چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 4:51

یک اتفاق «مهم» و «تاریخی» در سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد که گفته نشد!

ناسپاسی است اگر به تلاش همه جانبه مسئولان استان و شهرستان ها برای تدارک این سفر اشاره نکنیم که فضا را برای برگزاری هرچه باشکوه تر این سفر میها کردند.

گروه سیاسی – روز یکشنبه 24 مرداد حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌ جمهور به اتفاق هیأت همراه برای یک سفر دو روزه وارد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش «بویر نیوز»، این سفر که با استقبال باشکوه مردم همراه شد، که از چشم رئیس جمهور و هیئت همراه پنهان نماند و بارها حسن مهمان نوازی مردم استان گفته شد و دفتر ریاست جمهوری نیز با بیانیه ای رسمی از این حضور تشکر کرد.

این سفر دستاوردهای چشم گیری برای استان داشت که همانا 966 میلیارد تومان برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شد.

هر چند انتقادات گسترده ای بخاطر دیرشدن سفر رئیس جمهور در فضای عمومی و محافل سیاسی و رسانه ای مطرح شد و حتی رسانه های حامی دولت نیز گاهی به این موضوع می پرداختند اما دکتر روحانی در نشست خبری تاکید کرد که اگر دیر آمده است اما با دست پر آمده و این دیر کرد را جبران خواهد کرد.

علیرغم همه انتقادات و برنامه ریزی برخی گروههای مخالف دولت و رسانه های ناهمسو برای استقبال سرد از هیئت دولت، اما این موج در نطفه خفه شد و استقبال تاریخی از رئیس جمهور که باعث رضایت خاطر هیئت دولت شد، باعث توجه ویزه تری به استان خواهد شد که خود نیز به این موضوع تاکید کردند.

اما اتفاقی مهمی که این سفر داشت و هرگز بیان نشد، وحدت مردم و گروههای سیاسی استان در این سفر بود و مردم بجای فریب خوردن بازی های سیاسی برای تحقق مطالباتشان آمدند و فریب بازی های سیاسی بی سود را نخورند.

تقریبا هیچ پلاکاردی با مضمون سیاسی و یا توهین و مسائلی از این دست که آلت دست رسانه ها برای بازی های سیاسی می شود در این سفر مشاهده نشد و همه موضوعات یا به استقبال و یا به مطلبات بحق ختم می شد.

در بعد دیگر رسانه هایی که از لحاظ سیاسی با دولت همسو نیستند نیز می توان اشاره کرد که واقعا باید اذعان کرد در این سفر برای دولت چه قبل از سفر و چه در حین آن و حتی بعد از آن سنگ تمام گذاشتند و فراتر از انتظار در این زمینه گام برداشتند که این نوع نگاه بیانگر “دل در گرو توسعه استان”  داشتن همه رسانه ها چه مخالف و چه موافق مشی سیاسی دولت بود.

احزاب و گروههای سیاسی مخالف با مشی دولت نیز خود و مردم را درگیر سیاست زدگی و حاشیه سازی نکردند و در بدبینانه ترین حالت فقط به سکوت اکتفا کردند و هیچ اظهارنظر بخصوصی در مخالفت با این سفر دیده نشد.

ناسپاسی است اگر به تلاش همه جانبه مسئولان استان و شهرستان ها برای تدارک این سفر اشاره نکنیم که فضا را برای برگزاری هرچه باشکوه تر این سفر میها کردند.

در این میان اما تعداد اندکی از رسانه های کمتر شناخته شده قافیه را باختند وحتی به انتشار برخی اخبار دروغ از جمله تحریم سفر ریاست جمهوری توسط ائمه جمعه نیز دست زدند که این حربه رسانه ای نیز با هوشیاری و روشنگری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خیلی زود رنگ باخت.

اصل کلام اینکه؛از آنجا که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و بسیاری از اهالی سیاست در خارج از استان آماده هرگونه بهره برداری و مصادره سیاسی این سفر به سود خود بودند، اما رسانه ها، شخصیت ها و احزاب و البته مهمتر از همه مردم باذکاوت کهگیلویه و بویراحمد فریب نخوردند و درگیر سیاست زدگی نشدند که سودش را گروههای سیاسی ببرند و خود نیز از این سفر منتفع نشوند که بر همین اساس می توان این سفر را آغاز یک تاریخ جدید در وحدت و همدلی مردم استان دانست که همچون برهه های تاریخی انقلاب و جنگ که فقط به یک اصل مشترک می اندیشیدند اینبار هم بدون هرگونه سازماندهی فقط و فقط به یک چیز اندیشیدند که آنهم “توسعه و آبادانی” استان کهگیلویه و بویراحمد بود که تجلی واقعی “همدلی و همزبانی” بود.

این دستاورد مهم که بر اساس توافقی نانوشته میان همه بدست آمد؛ زمانی خود را نشان می دهد که کهگیلویه و بویراحمدی ها فارغ از نگاه های سیاسی و البته منطقه ای (که نمی توان کنمان کرد) این رویه را ادامه دهند و به آبادانی استانشان بیاندیشند چرا که خداوند باریتعالی هم فرموده است: اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم

و اینگونه است که اگر کهگیلویه و بویراحمدی ها بخواهند؛ می توانند با داشتن این همه نعمت خدادای آب و نفت و گاز و معدن و هوا و طبیعت و نیروی انسانی شایسته؛ از سایه شوم توسعه نیافتگی یا به عبارتی شیواتر “محرومیت” رهایی یابند. به امید آن روز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=200504
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمدصادق گفت:

    امیدوارم این دستاورد هم مثل برجام نباشه!

  2. کهگیلویه گفت:

    احسنت. تذکر خوبی بود

  3. هم وطن گفت:

    مطلب خوبی بود انشا…که برنامه وبودجه اعتبارات رابگیرد وبانظارت خوب جذب بشه تااستان ازآن بهره مندگردد

  4. ابراهیم گفت:

    عالی بیان فرمودید در تایید تقریرات حضرتعالی باید بیان کنم که همه کسانی که میخواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند اما باید این را بدانند در مرام لر بی حرمتی به میهمان وجود ندارد لر اهل ترور وبی حرمتی نیست.لر اگر حتی دشمنش به خانه اش پناه بیاورد جانش را در دفاع از میهمانش فدا خواهد کرد.لر اگر بخواهد با دشمن بجنگد در خونه خودش دست درازی نمیکند در قاموس لر بی حرمتی وجود ندارد .علی رغم اینکه عده ای فرصت طلب سعی داشتند وانمود کنند که مخالفین وجناح مخالف دست به ای کارها برعلیه رییس جمهور زده.جناح مخالف اگر بخواهد دفاع کند ،به میهمان تعرض نمیکنند بلکه جانش را در دفاع از کشور ودینش در میدان نبرد فدا خواهد کرد.خودتان خوب میدانید پلاکاردی پاره نشد اگر هم کسی پاره کرد ربطی به جناح نداشت .لر در خانه وکشور خودش تا کارد به استخوانش نرسه چه راست وچه چپ دست رو کسی بلند نمیکنه

  5. بویراحمد گفت:

    پس تابلو یازهرا چه بود که نوشته بود تا 1400باروحانی ازطرف حامیان …..

دیدگاه شما