چهارشنبه 24 شهریور 1395 - 22:20

آخرین‌مهلت بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شعبه یاسوج با اشاره به بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان گفت: کارفرمایان خوش‌حساب برای بهره‌مندی از بخشودگی جرائم بیمه‌ای تا روز شنبه فرصت دارند.

bime

به گزارش بویرنیوز، مهراب هدایت جهان‌آباد گفت: کارفرمایان خوش‌حساب واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی واجد شرایط تا پایان وقت اداری روز شنبه 27 شهریورماه جاری فرصت دارند تا از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای برخوردار شوند و نمایندگان کارگاه‌هایی که در گذشته دچار بحران بوده‌اند برای برخورداری از تسهیلات فراهم‌شده می‌بایست طی روزهای باقیمانده از مهلت قانونی به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

مهراب هدایت جهان‌آباد با بیان اینکه قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب دائمی خواهد بود اظهار داشت: که البته خوش‌حسابی قبل از بروز مشکل شرط اصلی برخورداری از حمایت‌های این قانون است و برای بهره‌مندی از این مزایا می‌بایستی مراتب را حداکثر ظرف 3 ماه از تاریخ وقوع به شعب سازمان تأمین اجتماعی اعلام کنند.

مهراب هدایت جهان‌آباد مشمولین طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را واحدهای فعال تولیدی، صنعتی و معدنی سراسر شهرستان بویراحمد اعلام کرد.

رئیس تأمین اجتماعی شعبه یاسوج با بیان اینکه غیرارادی بودن بروز مشکل در کارگاه از شرایط مهم استفاده از مزایای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای است، گفت: آن دسته از کارگاه‌هایی که براثر حوادث غیرمترقبه از قبیل بلایای طبیعی شامل سیل، برف، تگرگ، سرمازدگی، آتش‌سوزی غیر عمد و زلزله، نواسانات نرخ ارز و فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه تعطیل موقت شده‌اند پرداخت یکجا یا ترتیب پرداخت اصل حق بیمه با رعایت آئین‌نامه از جرائم مربوطه معاف شوند.

وی ادامه داد: برای همکاری و همیاری هر چه بیشتر با واحدهای تولیدی و کمک به رونق اقتصادی، تسهیلاتی نیز برای تقسیط اصل بدهی‌های بیمه‌ای در نظر گرفته‌شده است که البته در صورت تمایل به پرداخت حق بیمه با اقساط طولانی‌تر، بایستی بخشی از جرائم بیمه‌ای نیز پرداخت شود.

مهراب هدایت جهان‌آباد افزود: کارگاه‌های مشمول این آئین‌نامه بر اساس اینکه بدهی بیمه‌ای خود را به چه صورت پرداخت می‌کنند، از بخشودگی جرائمی به میزان 50 تا 100 درصد برخوردار خواهند شد؛ به‌این‌ترتیب که با پرداخت بدهی بیمه‌ای طی 12 ماه از 100 درصد، 18 ماه 85 درصد، 30 ماه 60 درصد و 36 ماه 50 درصد، بخشودگی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه با همکاری بانک رفاه کارگران تسهیلاتی نیز برای واحدهای مشمول این قانون برای پرداخت حقبیمه‌های معوق در نظر گرفته‌شده است، اظهار داشت: پیشنهاد ما به واحدهای تولیدی دارای بدهی بیمه‌ای معوق این است که با استفاده از این تسهیلات بدهی‌های بیمه‌ای خود را در بازه زمانی یک‌ساله پرداخت کنند تا از 100 درصد بخشودگی جرائم برخوردار شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=202749
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما