سه شنبه 19 مرداد 1395 - 2:58

پشت پرده انتقادات «اعضای ضعیف» شورا از شهرداری یاسوج چیست؟

گروه اجتماعی – عملکرد خوب و رو به جلو شهردار یاسوج علیرغم مشکلات شدید اعتباری، مورد حمایت دستگاه قضا و استاندار و حتی نماینده بویراحمد و دنا قرار گرفت است و که دادستان یاسوج درباره جاوید گفت: شهردار یاسوج فردی سالم و زحمتکش، قانونمند و خستگی ناپذیر است و به طور حتم دستگاه قضایی از ایده‌های خوب شهردار در عمران و آبادانی، رشد شاخص های شهری حمایت می‌کند.

به گزارش «بویر نیوز»، مسئولان ارشد استان در هر سه قوه از این دستگاه اجرایی در یکماه گذشته تمجید کرده اند و نماینده بویراحمد و دنا نیز که اختلاف سیاسی با شهردار دارد زبان به تعریف از شهردار باسوج گشود و از وی بصورت ویژه تشکر کرد.

 اما با وجود کاهش شدید منابع دولتی شهرداری ها به خصوص در مرکز کهگیلویه و بویراحمد، شاهد فعالتر شدن فعالیت های عمرانی در سطح شهر یاسوج هستیم.

بر پایه این گزارش، سامان بخشیدن به پارک ها ی کمربندی ساحلی وپارک چشمه نباتی و آبشار یاسوج، روشنایی معابر مرکز شهر و خیابان های پر تردد، آسفالت و روکش خیابان های شهر، تعیین تکلیف بدهی های معوق به جای مانده از گذشته و به روز کردن مطالبات، تعیین تکلیف احداث مجتمع تجاری و سینمای یاسوج، آغاز مطالعه احداث کارخانه بازیافت برای اولین بار در سطح شهر، ایجاد پارک های محله ای از جمله در محله امامت ها و غیره، شروع عملیات احداث پله برقی در مرکز شهر برای اولین بار، ساماندهی علائم راهنمایی سطح شهر، احداث ترمینال و بازارچه های متنوع شهری و بیشمار پروژه دیگر بخشی از اقدامات شهردار یاسوج در 3 سال اخیر است.

در این شرایط اما موضع گیری بدبینانه و به دور از واقعیت برخی اعضای شورای شهر یاسوج جای سوال بیشماری را به ذهن متبادر می کند که جای تامل دارد.

طنز تلخ ماجرا آنجاست که شورای شهر با آرای کامل جاوید را به شهرداری رساندند اما در حالی که امروز شهرداری مورد رضایت مسئولین و مردم است، خود پیشقراول انتقادات سربسته و بدون راهکار شده اند که شائبه های زیادی را بوجود می آورد.

خوشبینانه ترین حالت اینست که انتقادها را برای طرح شدن افراد در رسانه ها و تلاش برای رای آوری مجدد بدانیم که البته سابقه برخی از اعضا در موضوع درخواست های غیرقانونی و شخصی این خوشبینی را کمرنگ می کند.

تعدادی از اعضای شورای شهر یاسوج بدون اشاره به اقدامات قابل توجه شهردار، آنهم در شرایطی که که وضع اقتصادی دولت مانع از کمک به شهرداری ها می شود و تمامی اقدامات با تکیه بر منابع داخلی به پیش می رود، به جای ایده و راه کار اثر بخش در جهت توسعه شهری، با انتقادات پی در پی در مسیر خدمات رسانی شهرداری تعلل بوجود می آورند.

باید پرسید اعضای شورای شهر یاسوج که به اعتراف خود ضعیف هم هستند و عملکرد قابل دفاعی ندارند و تاکنون برنامه کاربردی از آنها دیده نشده است، تاکنون چه طرح اثربخشی برای توسعه مرکز استان به شهرداری معرفی کرده اند و اگر چنین بوده است کی و در اکنون در چه مرحله است!؟

مخالفت های برخی اعضاء آنهم صرفا در مقاطع خاص بدون اینکه هیچ راه کاری برای برون رفت از مشکل ارائه شود این ذهنیت را ایجاد می کنند که اعضای شورا به شهرداری همچون یک بنگاه شخصی نگاه می کنند و زمانیکه به خواسته خود نرسند شهرداری را آماج انتقاد قرار می دهند.

شورای شهر یاسوج باید برای مردم مشخص کند آیا مردم رای دادند تا شورا در اموری همچون اجازه افزایش بهای آب و حق انشعاب به آبفای شهری، برایشان نقش آفرینی کند و یا اینکه بار و هزینه ای از دوش مردم بردارند؟

به گزارش «بویر نیوز»، این در حالی است که برای دوره بعد شورای شهر تعداد اعضا به نصف کاهش پیدا می کند و که امید است مردم با انتخاب صحیح، موکلانی به شورای شهر بفرستند که برای ارائه راه کارهای علمی و مستدل در جهت توسعه به کمک شهرداری بیایند نه اینکه صرفا به شورای شهر به مبادی برای رسیدن اهداف شخصی و خانوادگی نگاه کنند و چرا که اگر مردم از روی احساسات و نگاه های قومی انتخاب کنند نباید امیدی به پیشرفت و توسعه شهری داشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=199380
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدا رو شکر بزار کمتر بشه لاقل….

  2. بيدارشو گفت:

    اقاي شهردار محترم بريد از نزديك ببينيد در شهرداري منطقه دو شرف اباد چه مي گذرد فرد مناسبي را در اين مسئوليت انتخاب كنيد

  3. بصیر گفت:

    احسنت بر این تحلیل واقعا شورا به این ضعیفی تو طول عمرم ندیدم

  4. همشهری گفت:

    احسنت. درود و خسته نباشید باید گفت به دکتر جاوید. بهترین شهردار شهرمون الحق و والانصاف ایشون بودن

  5. ناشناس گفت:

    تو را خدا بلوار کشاورز بیش از یکساله که کانال زدید هیچ کاری هم نمی کنید فقط مرکز شهر را بلدین

  6. محمدی زاده گفت:

    باسلام تقدیر وتشکر فراوان از شهردار محترم وحدیثی ازامام معصوم که میفرماءید اگه میخواهی خدارو ملاقات کنی خیراه مردم باش لذا این فردم مومن وزحمتکش که فقط فقط برای رضای خدا کار می کند وخیرخواه مردم می باشد از شهدا و امام که همش بخاطر همین مردم از خوشی های خود گذشتن و باخدا معامله کردند عاجزانه خواستارم که توفیقات این خدوم را افزون نمایید ان شاء الله.

دیدگاه شما