چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 7:24

هشدار مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص سیمای شهر یاسوج / راه های کهگیلویه و بویراحمد جان تازه می گیرند

علیرغم اینکه از اول انقلاب تا پیش از دولت تدبیر تنها 56 کیلومتر بزرگراه داشتیم در دولت تدبیر تا همراهی خوب دولت توانستیم 36 کیلومتر به این رقم اضافه کنیم.

سرویس اجتماعی- مدیرکل راه و شهرسازی در نشست خبری با اصحاب رسانه از جدیت خود در شفاف سازی و منطقی سازی قیمت پروژه های راه و شهرسازی و تعیین تکلیف بیش از 400 پروژه رها شده این سازمان در دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، حسن فدایی اظهار داشت: در گذشته مرسوم بود پیمانکاران برای برنده شدن در یک مناقصه قیمت غیر واقعی و بسیار کمتر از هزینه پروژه را در نظر می گرفتند که همین امر موجب ایجاد مشکلاتی و در ادامه رها شدن یک پروژه زخمی در استان می شد که کاملا به این وضعیت و قیمت ها سامان دادیم.

بیش از 400 پروژه رها شده در استان را تعیین تکلیف کردیم

وی تصریح کرد: متاسفانه رها شدن این پروژه ها بدون تعیین تکلیف از سوی سازمان در گذشته پیامدی از جمله برداشت حدود 4 میلیارد تومان از بودجه راه و شهرسازی توسط تامین اجتماعی را در بر داشته است که در این زمینه نیز همان ابتدا ورود کردم و همه قریب به 400 پروژه رها شده را تعیین تکلیف کردیم.

فدایی با اشاره به عملیاتی شدن مهندسی ارزش در این سازمان و جلوگیری از دوباره کاری ها و هدر روی پول بیت المال، بیان کرد: از روزی که آمدم هدف عمده ام را بر روی راه های اصلی و ایجاد بزرگراه گذاشتم و خوشبخاته علیرغم اینکه از اول انقلاب تا پیش از دولت تدبیر تنها 56 کیلومتر بزرگراه داشتیم در دولت تدبیر تا همراهی خوب دولت توانستیم 36 کیلومتر به این رقم اضافه کنیم.

ù

اهم خواسته های مردم و ما در سفر هیئت دولت

وی ضمن اشاره به نیاز مبرم یاسوج به تکمیل پل های بشار و مرمت پل های قدیمی این رودخانه در اسرع وقت، عنوان کرد: تکمیل پروژه های پاتاوه- دهدشت با 180 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز، یاسوج- شیراز با 36 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز، یاسوج-اصفهان با 56 میلیارد اعتبار مورد نیاز، باغچه سادات-سرفاریاب با 20 میلیارد اعتبار مورد نیاز و مواردی دیگر از جمله خواست ما از هیئت دولت برای تخصیص بودجه به بخش راه خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: یکی دیگر از خواست ها و اهداف ما اختصصاص قریب به 45 میلیارد تومان برای روکش جاده های کل استان و همچنین 20 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز است که همه این موارد به وزیر محترم راه انعکاس شده و امیدواریم در سفر هیئت دولت خبرهای خوبی برای راه های این استان داشته باشیم.

جلوی پروژه های مغایر با منظر و سیمای شهری می ایستیم

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به سیمای شهرهای استان و به خصوص شهر یاسوج و مغایرت عمده ساختمان های مرکز استان به منظر شهری، گفت: در کمیسیون ماده 5 همیشه در برابر طرح هایی که تبدیل کاربری فضای سز و فضاهای عمومی به مسکونی را در بر داشته اند مخالفت کردم و باید بگویم اگر در بحث سیما و منظر شهری گام های اثربخشی برنداریم در آینده دور دیگر خبری از “پایتخت طبیعت” بودن یاسوح نیست!

فدایی در خصوص ساخت مجتمع تجاری در مرکز شهر یاسوج هم اینطور گفت: پرونده این طرح هنوز به کمیسیون ماده 5 نرفته اما از نظر ما قانون باید به طور کامل رعایت شود و همه فضاسازی ها و رعایت ضوابط شهری باید اعمال شود و بر اجرایی شدن قانون در این مورد پافشاری میکنیم.

این مسئول شفاف سازی مصوبات کمیسیون ماده 5 و ارائه آن به همه مردم عزیز و مسئولان را گام دیگر در اعتماد سازی مردم دانست و گفت: همه باید در خصوص مسائل شهری حساسیت نشان دهیم چرا که اگر از منظر شهری حراست نکنیم در آِنده نزدیک گریبان گیر مشکلات عدیده ای به خصوص در مرکز استان خواهیم شد.

رفتنم یک شایعه است و اصلا جابجایی در مدیریت راه و شهرسازی استان نیست

فدایی از جنجال سازی برخی رسانه ها در خصوص رفتنش از استان هم اینطور گفت: هیچگونه بحث جابجایی نیست و خوشبختانه وزیر محترم راه با توجه به اقدامات صورت گرفته در راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بنا بر ماندن ما در این استان را دارند و خود بنده نیز به خدمت رسانی به مردم شریف این منطقه ادامه می دهم.

مدیرکل راه و شهر سازی استان در بخش دیگری از سخنانش به پروژه های مسکن مهر اشاره کرد و افزود: 5600 واحد مسکن مهر در استان داریم که از این تعداد حدود 1700 واحد تعیین تکلیف شده اند که البته برخی از واحدها بدون تسویه حساب از سوی خریداران انتقال سند شده اند و همین امر موجب شده سازندگان این واحدها 6 میلیارد از ما مطالبه کنند که طبق قانون این هزینه را باید مردم پرداخت می کردند.

قول فدایی به مردم

وی در خصوص کمبود پروژه های راه در شهرستان کهگیلویه گفت: متاسفانه در گذشته که در بقیه شهرستان ها کد ملی در زمینه پروژه های راه تعریف شده برای شهرستان کهگیلویه کم کاری هایی شده که الان به جد پیگیر هستیم و نماینده محترم این بخش نیز خود شخصاً هم اکنون پیگیر این مساله هستند.

فدایی اتصال یاسوج به آزاد راه شیراز-اصفهان را از خواسته های خود در سفر هیئت دولت بیان و خاطر نشان کرد: ما با وجود تخصیص کم و علیرغم اینکه موجودی نداشتیم پروژه هایمان را فعال کردیم و همینجا به مردم قول میدهم به محض تخصیص بودجه اقدامات کم نظیر و چشمگیری به خصوص در حوزه راه های این استان را عملیاتی میکنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=199235
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    با سلام

    : بجای مجتمع تجاری ،پارکینگ طبقاتی خودرو نیاز مرکز استان می باشد واگر فکری بحال ساخت پارکینگ طبقاتی خودرو نکنید ،مشکلات مرکز شهر حاد تر خواهد شد .

  2. ناشناس گفت:

    درودبرمهندس فدایی

  3. شهریار گفت:

    این محل باید پارکینگ طبقاتی خودرو ساخته شود.

  4. ناشناس گفت:

    اگرگفته هایت عملی شودودرحدشعارنباشدبراتون ارزوی موفقیت روزافزون رادارم

  5. راه گفت:

    واقعا مدیر لایقی هستی جناب فدایی

  6. حسن گفت:

    اقای مدیر کو بل سوم بشار که قرار بود 75 روزه افتتاح بشه

  7. ناشناس گفت:

    زنده باد دولت تدبیر و امید و زنده باد مهندس فدایی گه با اینکه یک سال و نیم هست مدیر راه و شهرسازی استان هست ولی خداوکیلی پروژه های راهسازی در استان جان تازه گرفتن فقط ایشان یه ضعف بزرگ دارند و ان اینست که چرا حکم عزل یکی از معاونانش رو امضا کرد دوباره ان مدیر با رایزنی سیاسی تونست به پست خودش برگرده

  8. بویراحمدی گفت:

    پل دوم بشار چند سال است قول تحویل میدهند بعد از تحویل پل دوم پل سوم هم اگر مدیران بخواهند تحویل داده خواهد شد

  9. و گفت:

    ی چیزی یاد گرفتین همش میگین پارکینگ پارگینگ  چقد گج سلیقه ایم ما  اخه ی مجتمع بهتر ه یا پارکینگ لطفا نظر ندین

  10. ناشناس گفت:

    زنده باد فدایی

دیدگاه شما