یکشنبه 24 مرداد 1395 - 4:41

بازشدن گره مشکلات کهگیلویه و بویراحمد با تدبیر دولت دکتر روحانی/ پروژه های سفر عملیاتی است

گروه اقتصادی – رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سفر رئیس جمهور محترم و وزاری محترم و معاونین و همچنین هیئت همراه که موجب می شود از نزدیک استان را ببینند و قابلیت های آن را بشناسند و همچنین با مسائل و مشکلات موجود آشنا شوند، بسیار حائز اهمینت است.

پروژه های سفر دکتر روحانی عملیاتی است

دکتر حسن نوروزی در گفتگو با «بویر نیوز» با اشاره به ویژگی های سفرهای استانی دکتر روحانی گفت: سفرهای استانی دولت یازدهم  به لحاظ اقتصادی و عمرانی تابع نظم و انضباط می باشد و ویژگی وعده های سفر دکتر روحانی عملیاتی شدن آنها بویژه تا پایان دولت اول می باشد و در واقع سیاست دولت اینست که پروژه های سفر به هیچ وجه اسیر مانورهای تبلیغاتی نباشد.

norozi-1024x767

وی افزود: در سفرهای استانی دکتر روحانی فقط پروژه هایی که واقعا قابل بهره برداری باشند، افتتاح می شوند و کلنگ زنی ها هم با در نظر گرفتن شرایط و تاکید بر پیش بینی منابع آنها انجام می شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: به مدیران استانی نیز از سوی نهاد ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید شده است که پروژه های اقتصادی ضمانت اجرایی داشته باشند و وعده هایی که به مردم داده می شود قابلیت اجرایی داشته باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با تشریح برنامه ریزی های انجام شده، تاکید کرد: در استان تمام تلاش خود را انجام داده ایم که پروژه هایی که با توجه به قابلیت های استان کلنگ زنی شود، امکان اجرایی آنها باشد و در سفر رئیس جمهور محترم که فرصت مغتنمی برای استان است، اولویت قائل شویم که در اعتبارات دو سال آینده توجه ویژه ای به آنها شود.

اجرای طرح های اقتصادی از محل سرمایه گذاری های بخش خصوصی

نوروزی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای طرح های اقتصادی بیان داشت: برای طرح های اقتصادی به گونه ای برنامه ریزی شده است که از بودجه عمومی دولت کمتر استفاده شود و بیشتر از محل منابع سرمایه گذاری های بخش خصوصی، فاینانس داخلی و خارجی و تسهیلات بانکی استفاده شود.

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق کمتر توسعه یافته

وی با بیان اینکه یکی از شقوق مصرف اعتبارات عمرانی در بودجه عمومی دولت اعتبارات ردیف های متفرقه است، گفت: دولت تدبیر و امید عنایت ویژه ای در مباحث توسعه ای استان داشته است که برای مثال در دولت دکتر روحانی، در سال 95 از مجموع 570 هزار میلیارد ريال اعتبارت عمرانی مصوب در بودجه که از محل منابع عمومی بودجه تامین می شود، قریب به 220 هزار میلیارد ريال شامل اعتبارات ردیف های متفرقه است.

حسن نوروزی ابراز داشت: ظرف 3 سال اخیر دولت تدبیر و امید از محل اعتبارات ردیف های متفرقه نگاه خوبی به استان داشته است و در اعتبارات طرح های ملی نیز توجه خوبی شده است.

عمق توسعه نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد زیاد است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تاکید کرد: گرچه عمق توسعه نیافتگی در استان کهگیلویه وبویراحمد بگونه ای است که علیرغم تلاش ها و توجه دولت به استان های کمتر توسعه یافته، کماکان تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

افزایش قابل توجه تخصیص اعتبارات عمرانی در دولت یازدهم

حسن نوروزی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: علیرغم همه فشارهایی که بر بودجه عمومی دولت و بودجه کل کشور ظرف سه سال اخیر وجود داشته است که عمدتا به دلیل افت قیمت نفت در بازار جهانی، تحریم ها و کاهش میزان فروش نفت بوده است، تلاش شد تخصیص اعتبارات عمرانی در کشور، فدای اعتبارات هزینه ای نشود.

وی افزود: به عنوان مثال در سال 91؛ 135 هزار میلیارد ريال تخصیص اعتبارات عمرانی بوده است که در سال های 92، 93 و 94 این رقم به ترتیب 230؛ 275 و 283 هزار میلیارد ريال بوده است که نشان می دهد علیرغم تنگناهای بودجه ای، تخصیص اعتبارات عمرانی افزایش قابل توجهی داشته است.

نوروزی تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز علیرغم اینکه سال گذشته به تبع کشور مشکلات بودجه ای داشتیم، رویکرد این بوده است که اعتبارات عمرانی را به اعتبارات هزینه ای جابجا نکنیم.

برنامه دولت تدبیر و امید برای پروژه های نیمه تمام

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یکی دیگر از اولویت های قابل توجه دولت تدبیر و امید طی سال های گذشته را تکمیل پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و گفت: اعتبارات عمرانی (تملک داریی و سرمایه ای) بیشتر به پروژه هایی تخصیص داده شد که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردارند به دلیل اینکه حجم قال توجهی از پروژه ها نیمه تمام در سطح استان ها وجود دارد که با توزیع قطره چکانی بودجه شاید تا 15 الی 20 سال زمان نیاز دارد تا به اتمام برسد.

نوروزی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد از مجموع 1800 پروژه نیمه تمام که از منابع استانی و نفت، 1800 موافقت نامه مبادله می کینم و یا به تعبیری برای تکمیل این پروژه ها 17 هزار میلیارد ريال اعتبار نیاز است که طبیعتی است که این رویکرد را دنبال کردیم به پروژه هایی اعتبار تخصیص داده شود که سریعتر بتوانند به مرحله بهره برداری برسند و مردم از منافعشون برخوردار شوند.

رفع بیکاری در انتظار تدبیر دولتمردان

حسن نورزی یکی از مسائل قابل تامل کهگیلویه و بویراحمد را نرخ  بالایی بیکاری در استان دانست و افزود: طبیعی است در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و بهینه سازی برای مشارکت مردم و بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی و تولیدی و اشتغالزا بویژه در سال های منابع بودجه دولتی در تنگنا هستند، تمهیداتی را اتخاذ کنیم که بخش خصوصی بتواند با مشارکت سیستم بانکی وارد عرصه های اقتصادی شوند که امیدواریم دولت در این زمینه برای استان گره گشایی کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=200145
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    تورابه قرآن بشار نیاز به دو سه تا پل دیگه داره ،خدایی این کار رو زودتر انحان بدید

دیدگاه شما