جمعه 22 مرداد 1395 - 9:19

اقدام زشت تندروها در آستانه سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد (عکس)

گروه سیاسی – از چند روز قبل و با نهایی شدن مقصد سی امین سفر استانی دکتر روحانی به کهگیلویه و بویراحمد، اتاق فکر تندروها به شدت فعال شده است و دست به اقدامات شدید تخریبی علیه دولت تدبیر و امید زده اند.

به گزارش «بویر نیوز»، شبکه های مجازی و سایت های قارچ گونه، مملو از مطالب تخریبی علیه دولت یازدهم شده است که سعی در مخدوش کردن دولت یازدهم دارند.

این پروژه تندروها که با استقبال مردم از همایش کاروان تدبیر و امید در یاسوج از پیش شکست خورد به همین مطالب خلاصه نمی شود و در جدیدترین اقدام تندروها، پاره کردن بنرهای استقبال مردمی از رئیس جمهور منجر شده است.

این اتفاقات که در وهله اول باعث بدنام کردن وجهه مهمان نوازی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است، در حالی رخ می دهد که عمده آنها بخاطر مسائل انتخاباتی است اما گویا تندروها فراموش کرده اند که در سه سال دولت تدبیر و امید بیش از هشت سال دولت قبل به استان کهگیلویه و بویراحمد توجه شد.

photo_2016-08-12_09-16-53

افزایش سه برابری اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 نسبت به سال 92 توسط دولت تدبیر و امید در حالی رخ داده است که در دولت گذشته بهای نفت در بالاترین میزان ممکن خود بود.

کلنگ زنی های بی سرانجام و تبلیغاتی دولت های نهم و دهم در استان ها بخصوص کهگیلویه و بویراحمد باعث شده بود تا در هر کوی و برزن زخمی بر پیکره استان وارد شود و با وجود فراوانی منابع مالی در ابتدای کار رها شود.

اما در دولت یازدهم علیرغم اینکه دولت بدهکارترین دولت تاریخ را به دست گرفت، بسیاری این پروژه ها که فقط کلنگ زنی شده بود و هیچ پیشرفت فیزیکی نداشت به سرانجام رسید و وضعیت زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد متحول شد.

دولت های نهم و دهم هر چند در بهترین وضعیت مالی به سر می برد اما شعارهای عامه پسند زیادی داد و وعده های توخالی فراوانی به مردم استان داد اما هیچ پروژه ی بزرگی را به سرانجام نرساند که همین موضوع باعث شد دولت تدبیر و امید وقت زیادی را صرف اتمام این پروژه ها کند و البته پروژه های بزرگی از جمله راه آهن، تطویل باند و تجهیز فرودگاه یاسوج، ساخت 35 کیلومتر بزرگراه، خدمات رسانی شامل گاز، آب، برق و طرح های هادی در بسیاری از روستاهای را شروع کرد و به سرانجام رساند که تحویل مردم شد.

این اتفاقات در شرایطی رخ داد که علاوه بر اینکه بسیاری از این اعتبارات صرف کلنگ زنی های رها شده دولت قبل شد و بخشی نیز صرف پروزه های جدید شد، بخش قابل توجهی از اعتبارات دولت تدبیر و امید صرف خرابی های بجا مانده از دولت قبل در کهگیلویه و بویراحمد شد که یک نمونه از ان تخریب تپه شهر یاسوج بود که اعتبار استان را در آن سال ها صرف تخریب ساختمان های دولتی در این مکان شد اما دولت یازدهم بخشی از اعتبارات خود را صرف بازسازی خرابی هایی از این دست کرد.

گزاف نگفته ایم اگر مدعی باشیم که دولت تدبیر و امید بیشترین توجهی را به استان کهگیلویه و بویراحمد داشت چرا که افزایش سه برابری اعتبارات استان در شرایطی که بدهی های دولت گذشته بجای مانده بود و فروش نفت به علاوه قیمت آن کاهش یافت، محقق شد.

از طرفی دولت های نهم و دهم کمترین توجهی به اشتغال جوانان این استان نکرد و تقریبا هیچ طرح اشتغالزایی قابل توجهی در کهگیلویه و بویراحمد به بار ننشست که همین بی توجهی باعث افزایش بیکاری و منجر شدن به سونامی بیکاری جوانان شد که البته با تدبیر دولتمردان دولت یازدهم با فعال شدن بسیاری از کارخانه ها و در دستور کار قرار دادن چند طرح بزرگ از جمله سیمان مارگون و فولاد بویراحمد فکری اساسی برای اشتغال و رفع بحران بیکاری شد.

عدم توجه به توسعه منابع انسانی کهگیلویه و بویراحمد در دولت نهم و دهم یکی دیگر از جفاهای صورت گرفته به این استان بود چرا که علیرغم برخورداری از نیروهای توانمند در این استان تقریبا هیچ مسئولیت مهمی به فرزندان استان واگذار نشد ولی اکنون در دولت تدبیر و امید، انتخاب سه معاون وزیر، سه استاندار و چندین معاون استاندار، روسای سازمان برنامه و بودجه در چند استان و چندین منصب مهم دیگر در سطح ملی همچون سازمان های اقتصادی و نفتی نشان از توجه ویژه دولت یازدهم به منابع انسانی استان کهگیلویه و بویراحمد بود که خود باعث کمک های بسیاری به استان و رفع بخشی دغدغه بخشی از مسائل استان شد.

جالبتر اینکه در دولت های نهم و دهم علیرغم فسادهای گسترده و اختلاس های کلان و غارت های پیاپی بیت المال، هیچگاه هتاکی و اعتراض غیرقانونمندی در استان سر نزد که وجهه مردم استان خدشه دار نشود و حتی با برخی اعتراض های مسالمت آمیز و بحق نیز توسط مدیران دولت قبل بگونه ای برخورد شد که گویی اعتراض به غارت های گسترده و وعده های پوچ اقدام علیه امنیت عمومی تلقی می شد.

البته که مردم سال های سخت رکود و تورم همزمان را هیچگاه از یاد نخواهند برد و فریب این اقدامات عناصر تندرو که یدطولایی در فریب افکار عمومی و بداخلاقی هایی از نوع بگم بگم های رئیس دولت متبوع خود دارند، را نخواهند خورد.

اکنون که دستاورد بزرگ برجام آثار و مثبت خود را به رخ می کشد و هر روز بخشی از منابع بلوکه شده کشور آزاد می شود و دولت فرصت مغتنمی برای ادامه فعالیت امیدآفرین خود آغاز کرده است، بی شک نباید اجازه داد عناصر افراطی متعصب برای رسیدن به دوران منفعت طلبی خود با چنین اقداماتی افکار عمومی را فریب دهند و وجهه مردم مهمان نواز استان را خدشه دار کنند که شایسته و بایسته است دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با عوامل خودسر برهم زننده نظم که شروع تهیج های سیاسی را کلید می زنند، برخورد قاطع و بی اغماضی داشته باشند.

حال که عصر شوم تحریم و سایه جنگ از سر ملت ایران برداشته شد و دست عده ای اندک از بیت المال کوتاه شده است، مردم باید هوشیارتر از هر زمانی برای تحقق مطالبات بحق خود به استقبال رئیس جمهور بروند و ضمن اشاعه مجدد فرهنگ مهمان نوازی مردمان این دیار، توهمات افراطیون اقلیت را رنگ باخته کنند.

فرصت مغتنمی به نام سفر غیرنمایشی رئیس جمهور فارغ از وعده های بی اساس مهیا شده است تا چرخ توسعه استان همچون سه سال اخیر با شتاب بیشتری بچرخد که اولین گام آن استقبال باشکوه از امیدآفرینان با تدبیر دولت یازدهم است.

بی شک این بار مردم استان مضحکه نخواهند شد که از آنها پرسیده شود از ساعت چند اینجائید! 10؛ 9؛ 8؛ 7؛ 6؛ . . .

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=199992
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    چرااین همه احمدی نژادهراسی .شعارهرچه مرده احمدی برمیگرده 
    این دولت قفلها روبست وکلیدها روشکست 

  2. ناشناس گفت:

    روحانی هیچکاری نکرده و مردم هم که دیوانه نیستند بروند استقبال

  3. دانشگاه گفت:

    با سلام وخیرمقدم  به حضور رییس جمهور و دولت تدبیر امیر…واقعا جای تاسف دارد با این فرهنگ وتمدن لرها که عده ای سودجو و به ظاهر مومن و…..دست به چنین اقدام زشت میزنند درامریکا ترامپ و کلینتون تندترین نطق ها رو برعلیه هم دارم ولی هواداران ومردم به دوکاندید احترام میزارند! تخریب دولت وانجام کارهای زشت در آستانه سفر به استان محروممان باعث بدنامی دیگر وآبروریزی دیگربرای ما خواهدبود.من دانشگاهی خجالت میکشم که چنین رفتارهایی از مردمم می بینم قطعا مردم ساده مهمان نواز فقیر نیستند که چنین کارهایی میکنند.عده ای هستند که دلشون به حال من وتو نمیسوزد فقط دنبال موقعیت و سود خودشونن .پس خواهشمندم باگرایشی که داریم حداقل حداقل جهت آبروداری و نمایش زیبا از فرهنگ استانمان و جذب اعتبارات کلان همه باهم به استقبال هیئت محترم دولت بریم

  4. محمد گفت:

    این اصلا جای خوشحالی نداره و حتی مایه ننگه که ما به عنوان آخرین استان انتخاب بشیم که ایشون تشریف بیارن.ای کاش حالا هم نمی اومدن

  5. از لنده گفت:

    کسانی که این کار را انجام دادند قطعا دلشون برای استان نمی سوزه .فقط از اراذل و اوباش این کارها برمیاد وکسانی که دستور این کار را دادند هم جز اراذل واوباش حساب میشن و مسوولین قضایی با این افراد تند رو برخورد کند چون مردم ما میهمان نوازند

  6. احسان جهانبازیان گفت:

    متاسفانه عده ای تندرو و افراطی که شعور سیاسی ندارند و آنهایی هستند که به زباله دان تاریخ انداخته شده اند سعی بر این دارند که تنشی ایجاد کنند ولی مردم با عزت و غیرتمند همانطور که در انتخابات مشت محکمی بر سینه این افراطیان زدند باز هم در روز آمدن کاروان تدبیر و امید دوباره افراطیان را بر جای خود می نشانند .باشد که با این کار شعور و فهم سیاسی افراطیان منفعت طلب چپاولگر مقداری بالا برود

  7. ناشناس گفت:

    شما متاسفانه با هرچی مخالفید میگید تکراریه پس مطالبتان همش تکراریه

  8. ناشناس گفت:

    متاسفانه افرادافراطی هرکاری دوست دارن میکنن

  9. بویراحمد گفت:

    آقای روحانی، نماینده گروه خاص و خزب خاصی بودند، ولی رئیس جمهور گروهی نیستند،ایشان رئیس جمهور یک کشور می باشند،پس بی احترامی به آقای روحانی بی احترامی به همه ملت می باشد. لطفاٌبه خودتان احترام بگذارید.

  10. ا گفت:

    درود  بر  روحانی

  11. همشهری گفت:

    درود بر روحانی.

  12. ب گفت:

    امدی نژاد داخل کیسه چیزی نگذاشت  وکیسه را هم خالی کرد بنده خدا هر چی میریزه توش تا از یک طرف دیگه پاره هست چیزی توش نمیمونه

  13. ناشناس گفت:

    زنده  باد رییس جمهور محترم کشورمان  جناب دکتر روحانی که با عمل کردن ریاست میکنند لا با حرف زدن 

  14. حسینی گفت:

    درود بر روحانی عزیز پات سر تیلمون

  15. s.b.m گفت:

    مو طرفدار هیچکسی نیستم ولی احمدی نژاد با نفت ۱۵۰‌ دلاری چه گلی زه و سر مردم ک حسن با نفت ۳۰ دلاری بزنه بعدش استان خمو هیچوقت سی هیچکدمشو ن مهمه چون الان چندین ساله دریغ از کوچکترین پیشرفت 

  16. هم وطن گفت:

    یک دیوانه سنگ میندازه توی چاه که هزار عاقل نمیتونه درش بیاره عملکرده اش مملکت را 40 سال عقب انداخت تارئیس جمهوربود کسی جواب نامه اش رانمیدادحالا که مسئولیت ندار دنبال اشتباه کاریهایش است چندمثل من بدبخت همباورمیکنیم 
    اگه کس دیگری بود باید توی کهریزک باشد زیرنامه اش مینویسه خادم مردم 
    خائن به مردم 

  17. كا مح تقي گفت:

    والا اومدن روحاني تبليغاتي بيش نيس وگرنه كه اخرين استان واسه سفر نبود ؛ اميدوارم با اومدنش حداقل مشكلي حل بشه 

  18. سلام گفت:

    بهر حال ایشان بعنوان رئیس دولت و همکارانشان میهمان مردم استان ما هستند. اتفاقاتی به این شکل تداعی کننده رفتار بسیار زشت مدیرکل جهاد کشاورزی استان با معاون رئیس جمهور هست. عملکرد این افراد علاوه بر آنکه رسم میهمان نوازی مردم استان را زیر سوال می برد وجه ی نامطلوبی از استان نیز در کشور ترسیم می کند.

  19. لر زبان گفت:

    چرا این دلواپسان این کار را کردند . واقعا با بیت المال این کار را می کنند .؟ چند تا از بنرها را برای پشت پنجره لازم داشتم  . 

  20. مهدی گفت:

    شما اخرین استان نیستین که قزوین اخرین استان که روحانی میخواد بیاد

  21. ز ز گفت:

    زنده باد اصلاحات

  22. معلم گفت:

    خوش امدی دکتر روحانی کهگیلویه وبویراحمد منتظر قدوم توست

  23. لر گفت:

    دمشون گرم 

  24. .......!!! گفت:

    درودبرروحانی

  25. ناشناس گفت:

    از کجا معلوم کار کندروها نباشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  26. کوروش گفت:

    درود وسلام بر روحانی عزیز

  27. حسن گفت:

    این دروغ هایی که گفتید راسته.

  28. ناشناس گفت:

    این دولت واقعا برای استان کاری نکرده است

  29. ع م گفت:

    واقعن ریش هسه ایخا بیا من استان بویر نیوز چقدر ایسونی ای متنله اینویسی تنها استانی که مجوز اشتغالش لغو وابی استان ایما بی وچنش قسم و وعده 100روزش یا و برداستن تحریملش یاو مرغ کیلویی 9تمنش یا شکر کیلویی 5تمنش ونظرم نیا بهتره.

  30. در فکر گفت:

    حالا واقعا این که بنر را پاره کرده تندرو بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  31. عبدالله گفت:

    زیاد شلوغ نکنید بنر بی کیفیت از جنس درجه 2 با وزش یک باد پاره شد . یه مقدار بیشتر پول خرج می کردید.

  32. ابراهیم گفت:

    درود بر احمدی نژاد

  33. امین گفت:

    طنز بسیار جالبی بود بویر عزیز

  34. بی طرف گفت:

    کم کم صدای احمدی نژاد عزیز بگوش میرسد……….درود بر سرباز رهبری احمدی نژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژاااااااااااااااااااااااددددددددددددددددددددد

  35. ناشناس گفت:

    چرا یه عده ای انگشت شمار که هیچ پایبندی ندارند این کارها را انجام میدهند و کسی یصورت جدی جلوی آنها را برای همیشه نمیگیره ؟

  36. ناشناس گفت:

    فقط روحانی

  37. هدایت جهان آباد گفت:

    روحانی رییس جمهر کل ایران است و احترامش قانونا بر همه واجی و هر گونه بی احترامی به ایشان بی احترامی به کل ایران است .

  38. فردوس گفت:

    باسلام توهین به هردولتی توهین به نطام جمهوری اسلامی است .لطفابرخورد شودباکسانی که این فتارهای زشت راانجام می دهند تادرس عبرت اشد برای ..

  39. sajad گفت:

    به رسم ادب و میهمان نوازی به ایشان خوش آمد می گوئیم. اما ……..

  40. sajad گفت:

    با سلام من فقط ی سوال دارم اینکه هزینه این همه بنر و چادر و پوستر و…..ک توی سطح شهر هست از کجاست.چون طبق قانون استفاده از بیت المال در چنین جاهایی ممنوع هست.ممنون

  41. غیرت گفت:

    چقدر بدبحتیم.دولت یازدهم در طول 3سالی که اومده چیکار کرده.بویر نیوز تو هم زیاد پاچه حواری دولت رو نکن.همه چیز رو متوفف کرو

  42. مجتبی گفت:

    از کجا معلوم ، کار خودشون نباشه؟

دیدگاه شما