چهارشنبه 17 شهریور 1395 - 11:30

نتیجه انتقاد یک مدیر در کهگیلویه و بویراحمد

پس از آنکه شکایت مبنی بر تخلف اداری وی محرز نشده بود به وی گفته شده بود نه تنها عزل می‌شوی بلکه امکان ادامه خدمت در شهرستان هم وجود نخواهد داشت.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه در حالی از سمت خود عزل شد که از تریبون شورای اداری این شهرستان به دفاع از حق مردم از مدیرکل این حوزه انتقاد کرده بود.

به گزارش بویرنیوز، در کتاب آسمانی قرآن، احادیث و روایات اهمیت زیادی در باب انتقاد‌پذیری و مذمت بسیاری در باب کسانی که از نقد و انتقاد فرار می‌کنند و تنها تحمل شنیدن مدح دارند وارد شده است.

از سفارش‌های تربیتی اسلام است که اولاً انسان‌ها سعه صدر، حلم و گوش شنوا در مورد دیگران داشته باشند و دوماً دیگران آینه‌وار عیوب را همانند هدیه به آنان تقدیم کنند.

نقش شجاعت در مدیریت انگیزشی نیز بر کسی پوشیده نیست و اصولاً انتقادناپذیری روح یگانگی،دوستی و یکرنگی را در جامعه از بین می‌برد، در جامعه‌ای که هم‌اندیشی در کار نباشد و گروهی خودمحور و بدون احترام به نظر دیگران کارها را انجام دهند راه‌های درست و منطقی بسته می‌شود و خشونت و تحمیل و فشار آشکار می‌شود.

در دولتی که از آغاز به کار آن تأکید بر واژه‌هایی بود که «اعتدال» شاه بیت آن و «نقدپذیری» در مرحله بعدی پرکاربردترین اصطلاحات لقب گرفتند رفتار برخی مدیرانش نشان می‌دهد که به مرور و با فاصله گرفتن از نقطه شروع رفتار خود را با منتقدان تغییر داده و روندی را در پیش می‌گیرند که نتیجه آن عزل مدیر منتقد در یک حوزه کاری است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه در حالی از سوی مدیر کل این حوزه عزل شد که زبان گویای قشر کارگر و سایر زیر مجموعه‌های این دستگاه بود و از تریبون شورای اداری که با حضور معاون وزیر تعاون مورخ چهارم شهریور سال جاری برگزار شده بود مطالبات فراموش شده شهرستان را به گوش مسؤولان رسانده بود.

یوسف پهناور در این نشست نسبت به بی‌توجهی مدیر کل این حوزه انتقاد کرده و گفته بود: نیازهای شهرستان کهگیلویه از دید مدیر مافوق نادیده گرفته می‌شود.

پهناور در بخش دیگری از سخنانش صعود پلکانی این مدیرکل با حمایت یک نماینده مجلس را هم گوشزد و تأکید کرده بود فضاسازی هدفمند و برنامه‌ریزی شده رسانه‌ای در عدم استقبال از وزیر تعاون به استان در وی اثر گذاشته و به همین خاطر برای استقبال از معاون وزیر که به کهگیلویه سفر کرده بود هیچ گونه حمایت مالی از سوی اداره کل نشده بود.

عزل مدیر منتقد که با شجاعت و صراحت از حق و حقوق شهرستان دفاع کرده بود در واقع مهر خاموشی بر دهان دیگر مدیرانی است از جانب مافوق حمایتی به خود نمی‌بینند و همین بی‌تفاوتی و بی‌توجهی به خواسته‌های شهرستان باعث فاصله گرفته از توسعه می‌شود.

پهناور پیش از این گفته بود یک روز پس از ایراد سخنان انتقادی به اداره کل در یاسوج فراخوانده و خواستار توضیح در این باره و نیز تهدید به شکایت به جرم تخلف اداری شده بود.

پس از آنکه شکایت مبنی بر تخلف اداری وی محرز نشده بود به وی گفته شده بود نه تنها عزل می‌شوی بلکه امکان ادامه خدمت در شهرستان هم وجود نخواهد داشت.

به گزارش فارس، یوسف پهناور از مدیران دولت دهم بوده و بیش از پنج سال   مدیرت اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی این شهرستان را بر عهده داشت امروز عزل و احمد خادمی از کارکنان این اداره جایگزین این مدیر شد.

=================
یادداشت از: طیبه سعادتی‌نیک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=202122
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. غضنفر گفت:

    جناب مدیر کل به قول شاعر …ایینه چون نقش تو بنمد راست خودشکن ایینه شکستن خطاست

  2. انصاف گفت:

    دست جناب مظاهری درد نکنه که برش داشت

  3. هم استانی گفت:

    اوفففففففی. تا تو بی دیه پررو بازی درنیاری

  4. علی گفت:

    یکی از ایشان سوال کند که سابقه کاری ونه مدیریتی شما چقدر بود که رئیس شدی دوم نحوه انتقاد کاملا بچه گانه بود سوم بقیه ایشان را تحریک کردند

دیدگاه شما