چاپ این برگه

واکنش قابل توجه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نامه انتقادی تاج گردون

گروه سیاسی – بالاخره موعد مقرر فرا رسید و سفر وزیر کار علیرغم درخواست تاج گردون از خادمی برای لغو این سفر انجام گرفت.

به گزارش «بویر نیوز»، این سفر که بخاطر نامه تند و انتقادی تاج گردون پیش از شروع دستخوش حاشیه هایی شده بود، بیش از هر سفر دیگری در کانون توجه قرار گرفت.

یکبار پیش از این ربیعی به کهگیلویه و بویراحمد آمده بود و حضور مستقیمش در گچساران باعث مانور تبلیغاتی و دلخوشی تاج گردون بود و اما اینبار وی از شرمندگی بخاطر حضور ربیعی حرف می زد.

دلایل تاج گردون البته بی منطق نبود و نماینده گچساران بخاطر اجرایی نشدن هیچکدام از 4 مصوبه سفر قبلی وزیر ابراز ناراحتی می کرد و خواسته های حوزه انتخابیه اش را پیگیری می کرد، اما نوع اعتراض وی از نماینده ای که در مجلس جایگاه مهمی دارد، بعید بود و توقع از تاج گردون این بود که در مجلس و با ابزارهای نظارتی اش این حقوق را پیگیری نماید.

اینگونه نامه نوشتن تاج گردون در نظر تحلیلگران برداشت های متفاوتی داشت که خوشبینانه ترین آن مانور قدرت در استان بود که آنهم وجهه خوشی نداشت و با رد شدن درخواستش این مانور ناکام ماند.

هر چند همراهی زارعی با وزیر و همچنین حضور پررنگ هاشمی پور در جلسات وزیر کار قابل توجه بود اما واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان شخص مورد خطاب تاج گردون بیش از همه قابل توجه است.

سید موسی خادمی نه اینکه نامه تاج گردون را ندیده باشد اما بگونه ای رفتار کرد که گویی واقعا اینگونه بوده است و حتی استقبال گرمی از وزیر کار داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل های استان را معرفی کرد و لیستی از مشکلات و خواسته های همه استان را تحویل وزیر کار داد.

اینگونه موضوع گیری خادمی را اگر یا سایر اتفاقاتی که در گذشته در استان اتفاق افتاده و یا موارد مشابه در استان های همجوار مقایسه کنیم باید گفت موضع خادمی “منطقی و کم نظیر” بوده است.

خادمی با رفتار توام با متانت خود برای چندمین بار اثبات کرد که اهل حاشیه پروری نیست و حتی در مواجه با حاشیه سازی ها نیز درگیر نمی شود و بهترین راه برای مصون ماندن منافع استان از این خواشی را انتخاب می کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یا می توانست بگوید که آقای تاج گردون چون در سفر قبلی از غیبت استاندار بهره برده و سفر را خارج از عرف سیاسی معمول، انجام داده است، اکنون مسئولیتی در قبال آن ندارد و حالا هم نماینده مجلس خودش باید بقیه مسئولیتش را بپذیرد و یا حتی می توانست به درخواست تاج گردون لبیک بگوید و از برگزاری سفر جلوگیری کند و به افکار عمومی بگوید برنامه سفر وزیر کار از سوی وزارتخانه بهم خورد و ربطی به نامه مذکور ندارد.

در حالت سوم هم استاندار می توانست حداقل اشاره ای به غیبت تاج گردون داشته باشد و کام وزیر را بار دیگر تلخ کند اما این کار را هم نکرد.

خادمی بجای هر سه این موارد لیست مشکلات و نیازهای استان را به وزیر کار داد که موارد ذکر شده در نامه تاج گردون هم شامل آنها می شد و با یک تیر دو نشان زد.

در واقع خادمی هم دغدغه های تاج گردون را پیگیری کرد و هم خلف وعده وزیر را غیرمستقیم گوشزد کرد و هم خواسته سایر مردم استان که در سفر قبلی تقریبا نادیده گرفته شده بودند را به گوش ربیعی رساند و استاندار این اقدامات را در حالی انجام داد که کوچکترین حاشیه ای نداشته باشد.

با این رویکرد که خادمی در پیش گرفت وی نه اسیر حاشیه ای شد و نه حاشیه ای ساخت؛ درد همه مردم استان را هم گفت؛ نه ربیعی را رنجاند و نه تاج گردون را.

فقط یک مسئله می ماند؛ آنهم اینکه اگر بازهم مصوبات سفر وزیر راکد بماند سیل انتقادات متوجه خادمی است و باید آنرا بجان بخرد و اگر هم این سفر دستاوردی برای هر شهرستانی (بخصوص حوزه های انتخابیه تاج گردون) داشته باشد باید آنها را به پای خادمی دانست و نگفت دستاورد فلان نماینده!!