چهارشنبه 17 شهریور 1395 - 19:21

پشت پرده دخالت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در واگذاری مناقصات!

امروز متاسفانه دخالت های نمایندگان در واگذاری مناقصات زیاد شده و هرکس متصل به این افراد نباشد احساس بی کسی می کند که تقاضا داریم نهادهای امنیتی و نظارتی در این موضوع و همچنین سلامت مناقصات نه صرفا قیمت، چرا که بهترین قیمت کمترین نیست و این را پروژه های نیمه تمام گذشته به خوبی شهادت می دهند، نظارت مستمر داشته باشند.

گروه اقتصادی- متاسفانه الان نفوذ سیاسی باعث اختلاف میان پیمانکاران و وخامت شرایط پیمانکاری در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

به گزارش بویرنیوز، رئیس سندیکای پیمانکاری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حاکم شدن جو سیاسی بر واگذاری مناقصات در استان، اظهار داشت: متاسفانه الان نفوذ مسائل سیاسی در واگذاری مناقصات بسیار به چشم می خورد و افرادی که حاضر به دادن امتیازاتی نیستند باید در شرایط سخت باشند.

پیمانکاران استان 400 میلیارد تومان از دولت مطالبه دارند

شفیع رحیمی پور با اشاره به وجود 1800 پروژه نیمه تمام در استان، بیان داشت: هم اکنون پیمانکاران قریب به 400 میلیارد تومان از دولت مطالباتی دارند که خود بزرگترین نشان همکاری بخش خصوصی با دولت برای توسعه استان می باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در گذشته پروژه هایی شروع شده که بعضاً بدون منطق و برنامه بوده و اکنون بیش از 9 سال است به حال خود رها شده به گونه ای که عمر مفیدش دارد به اتمام می رسد و برای شروع مجدد باید هزینه ای گزاف پرداخت شود که هیچ توجیهی ندارد.

photo_2016-09-07_19-19-36

رحیمی پور در خصوص مشکلات بخش خصوصی و پیمانکاری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم ترین معظل ما به مطالباتی بر می گردد که سازمان ها به نحو مطلوب پاسخگوی آنها نیستند و هرچمد پیمانکار زندگی و منابع خود را پای کار گذاشته پس از اتمام کار متاسفانه پرداخت قابل قبولی صورت نگرفته و حتی برخی مدیران جوابگوی مطالبات مدیر قبل خود نیستند در حالیکه این پروژه ها برای توسعه استان اجرا شده نه رضایت یک شخص خاص و  باید گفت پیمانکاران ما الان در مضیقه شدید به سر می برند.

اوراق قرضه اسلامی به ضرر پیمانکاران است

وی اوراق قرضه اسلامی را مشکل دیگر پیمانکاران استان بیان و تصریح کرد: به این اوراق در سال اول هیچگونه سودی تعلق نمی گیرد و اگر قصد فروش داشته باشند باید حدود 13 درصد زیر قیمت بفروشند که با قیمت هایی که برای پیمان زده می شود ضرری 30 درصدی به پیمانکار تحمیل می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه از ابتدا باید اطمینان از پرداخت پروژه ها حاصل و بعد به مناقصه بروند، بیان داشت: بخشی از مطالبات پیمانکاران در بانک هاستو اگر دولت همکاری کند حداقل این بخش از سپرده ها آزاد شود بخشی از مطالبات پیمانکاران مرتفع خواهد شد.

رئیس سندیکای پیمانکاری استان عنوان کرد: مسکن مهر هم با وجود اینکه مردم در حال استفاده از آنها هستند اما هنوز مطالبات پیمانکاران این بخش که مربوط به سالهای 89 تا 91 است، پرداخت نشده است.

شفیع رحیمی پور گفت: سندیکای پیمانکاری برای اعتبار سنجی مدارک متقاضیان تشکیل شرکت و همچنین نظارت بر انجام پیمان ها، آموزش و مواردی از این دست تشکیل شده و برای پیشبرد وظایفش هیچگونه وابستگی مادی و مالی به دولت ندارد.

ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمدیم  از بد حادثه اینجا به پناه آنده ایم

وی به تشکیل روزانه یک پرونده شرکت در استان اشاره و گفت: هم اکنون خیلی از افراد به واسطه نبود شغل به پیمانکاری روی آورده اند و امید دارند با اتصال به مراکز سیاسی بتوانند در این مسیر گام هایی بردارند.

رحیمی پور آموزش را از ارکان اساسی تشکیل سندیکای پیمانکاری دانست و بیان داشت: آموزش، وجود مدیران با مدرک مهندسی برای تشکیل شرکت ها، حذف وکالت از فرایند ثبت شرکت با تصویب شورای فنی، شناسایی و نظام بخشیدن به افرادی که چند شرکت ثبت کرده و در آن واحد چندین پیمان را در دست دارند بخشی از اقدامات ما در راستای سامان بخشیدن به وضعیت پیمانکاری استان بوده است.

photo_2016-09-07_19-19-06

اموزش پیمانکاران به جد پیگیری می شود

وی گفت: در مهرماه جاری در راستای آموزش های کاربردی، دوره قانون مناقصات، شرایط پیمان، ارزش افزوده و مالیات را با همکاری سازمان مدیریت، اتاق بازرگانی یاسوج برگزار می کنیم.

رحیمی پور افزود: ایمنی کار اقدام دیگری بود که با برگزاری دوره های ویژه هم برای مسئولان شرکت ها و هم کارگران آنها سعی در نهادینه کردن آن داریم و باید بگویم ایمنی هم اکنون جزو الزامات مناقصات شده است.

رئیس سندیکای پیمانکاری استان در خصوص نحوه نظارت این نهاد بر اجرای پروژه ها هم اینطور گفت: ما بصورت مستقیم از طریق عضویت در کارگروه های شورای فنی، کمیته کیفیت مصالح، کمیته نظارت بر پیمان و مواردی از این قبیل و در آینده نزدیک تشکیل کمیته انضباطی، به جد پیگیر اموران پیمانکاران خواهیم بود.

photo_2016-09-07_19-19-17

دخالت نمایندگان در واگذاری مناقصات مشهود است

وی گفت: انتظار ما از بخش دولتی در استان اینست که به بخش خصوصی اعتماد کنند و آنها را همراه و همگام در مسیر توسعه بدانند و با تفویض بخشی از اختیارات خود زمینه عملکرد خوب و درخورشان برای استان را فراهم آورند.

رحیمی پور خبرهای خوبی برای پیمانکارن هم داشت، وی گفت: 25 درصد سهام شرکت نمایشگاه های استان مربوط به سندیکا است که بعداً نحوه ارائه آن به جامعه پیمانکاری اطلاع رسانی می شود.

رئیس سندیکای پیمانکاری استان در پایان ضمن قدردانی از سایر اعضاء، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره تعاون و سایر مسئولان استانی، خاطر نشان کرد: امروز متاسفانه دخالت های نمایندگان در واگذاری مناقصات زیاد شده و هرکس متصل به این افراد نباشد احساس بی کسی می کند که تقاضا داریم نهادهای امنیتی و نظارتی در این موضوع و همچنین سلامت مناقصات نه صرفا قیمت، چرا که بهترین قیمت کمترین نیست و این را پروژه های نیمه تمام گذشته به خوبی شهادت می دهند، نظارت مستمر داشته باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=202144
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمد اورژانسی گفت:

    آقای برادر این نمایندگان را خود مردم اینهمه بزرگ کرده و اهمیت دارشان کردند و تنها استانی در کشور هستیم که نمایندگان در تمام کارها دخالت و نظر می دهند و اگر بگذارندشان و خجالت نکشند در زائیدن زنان نیز دخالت می کنند که بچه پسر یا دختر باشد ؟؟؟

  2. ع حیدری گفت:

    کاش سندیکا اول خودش متعهد می شد در مناقصات شرکت نکند تا بتواند با رعایت اصل عدم جانبداری مشکلات را حک گنه

  3. روزبه گفت:

    پیمانکار باید در بخش نیروهای انسانی سازمان ها و ارگانها ی دولت باید حذف بشه.و کارهای عمرانی و پروژه های راه سازی ب پیمانکار ان داده بشه.

  4. پیمانکار گفت:

    احسن به جناب رحیم پور اتفاقا اسناد خزانه همین الان 22%زیر قیمت در بورس خرید و فروش میشه 

  5. سیسختی گفت:

    جناب مهندس رحیمپور کاش همیشه عدالت باشه ولی بی عدالتی بیدادد میکنه

  6. حميد گفت:

    كارهاهمش  تواين استان زدوبندميشه،

  7. آقای خ از ستاد دانشگاه علوم پزشکی گفت:

    در دانشگاه علوم پزشکی مسئولان  و ریس دفترها بیشتر از نمایندگان دخالت دارند متاسفانه به این مورد اشاره نکردید جناب مهندس

  8. آگاه گفت:

    پیمان کاران زندگی شون نابود شد ،چطور میخواین خصوصی سازی اعمال بشه

دیدگاه شما