چاپ این برگه

تب بالای گرایش به رشته تجربی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تب گرایش به رشته تجریی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار بالا است.

به گزارش بویرنیوز، هادی زارع‌پور صبح امروز در مراسم آغاز به‌کار چهار پایگاه تقویت بنیه علمی در این شهرستان اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های مستعد و با پتانسیل بالا در حوزه تحصیل و علم‌آموزی بوده که تحقق کامل این امر نیازمند همکاری همگانی است.

وی با اشاره به ایجاد پایگاه‌های تقویت بنیه علمی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به جایگاه کنونی این استان در رتبه کنکور نسبت به دیگر استان‌ها، آغاز به‌کار پایگاه‌های تقویت بنیه علمی در استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر کهگیلویه و بویراحمد جایگاه مناسبی در میان دیگر استان‌ها در کنکور ندارد و این علی‌رغم درخشش سال گذشته این استان در کنکور است.

زارع‌پور راه‌اندازی مراکز تقویت بنیه علمی را گامی اساسی برای تقویت تحصیلی دانش‌آموزان و ارتقای جایگاه کنکور دانست و افزود: در این خصوص در دیگر نقاط استان نیز برنامه‌های در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گچساران و یاسوج دارای 6 پایگاه تقویت بنیه علمی است، گفت: در این خصوص در شهرستان کهگیلویه نیز پیش‌بینی راه‌اندازی پایگاه تقویت بنیه علمی در دست بررسی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تب گرایش به رشته تجریی در کهگیلویه و بویراحمد بسیار بالا است، گفت: میانگین کشوری دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در رشته تجربی 46/45 بوده در حالی که در استان کهگیلویه و بویراحمد بالای 56 درصد معادل 10 درصد بالاتر از سطح کشوری است.