چهارشنبه 23 تیر 1395 - 15:23

عقده گشایی روزنامه آفتاب یزد درباره دکتر وکیلی، حمله تند آفتاب به وکیلی

گروه سیاسی – روزنامه آفتاب یزد در شماره امروز خود با انتشار مطلبی محمد علی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده تهران را به دلیل طرح موضوع استیضاح وزیر کار بشدت مورد حمله قرار داده است.

به گزارش بویرنیوز، این روزنامه در مطلبی {اینجا بخوانید} اقدام وکیلی در طرح استیضاح وزیر کار را دهن کجی به دولت خوانده است.

در گزارش این روزنامه اصلاح طلب که بیشتر به یک تسویه حساب شخصی شبیه است تا یک نقد، نویسنده با وارد کردن اتهام به وکیلی نوشته است:

“”خبرش کم‌کم پخش شد. اینکه سخنگوی فراکسیون امید لباس رزم بر تن کرده و عزمش را جزم، تا وزرای دولت روحانی را به زیر کشد و در اولین گام چه استیضاحی بهتر از استیضاح «علی ربیعی» وزیر کار و رفاه دولت روحانی.

و آن سخنگوی فراکسیون امید که طرح استیضاح این وزیر را مطرح کرده کسی نیست جز محمدعلی وکیلی. کسی که در لیست امید رأی آورد، با رفاقت توأمان با علی لاریجانی و عارف عضو هیأت رئیسه شد و حالا به بهانه کمک به دولت و تغییرات در کابینه، استیضاح‌های وزرا را در دستورکار قرار داده است. وکیلی در گفت‌وگوی اخیرش اعلام داشته که طرح استیضاح وزیر کار، با امضای 60 اصلاح‌طلب و اصولگرا کلید خورده و به غیر استیضاح «علی ربیعی» کسان دیگری هم در لیست مجلس هم هستند.””

این روزنامه اما در گزارش خود به شرایط وزیر کار هم گریزی می زند و می نویسد: وزیری که هم سستی‌اش در بحث شلاق زدن‌های کارگران بی‌گناه کشور عیان است، هم پایش در مشکلات اداری گیر، هم در ارتباط با سازمان‌هایی مثل شستا باید پاسخگو باشد و هم در حقوق‌های نجومی و استخدام افرادی مثل علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه مقصر است.

به گزارش بویرنیوز، جالب این که نویسنده ای که خود شرایط وزیر کار را می نویسد اما اقدام برای استیضاح آن را مذموم می داند و می نویسد:وکیلی باید بداند که استیضاح وزیر کار در بحبوحه بحث‌ فیش‌های نجومی نه‌تنها کمک نیست، بلکه دهن‌کجی به دولت و هم‌پیمانی با مخالفان حسن روحانی است.

در ادامه این روزنامه تلاش زیادی کرده تا استدلال کند این اقدام وکیلی آن هم در این زمان کاری نادرست و پشت روحانی خالی کردن است!

درباره گزارش روزنامه آفتاب یزد چند نکته وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد:

1- همان گونه که روزنامه آفتاب یزد خود هم معترف است، یکی از ضعیف ترین وزراری روحانی وزیر کار است، این دولت همان گونه که رئیس جمهور بارها گفته بزرگترین چالشش بیکاری است، در زمینه کار وزیر کار هیچ کارنامه قابل قبولی نداشته و در دوره ایشان شاهد افزایش صعودی نرخ بیکاری هستیم.

شلاق خوردن کارگرانی که ماهها حقوق نگرفته بودند شوکی بزرگ به جامعه بود و این موضوع موجب خشم و نگرانی مردم و جامعه کارگری شد که نهایتا همه این بی توجهی به پای دولت روحانی نوشته شد.

اواخر خرداد ماه امسال رئیس مجلس در صحن علنی خطاب به وزیر کار گفت:  صندوق‌های بازنشستگی وضع مناسبی در کشور ندارند البته شما عنوان کردید کمیته مشترک باید موضوع را بررسی کند که مانعی در این رابطه وجود ندارد؛ بنابراین پیشنهاد بررسی کار را به صورت کارشناسی ارائه دهید تا در تدوین برنامه ششم موضوع لحاظ شود؛ به دلیل اینکه موضوع صندوق‌های بازنشستگی نگران کننده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سوال دیگر اینکه با توجه به بزرگ بودن مجموعه اقتصادی شستا چرا در این مجموعه، مدیریت مستقری وجود ندارد؟

از سویی دیگر انتشار فیش حقوق 230 میلیونی مدیرعامل بانک رفاه کارگران از زیرمجموعه های وزارت کار، خشم عمومی را برانگیخت و موجب فشار گسترده مخالفان به دولت روحانی شد.

سوال اینست که دیگر چه اتفاقی قرار است بیفتد تا دولت به فکر تغییر وزیر کار بیفتند؟ چه دردسری دیگری وزیر کار باید برای دولت فراهم کند تا زمینه تغییرش فراهم شود.

حالا وقتی دولت به هر دلیلی شاید معذورات اخلاقی امکان تغییر وزیر خود را ندارد، اقدام نمایندگان برای تغییر این فرد بالاترین کمک به دولت نیست؟

از طرفی، مگر نمایندگان مجلس نماینده مردم نیستند؟ اما ظاهرا روزنامه آفتاب یزد نمی داند که وظایف نماینده مجلس چیست و احتمالا تصور این روزنامه این است که وکیلی نماینده دولت در مجلس است که می نویسد: تغییر کابینه در دولت که امری لازم و ضروری است اگر از سوی خود حسن روحانی صورت بگیرد اقدامی است نکو و درخور ستایش. اما وقتی از سوی مجلس آن‌هم به‌صورت دومینووار در دستور کار باشد، بیش‌تر خط‌ونشان کشیدن برای شخص حسن روحانی است تا دست دوستی به سمت او دراز کردن.

باید پذیرفت اگر وکیلی به عنوان سخنگوی فراکسیون امید و حامی دولت محسوب می شود این به معنای نادیده گرفتن عیوب دولت نیست و الا چه فرقی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان است! هر چند وکیلی در این فقره از کیسه خود خرج کرده نه فراکسیون امید!

2 – سخنان متناقض روزنامه اما جالب توجه است، وی در بخشی از مطلب می نویسد “وکیلی بهتر است صبر کند تا عرق پیشانی‌اش از ورود به پارلمان دهم خشک شود و سپس علم تغییر اجباری کابینه دولت را بر دوش بکشد.” و در بخشی دیگر از مطلب می نویسد” هرچند این نماینده، مدعی این نیست که استیضاح 60 نفره وزیر کار، به فراکسیون امید ارتباطی دارد ولی باید بپذیریم که اقدام او اقدامی غیرحرفه‌ای و خلاف روش و عرف فراکسیون‌داری است.” این که یک نماینده تازه وارد توانسته با اعتبار خود در ماه اول حضورش در مجلس 60 امضا جمع کند خود نشان دهنده این موضوع است که اتفاقا عرق وکیلی خشک شده و نمایندگان نیز به او اعتماد کرده اند که نامه استیضاح وزیر را امضا کنند.

3 – اگر این روزنامه از در دلسوزی برای دولت به وکیلی حمله کرده که البته جای تامل دارد خصوصا انجا که نگارنده در پاراگراف نهایی خود می آورد: هرچند وزیر کار، وزیر بسیار ضعیفی است و به‌خصوص در مقابل مسائل یاز جمله شلاق خوردن کارگران، فشل عمل کرد و آن‌طور که باید و در شأن یک وزیر بود از حق آنان (کارگران) دفاع نکرد و یا اینکه سهل‌انگاری‌اش در گماردن مدیران متخلف با حقوق‌های نجومی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این را هم انکار نمی‌کنیم که ربیعی، نه در زمینه کار و اشتغال جوانان و نه در زمینه رفاه مردم کار خاصی انجام نداد و شاید با این تفاسیر مستحق استیضاح نیز باشد. اما باید این نکته را هم گفت که الآن وقت استیضاح هیچ‌کسی نیست….

به گزارش بویرنیوز، دلسوز واقعی دولت کسی است که تلاش در جهت رفع عیوب دولت انجام دهد و همت خود را برای رفع بدبینی عمومی ایجاد شده مردم نسبت به دولت بکار گیرد چرا که وزیری با این کارنامه ضعیف حتی یکبار هم از مردم عذرخواهی نیز نکرده است.

البته تناقضات فراوان روزنامه در پرداختن به موضوعی که خود هم دلیلش را به خوبی می داند بیشتر از آنکه دلسوزی برای دولت باشد دشمنی با وکیلی است و شاید بتوان خشم نهفته روزنامه از وکیلی را در عبارت “دوستی‌هایی شبیه به دوستی‌های خاله خرسی!” جستجو نمود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=197442
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارشناس گفت:

    تا کور شود هر انکه نتوان دید. درود بر وکیلی

  2. مهدی گفت:

    درودبردکتروکیلی

  3. امیر گفت:

    قرار است که نماینده وکیل مردم باشد و کمک کار دولت. استیضاح وزیر ناکارآمد هم یک اصلاح و کمک به ترمیم کابینه دولت است.

  4. نظراباد گفت:

    درود بر دکتر وکیلی

  5. صدوقلی گفت:

    جناب آقای وکیلی خداقوت؛واقعا شیرمردی بزرگ وباعرضه ای……تونماینده هزاران انسان و جوان و….بی کار و در جستجوی شغل و بی کاری هستی که چندین سال درجستجوی کاری هستند….اما کدوم کار؟ کدوم شغل؟کدوم..زندگی؟وقتی جوانی میلیون ها خرج دانشگاه می کنه و بعدش کاری گیرش نمیاد تا زن و زندگی تشکیل بده چه کسی پاسخگوست؟همیشه می گن آماربی کاری کم شده….شغل ایجاد شده….آخه وزیر کار کجا از بی پولی و بی کاری جوانان ومردم ما خبر.داره؟ از کجا آمار نداری و ….ما رو می دونه؟ آفرین بر دکتر وکیلی که بجای ما وزیر رو سوال پیچ می کنه…..ماها که زورمون بهش نمی رسه….فقط آه و….ناله بلدیم….حداقل بزرگ مرد لر استان کهگلویه و بویراحمد تو اونجا صدای ما باش و……بسازشون…..آفرین…..بارک الله به خودت

  6. مجيد گفت:

    درودبرافتخارقوموديارغيرتمندان زاگرس كه چنين شيرمرداني به جامعه تحويل داده اند به خودميبالم كه براي اولين بار وكيلم وكيلي است شرم بادقلم ها ى ننگيني راكه اينگونه عريان ارزشهاي انساني راناديده مي گيرند وكيلي دراذهان ملت شريف ماندگارخواهد ماند چه كاسب كاران همراهي كنندچه به رويه معمول باگرفتن حق سكوتي كناربكشند اما بدانند مطالبه مردم اززبان وحلقوم معدود دست پاكاني چون وكيلي فرياد زده ميشود احسن به مديريت شريف سايت بويربااطلاع رساني شرافتمنانه اش پيشنهاد ميكنم كمپين حمايت اقدام دكتروكيلي راه اندازي شود تاكاسب كاران بدانندكه فريادحق طلبي درهمهمهً غوغاسالاران گم نخواهدشد 

  7. ناشناس گفت:

    درود خدا بردکتر وکیلی خسته نباشی دلاور

  8. محمدتقی کرمی گفت:

    وکیلی نماینده قسم خورده مردم است اگر از همین ابتدا ببیند و عمل نکند چه فرقی با اصولگراها دارد .آمده تا اصلاح کند خدا قوت مرد بزرگ

  9. يه دوست گفت:

    آنهايي كه بر پيكره اصلاحات واعتدال ضربه وارد كردند اعتقادات وتفكرات پوچ ودنياي روزنامه آفتاب يزد بوده وهست اگر نبود اين تفكر خشك وبي مغز امروز نه فيش نجومي وجود داشت ونا كارامدان نا مدير كه باعث لطمات جبران ناپذير برساحت دولت خدمتگذار باند مخوف مافيايي دردولت مانع حكتهاي اصلاحي ميشود حال دوستان استيضاح را به رفرندوم بگذارند ببينند چنددرصد موافق ومخالف هستند

  10. کبگیان گفت:

    درود دکتر

  11. رودشتیان گفت:

    درود بر دکتر غیرتمند ایل لر///

دیدگاه شما