چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 9:07

انتخاب فرمانده بومی برای پلیس فرصت یا تهدید؟!/ آمار جالب توجه نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی- شاید در ابتدای انتصاب فرمانده جدید انتظامی کهگیلویه و بویراحمد همه بومی بودن وی را نقصی برای مدیریت پلیس استان می دانستند.

به گزارش بویرنیوز، تعطیلات عید فطر سال جاری و ورود بیش از یک میلیون مسافر و همچنین حضور هیئت دولت به استان راه سختی را برای تأمین نظم و امنیت پیش روی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد گذاشته بود.

اما خوشبختانه نه خیل عظیم گردشگران به استان چهار فصل در تعطیلات عید فطر و نه ورود هیئت بلند مرتبه دولت تدبیر در استان زمینه ساز بروز مشکل امنیتی و ترافیکی نشد.

سرهنگ انصاری به عنوان اولین فرمانده بومی انتطامی کهگیلویه و بویراحمد از تیر 95 رسما سکان دار پلیس استان شد و برخی در ابتدا با نگاه خوشبینانه به اینکه وی فردی از همین استان و آشنای با استان است و قطعا اثرگذاری بهتری خواهد داشت و از سوی دیگر عده ای هم با عینک بد بینی و اینکه به علت بومی بودن از اقتدار لازم برخوردار نیست و این مشکل را در تأمین امنیت استان خواهیم دید به قضیه نگاه می کردند.

SONY DSC

SONY DSC

به گزارش بویرنیوز، سرهنگ انصاری بومی بودنش را نقطه قوتی می دانست که با برقراری ارتباط خوب با همه طوایف، مردم و کارکنان پلیس استان قادر است حداکثر بهره وری را با کمترین امکانات به سرانجام برسد ادعایی که در ادامه در تامین بسیار خوب نظم و امنیت در ورود بیش از یک میلیون گردشگر و همچنین ورود هیئت دولت به استان شاهد آن بودیم.

کشف بیش از 850 کیلو گرم انواع مواد مخدر و افزایش 30 درصدی این رقم و همچنین افزایش چشمگیر انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش 50 درصدی وقوع جرائم خشن و نزاع ها، کاهش تصادفات درون و برون جاده ای به طوریکه با وجود سیل عظیم بیش از یک میلیون نفری مسافران به یاسوج حادثه تلخی را شاهد نبویم و مواردی از این قبیل تنها بخشی از اقدامات سرهنگ انصاری در نیروی انتظامی است.

در این میان اما نظر رئیس کل دادگستری در خصوص فرمانده جدید استان جالب توجه است، حجت الاسلام مزارعی با اشاره به رتبه خوب استان در کاهش انواع جرائم اظهار داشت: با  تجربیات خوبی که سرهنگ انصاری در شیراز و یاسوج داشته به همراه روحیه تعاملی، اخلاقی و مقتدر ایشان، انتخاب شایسته ای برای استان رقم خورده است   و با حضور وی گام های بهتری در تامین امنیت برای استان شاهد خواهیم بود.

از سوی دیگر جانشین فرمانده ناجا انتصاب انصاری را این حیث که وی دارای رزمندگی های زیادی در دوران جنگ است و همه شرایط مد نظر رهبری برای تصدی این جایگاه از جمله تقوی و جهاد را دارد بسیار خوب و ارزشمند بیان کرد.

به گزارش بویرنیوز، با توجه به طایفه ای بودن استان کهگیلویه و بویراحمد گزینش فرمانده بومی گزینه ای استراتژیک به نظر می رسد چرا که فردی از جنس همین مردم انتخاب شده که می تواند با تعامل خوب با همه طوایف زمینه ساز ایجاد امنیت شود و از سوی دیگر کارکنان نیز به فرمانده جدید احساس نزدیکی بیشتری کرده و بسیار راحت تر می توانند مشکلاتشات را مرتفع و در ادامه با فراغ بال بهتری خدمت رسانی کنند.

یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد، عدم ارتقای منابع انسانی آن در سطح ملی است، با وجود پاک دستی و شجاعت نیروهای انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اما متاسفانه در سطوح ملی کهگیلویه و بویراحمد سهم چندانی از مدیریت های کلان انتظامی ندارد، انتصاب سرهنگ انصاری نقطه امیدی برای تمام پرسنل نیروی انتظامی و مردم استان خواهد بود که قطعا روحیه خودباوری و انگیزه خدمت بیشتر را در میان نیروهای انتظامی استان پدید خواهد آورد

گفتنی است سرهنگ انصاری پیش از این مسئولیت های ارشدی در نیروی انتظامی شیراز و سپس بعنوان جانشین پلیس کهگیلویه و بویراحمد را در کارنامه خود دارد.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=200447
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهری گفت:

    انتظار مردم قاطع بودن در مقابل نا امنیها ارامش شهروند ان از دست ارازل اوباش و گشت مرتب نیروی انتظامی برای حفظ و امنیت خانوادها در سطح شهر وایجاد پاسگاه انتظامی بیشتر میباشد ارزوی توفیق داریم

  2. رحیمی دولت آباد گفت:

    من سرهنگ انصاری را یک بار هنگام انتخابات در محل کارش ملاقات نمودم . ایشان داری شخصیتی انقلابی ، قاطع ، دلسوز ، مردمی، متین و مسلط به وظیفه بودند. توفیق ، عزت و سربلندی ایشان را از خداوند متعال خواستارم.

دیدگاه شما