه، راه آهن و فرودگاه در این استان، بخش زیادی از پیش نیازهای توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم خواهد شد.

جهانگیری همچنین با اشاره به ارائه گزارش استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات استان، از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست جلسه ای با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط برگزار و نیازهای استان را در بخش های مختلف نظیر آب، صنعت، کشاورزی، پتروشیمی و طرح های آبیاری تحت فشار مورد بررسی قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شده است، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت های خوبی در حوزه تولید گیاهان دارویی برخوردار است و با توجه به منابع و ظرفیت های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در این رشته، امیدوارم شاهد توسعه تولید گیاهان دارویی در این استان باشیم.

وی خواستار برگزاری همایش برای معرفی ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد در این استان شد و گفت: با برگزاری چنین همایش ها و معرفی ظرفیت های استان امیدوارم شاهد حضور سرمایه گذاران در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از وضعیت استان ارائه کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توجه ویژه است تا بتواند جایگاه خود را ارتقا دهد.

وی همچنین به ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات استان پرداخت و پیشنهادات خود را برای رفع این مشکلات مطرح کرد.

نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه سفر استانی رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد بارقه های امید را در دل مردم این استان زنده کرده است خواستار اجرایی شدن دستورات رییس جمهور و مصوبات این سفر شدند.

نمایندگان مردم این استان همچنین با بیان اینکه ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید بدرستی احصاء شده است بر لزوم توجه هرچه بیشتر به تکمیل زیرساخت های این استان تاکید کردند.

 2 4 6 5 index
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=203919
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما