پنجشنبه 14 مرداد 1395 - 2:27

خبرهای خوش استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس سازمان مدیریت از افزایش اعتبارات/ رشد 43 درصدی تملک دارایی و افزایش ۳۲ درصدی عمرانی

گروه اقتصادی – سومین نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز با حضور  مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه و 3 دستورکار توزیع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، ارائه گزارش عملکرد برنامه ششم توسعه استان و بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص پیشنهادات کارگروه‌های تخصصی ذیل شورا برگزار شد.

به گزارش «بویر نیوز»، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از رشد 43 درصدی اعتبارات تملک دارایی(عمرانی) در همه فصل‌ها خبر داد.

135951123 (5)

سید موسی خادمی با بیان اینکه بودجه هزینه‌ای استان در سال 96 اصلاح خواهد شد، گفت: با رایزنی که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داریم این کار انجام خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به رشد 43 درصدی اعتبارات تملک دارایی استان اشاره کرد و گفت: در همه فصل‌ها شاهد این رشد اعتبارات هستیم.

وی با بیان اینکه ممکن است در برخی از شاخص‌ها آمار اشتباه و نیاز به اصلاح باشد، افزود: به همین منظور مدیران کل و فرمانداران با یکدیگر نشستی برگزار کنند و پس از اصلاح آمار آن را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بفرستند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف یک هفته باید برخی آماری که روی آن اعتراض است مورد بررسی قرار گرفته تا اینکه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصلاح شوند.

خادمی با اشاره به وضعیت بد اعتباری در سال گذشته گفت: بیشتر پول و اعتبارات مخصوصاً اعتبارات ردیف‌های متفرقه در وزارتخانه‌ها است که مدیران اعتبارات مورد نیاز خود را از وزارتخانه‌ها بگیرند.

135951123 (6)

وی تصریح کرد: ارزیابی مدیران استان براساس جذب اعتبارات از وزارتخانه‌ها خواهد بود.

 رشد ۳۲ درصدی اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز از رشد۳۲ درصدی اعتبارت عمرانی این استان در بحث اعتبارات استانی، نفت و ماده ۱۸۰ خبر داد.

به گزارش «بویر نیوز»، حسن نوروزی در این نشست بودجه امسال کشور را 978 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان 335 هزار میلیارد تومان منابع بودجه عمومی دولت و مابقی بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی است.

135951123 (2)

وی با بیان اینکه این اعتبار نسبت به سال گذشته 15.5 درصد رشد داشت افزود: امسال اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای کشور 57 هزار و 480 میلیارد تومان است که از این میزان 25 هزار میلیارد تومان آن ملی، 3 هزار و 200 میلیارد تومان آن ملی استانی، 21 هزار و 840 میلیارد تومان آن اعتبارات ردیف متفرقه و 7 هزار میلیارد تومان آن منابع عمرانی استانی است.

نوروزی بیان کرد: با توجه به اینکه تنها 7 هزار میلیارد تومان از این اعتبارات برش استانی دارد، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید بیش از آنچه به اعتبارات عمرانی در استان توجه دارند باید نگاهشان بیشتر به سمت وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مرکزی خود باشد.

وی گفت: در 4 سال اخیر سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در بودجه‌های عمرانی افزایش خوبی داشت و شاهد روند صعودی میزان اعتبارات استانی بودیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال‌های اخیر در زمینه جذب اعتبارات از ردیف‌های ملی و متفرقه تلاش خوبی در استان صورت گرفته است.

نورزی اظهار کرد: اعتبارات ملی استان ما در سال 95 نسبت به سال 94 حدود 3.2 درصد رشد داشته که این اعتبار برای 21 پروژه ملی استان در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: سرجمع اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته 287 میلیارد تومان بود که از این میزان 139 میلیارد تومان اعتبارات استانی و نفت و 148 میلیارد تومان اعتبارات ماده 180 بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال اعتبارات ماده 180 به 203 میلیارد تومان افزایش و اعتبارات استانی و نفت به 178 میلیارد تومان افزایش یافت.

نوروزی بیان کرد: سرجمع اعتبارات استان از 287 میلیارد تومان در سال 94 به 381 میلیارد تومان در سال 95 افزایش یافت. که 32 درصد رشد اعتبارات عمرانی در بحث استانی، نفت و ماده 180 داشتیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=199294
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حرف حق گفت:

    دروغ چرا؟ این سه سال هیچ کاری نکرده یک سال دیگه هم روش

  2. امید گفت:

    کدام پول که ما نمیبینیم فقط اعداد را میشماریم؟

دیدگاه شما