چهارشنبه 24 شهریور 1395 - 11:18

چرا شهرستان بویراحمد ضرر کرده است؟

خانواده‌های زیادی از تمام نقاط استان حتی شهرهای گرمسیری کشور به یاسوج مهاجر کرده و در اراضی اطراف این شهر ساکن شدند که باید برای این خانواده‌ها امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله فضای آموزشی فراهم شود.

خبرگزاری فارس: شهرستان بویراحمد از نبود اطلاعات صحیح متضرر شده است/ امکانات ادارات برای سرشماری سال 95 بسیج شود

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان بویراحمد براساس سرشماری سال 90 خدمات دریافت می‌کند، گفت: شهرستان بویراحمد از نبود اطلاعات صحیح خصوصاً در حوزه بودجه‌ای متضرر شده است.

به گزارش «بویر نیوز»، سید محمدکاظم نظری در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد با موضوع سرشماری نفوس و مسکن، اظهار کرد: آمار درست و اطلاعات صحیح مبنای عملکرد مسؤولان برای برنامه‌ریزی مناسب در سطح کشور است.

فرماندار بویراحمد با اشاره به لزوم اطلاعات صحیح در شهرستان بویراحمد گفت: داشتن اطلاعات سطح در این شهرستان حیاتی است، زیرا بویراحمد به دلیل مهاجرپذیر بودن نیازمند داشتن آمار به روز برای ارائه خدمات بهتر به مردم است.

وی با اشاره به اینکه نبود آمار صحیح، مسؤولان شهرستان را دچار مشکل کرده است، افزود: وقتی کسی از جایی به جای دیگر مهاجرت می‌کند باید نیازهای او محاسبه و برای تأمین آن برنامه‌ریزی شود.

نظری بیان کرد: در حال حاضر شهرستان بویراحمد براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 90 خدمات دریافت می‌کند که در مباحث بودجه‌ای متضرر شده است.

نظری ادامه داد: مدیران شهرستان بویراحمد از عدم پرداخت صحیح بودجه‌های شهرستانی گلایه‌مند هستند که اگر آمار صحیحی از جمعیت در اختیار داشتیم می‌توانستیم از حق و حقوق خود دفاع کنیم.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه بیشتر روستاهای اطراف یاسوج مهاجر پذیر هستند، گفت: خانواده‌های زیادی از تمام نقاط استان حتی شهرهای گرمسیری کشور به یاسوج مهاجر کرده و در اراضی اطراف این شهر ساکن شدند که باید برای این خانواده‌ها امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله فضای آموزشی فراهم شود.

وی تصریح کرد: شهرستان بویراحمد خصوصاً روستاهای اطراف شهر یاسوج به دلیل مهاجرت بی‌رویه با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند و در فضای کانکس به دانش‌آموزان خدمات ارائه می‌شود.

نظری با مهم ارزیابی کردن سرشماری نفوس و مسکن در سال جاری گفت: سرشماری سال 95 به دو صورت الکترونیکی و حضوری انجام می‌شود که مدیران شهرستانی و همچنین دهیاری‌ها برای مشارکت مردم در این طرح و ارائه آمار صحیح اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ارائه آمار صحیح در آمار دقیق بیکاران نقش دارد، افزود: آماری که در دست است آمار به روزی نیست که برای ایجاد اشتغال، توزیع مناسب و عادلانه بودجه و اعتبارات و مسائل اقتصادی و سایر حوزه‌ها نیاز به آمار دقیق است.

نظری با بزرگ خواندن طرح سرشماری نفوس و مسکن گفت: همه امکانات خصوصاً در حوزه خودرویی برای اجرای بهتر این طرح بسیج شوند؛ همچنین فرمانداری شهرستان بویراحمد با همه توان در اجرای بهتر این طرح مشارکت می‌کند.

فرماندار بویراحمد در پایان بر لزوم مشارکت مدیران دستگاه‌های شهرستانی در طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در این شهرستان تأکید کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=202627
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نوید گفت:

    چوندضعف نماینده با فرمانداره

  2. ناشناس گفت:

    بودجه نفت باید استانی تقسیم بشه نه شهرستانی.
    نفت را فسیلها میلیونها سال قبل ساختن نه مردم یک شهرستان که بگن همش مال ماست
    اگر بقیه استان در طول تاریخ شهید نداده بودند که گچسارانی نمیموند

  3. گچساران گفت:

    پول نفت بعد از یالیان سال مستقیم به جیب گچساران واریز میشه و بقیه استان از دو‌در صد هیچ سهمی نباید داشته باشن دود شو ما میخوربم بودجش بره یه جا دیگه هزینه بشه کاملا بی انصافیه.شما برید از یه راه دیگه بوجه جذبکنید که دستتون از این بودجه دیگه کوتاهه

  4. ناشناس گفت:

    پس با این حساب بقیه استان حق داره اب را روی گچساران ببنده در جواب به کامنت بالا

  5. ممو گفت:

    در جواب ناشناس مثل اینکه اطلاعی نداری گچساران اب نیاز نداره خودش دو تا سد چم شیر و کوثر را دارد که آب به جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر میکنه

  6. گچساران گفت:

    اگه میخواهید بودجه تقسیم بشه دود و گرما هم باید تقسیم بشه مرکز استان بودن هم نوبتی تقسیم بشه – ابو هوای خنک یاسوج هم تقسیم بشه ما قبول داریم

  7. ناشناس گفت:

    پس اگه اینجوره اگه ظرفیت های کاری که تو مرکز استان شما گچسارانی ها اشغال کردین خالی کنید تا این همه جوان بویراحمدی بیکار نمونن

  8. و گفت:

    اشکال نداره شما با نفت کش نفت بیارید یاسوج ما هم هوای خنک بسته بندی میکنیم براتون مییاریم خخخخخ

  9. حمید گفت:

    در جواب به ممو….برادر آب از بالا دست میاد سد ها رو پر می کنه ما هم می تونیم بالادست سد بزنیم که قطره ای آب وارد سد هاتون نشه….اینجور که بعضی گچسارانی ها ادعا دارن و خودشون رو صاحب حق می دونن بعید نیس چند سال دیگه بگن ما خودکفاییم نیاز به هیچی و هیشکی نداریم .. دود نفت می خوری؟مجبور نیستی اونجا بمونی دود بخوری این مشکل خودته برادر هر سرمایه ای این خاک داره متعلق به کل ملت ایرانه و هیشکی نمی تونه بگه چون فلان چیز تو خاکمه پس مال منه 

دیدگاه شما