جمعه 15 مرداد 1395 - 23:44

خبر خوش مدیرکل امور عشایر از سفر هیات دولت/ انتقاد علی پور از اعتبارات مربوط به عشایر

در سفر هیأت دولت به استان 4 پروژه بخش عمرانی بخش عشایری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

در جلسه شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل امور عشایر استان اظهار داشت: توزیع اعتبارات به عشایر متناسب با جمعیت این جامعه نبوده و فاصله بسیار زیادی با تناسب جمعیتی دارد در حالیکه جمعیت عشایر استان حداقل از جمعیت سه شهرستان استان نیز بیشتر است.

مجید علی پور

به گزارش «بویر نیوز»، مجید علی پور همچنین از افتتاح و کلنگ‌زنی 4 پروژه عمرانی در  بخش عشایر در سفر هیات دولت به استان خبر داد و گفت: در سفر هیأت دولت به استان 4 پروژه بخش عمرانی بخش عشایری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد 2 طرح‌ کلنگ‌زنی و ۲ طرح دیگر افتتاح و به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

مدیر کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: افتتاح ایستگاه پمپاژ و شبکه انتقال آب کشاورزی پشت کوه باشت و حبیب آباد شیبانی در سفر هیأت دولت به استان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: کلنگ‌زنی دو پروژه بزرگ پمپاژ و شبکه انتقال آب شرب توگبری باشت و حفر و تجهیز چاه آهکی پشت کوه ملاطهماسب بهمئی جهت تأمین آب شرب عشایر در سفر هیأت دولت به استان کلنگ زنی خواهد شد.

۴۵درصد چشمه های مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد خشک شده اند

مدیرکل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به خشکسالی های چند ساله، گفت: ۴۵ درصد چشمه های مناطق عشایری دچار کم آبی و خشک شده اند.

مجید علیپور با بیان این مطلب که خشکسالی های اخیر تاثیرات منفی زیادی بر جامعه عشایری این استان داشته است، افزود: افزایش این پدیده باعث شده است که اغلب چشمه های عشایری استان دچار کم آبی و خشک سالی شوند.

وی اظهار کرد: در همین راستا عملیات آبرسانی از ابتدای سال جاری تاکنون در ییلاق و قشلاق توسط ۱۲ دستگاه تانکر آب رسان سیار تامین آب می شوند.

مدیرکل امورعشایری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روند نیاز خانواده های عشایری به آبرسانی در سال های اخیر افزایش یافته است.

علیپور با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ هزارو ۷۶۲  خانواده عشایری در سطح استان وجود دارند، تصریح کرد: این جمعیت عشایری بالغ بر یک میلیون راس دام سبک و سنگین دارند.

وی ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۲۸۸ متر مکعب آب به این خانواده ها آبرسانی می شود.

مدیرکل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه عشایر مردمانی غیور و زحمتکش را دارا است، تاکید کرد: با وجود خشکسالی های چند سال اخیر براساس برآورده های صورت گرفته متوسط تولید گوشت سالانه توسط عشایر بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ تن است که قسمت اعظم این تولید در چهار ماهه اول به بازار عرضه می گردد که بیش از ۵۰ درصد است.

وی خواستار توجه مسئولان به عشایر استان شد و افزود: کمبود علوفه دام، آب شرب و خشکسالی ها مشکلات زیادی را برای این قشر به بار آورده است.

علیپور همچنین با اشاره به تشکیل صندوق های خرد زنان عشایر، ادامه داد: این صندوق ها در راستای استفاده از توانمندی های زنان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹ صندوق خرد زنان عشایر در استان در حال فعالیت است، افزود: تلاش می شود در سال جاری این صندوق ها افزایش یابد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=199446
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عشایر گفت:

    درود بر مدیرکلی که از جنس عشایر هستش و همیشه بدون ترس و واهمه حرفاش رو میزنه . خدا خودت شاهد باش ما ازش راضی هستیم پس تو هم راضی باش .

  2. سجاد گفت:

    درود بر دلير مرد عشاير مهندس عليپور

  3. باقرنیا گفت:

    درود بر مهندس علیپور عزیز و زحمت کش . ان شاالله که در همه مراحل زندگی موفق و موئد باشید . الحق و الانصاف که ایشان انسان توانمند و لیاقت خدمت گذاری در مدارج و پستهای بالاتری را داشته. و در ضمن، ایشان از جنس عشایر و عشایر زاده بوده و مشکلات عشایر را با پوست و استخوان خود لمس کرده و از نزدیک می شناسد. مهندس علیپور عزیز خدا قوت ، سربلند و پیروز باشید.

  4. عشایر بویراحمد گفت:

    عشایرنیاز به سیاست نداردنیاز عشایرصداقت است امیدواریم تغییرات باعث رشدوشکوفایی جامعه عشایری گردد

دیدگاه شما