چهارشنبه 23 تیر 1395 - 0:24

هشدار مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به راه و شهرسازی/ این‌جور که شما می‌گویید شهر صاحب ندارد

رئیس دادگستری استان خطاب به دستگاه‌های خدمت‌رسانی که مدعی بودند برخی از مردم بدون طی کردن فرایندهای قانونی اقدام به ساخت‌وساز و استفاده از انشعابات غیرمجاز می‌کنند گفت: این‌جور که شما می‌گویید یعنی شهر و مملکت صاحب ندارد.

مزارعی

به گزارش بویرنیوز ، استان حجت‌الاسلام مزارعی افزود: وقتی مردم حس کنند که برای انشعابات غیرقانونی در آینده مدیری در ماست‌مالی کردن ماجرا کمکشان می‌کند پس بیل و کلنگ برمی‌دارند و هر جا خودشان صلاح دانستند انشعابات غیرقانونی می‌کشند.

مزارعی ادامه داد: اگر خانه‌ای ساخته می‌شود و انشعابات غیرمجاز به آن کشیده می‌شود به دلیل سهل‌انگاری مدیران است چراکه مدیران هستند که نمی‌خواهند با مجرمان برخورد قاطع کنند.

وی ادامه داد در این استان تعارف زیاد است و افراد با این اطمینان که فلان مدیر هوایشان را دارد و یا فلانی با فلانی فامیل است قوانین را زیر پا می‌گذارند و با همین بهانه نیز با متخلفان برخورد نمی‌شود. چراکه با تلفن کارها عقب می‌افتد و با توصیه برخورد متوقف می‌شود.

فقط یقه قانونمندها را می‌گیرید

وی افزود: چطور یک مشترک تلفن یا آب و برق و گاز اگر دو روز تأخیر در پرداخت داشته باشد خدماتی که می‌گیرد قطع می‌شود آن‌وقت 9500 انشعاب غیرمجاز در این استان و شهر وجود دارد کسی با آن‌ها برخورد نکرده است.

مزارعی تأکید کرد: تاکنون یک پرونده در زمینه انشعابات غیرمجاز به دستگاه قضا ارجاع نشده است. و غیرازاین است که شما مدیران فقط یقه آدم‌هایی را می‌گیرید که خودشان تسلیم قانون هستند.

وی گفت: باید هر ساخت‌وساز غیرقانونی بدون تأمل تخریب شود و هرکس انشعاب غیرمجاز دارد ظرف یک ماه برای مجاز کردن آن اقدام کند و انشعابات غیرمجاز منجر به تخریب شبکه نیز تا ده سال جریمه زندان دارد که تا زمانی که در این استان هستم این احکام را تا روز آخر اجرا می‌کنم.

فقرا هم باید قانون را رعایت کنند

وی خطاب به مدیرانی که فقر را زمینه این‌گونه ساخت‌وسازها عنوان می‌کردند نیز گفت: فقرا هم باید قانون را رعایت کنند و این توجیه خوبی نیست که بگوییم چون فلانی فقیر است می‌تواند حقوق دیگران را تضییع کند و باید با او راه آمد.

مزارعی تأکید کرد دستگاه قضا را مسئول رسیدگی به پرونده‌هایی که ناشی از سهل‌انگاری‌های مدیریتی است نکنید و آن را برای مسائل مهمی چون امنیت بگذارید.

وی یادآور شد در سال گذشته 5 درصد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا کاهش‌یافته که اگر همین رونده انشعابات به دستگاه قضا وارد شود امسال ورودی پرونده‌ها 15 درصد رشد خواهد داشت که این برای استان زشت است.

مزارعی گفت: هر مدیری نمی‌تواند یا نمی‌خواهد به انشعابات غیرقانونی برخورد کند بهتر است به خانه‌اش برود.

وی ادامه داد: در جنوب استان چندین میلیارد برای ساخت جاده یک گردن‌کلفت هزینه کردند تا این فرد بتواند به باغ خود که در عرصه ملی سخته برسد.

وی به مدیران مسکن و شهرسازی گفت: هرکجا جاده‌ای مشکل دارد سریع آن را برطرف کنید و اگر در حوزه استان شما نیست با استان دیگر رایزنی و پیگیری کنید که مشکلات برطرف شود.

بررسی راه‌های درون‌شهری و برون‌شهری و نقاط حادثه‌خیز از دیگر دستورات نشست امروز بود که با توجه به اینکه فدایی مدیرکل راه و شهرسازی در نشست نبود ابهامات درباره این سازمان بی‌پاسخ ماند.

پل سوم بشار یکی از پروژه‌هایی است که راه و شهرسازی باید آن را تکمیل می‌کرد و تاکنون ده سال از شروع به کار آن گذشته و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

منبع: سایت استان

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=197377
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رسا گفت:

    احسنت

  2. ممدو گفت:

    قربون زبونت که حرف حق را گفتی البته حاج آقا مدیران ضعیف هستند که این همه تخلف میشه

  3. ر گفت:

    درود بر دادستان

  4. حمید گفت:

    احسنت

دیدگاه شما