سه شنبه 22 تیر 1395 - 15:17

دیدار نماینده کهگیلویه با هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان/ سخنان و خاطرات عدل هاشمی پور درباره جامعه مهندسی(+تصاویر)

نظارت وظیفه و مسئولیت سنگینی دارد و باید وضعیت حقوق ناظرین بگونه ای باشد که این قشر زحمتکش به حق خود برسند و سودجویان نتوانند دام برای آلوده کردن آنها بگسترانند.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، در ابتدای این دیدار که در محل ساختمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد، رئیس سازمان با تشریح خدمات نظام مهندسی ساختمان بیان داشت: ارتقای کیفیت ساختمان ها و افزایش ایمنی با کنترل و نظارت بر فعالیت‌های مهندسی ساخت و ساز و آموزش اعضا و شاغلین در این بخش وظیفه سازمان نظام مهندسی است.

DSC_0991

مهندس ابوالحسن دانشی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی طبق قانون مصوب 1374 به عرصه فنی جامعه وارد شد و با وظیفه تقویت ارزش‌های معماری و اسلامی و اعتلای جایگاه معماری و شهرسازی به وجود آمد.

دانشی با اشاره به اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان سازمانی نوپا بوده که طی چند سال از قانون‌گذاری آن شاهد اثرات پررنگی از اجرایی شدن قوانین و مقررات فنی و ضوابط ساخت و ساز در ساختمان‌ها و تضادهای عمومی و شهری بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه شاهد تاثیر نظام مهندسی در تمامی ساختمان‌ها هستیم، گفت: نظام مهندسی به واسطه اینکه سازمانی غیر انتفاعی است و مسئولیت‌های خطیری در عرصه ساخت و ساز بر عهده دارد با این وجود هماهنگی بین عوامل تاثیرگذار در ساخت و ساز خصوصا ساخت و ساز شهری امری پیچیده و مشکل است.

وی با تاکید بر لزوم ورود سیستم های نوین به ساخت و سازها، اذعان کرد: دوره‌های بازآموزی و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و نوین را برای اعضا برگزار و مقدمات این برنامه‌ها با تقویت ساختار سازمان در دست اقدام است.

دانشی در ادامه با تاکید بر اینکه مسائل بیمه‌ای و مهندسین ساختمان از مواردی هستند که اثرات مستقیمی بر ساخت و ساز دارند، گفت: اعضای سازمان نظام مهندسین با مسئولیت‌های بسیار زیاد قابل مقایسه با حق‌الزحمه‌های دریافتی نبوده و همواره نسبت به وظایف خود اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای رسیدن به ساختمان‌های باکیفیت و در شأن جامعه امروز نیاز به هماهنگی بین تمامی عوامل ساخت و ساز از جمله طراح، ناظر، سرمایه‌گذار، سازنده و مالک می‌باشد.

ابوالحسن دانشی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد مجری ذی‌صلاح در ساخت و ساز را امری مهم عنوان کرد و گفت: در صورت اجرایی شدن این مهم از طریق نیروهای فنی و مهندسین با صلاحیت اجرا شود.

وی ادامه داد: به دلیل عدم آشنایی مالکین و سرمایه‌گذاران با حقوق خود و خدماتی که می‌توانند در عرصه ساخت و ساز از سازمان نظام مهندسی دریافت کنند سرمایه‌گذاری‌هایی صورت می‌گیرد که در مدت زمان کمی از کیفیت قابل قبول برخوردار نیست.

هاشمی پور: برای ارتقای جایگاه مهندسین تلاش می کنم/ اهمیت خدمات سازمان نظام مهندسی را برای مردم تشریح کنید

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه والای جامعه مهندسی گفت: مهندسین در دوران دفاع مقدس خدمات شایسته ای در زیر آتش خمپاره ها انجام دادند و نقش پررنگی در عملیات های مختلف داشتند.

DSC_0988

عدل هاشمی پور با اشاره به سوابق خود در حوزه های اجرایی و مهندسی بیان داشت: پس از دفاع مقدس نیز جامعه مهندسی به میدان آمد تا کشور را بسازد و خدمات ارزنده انقلاب اسلامی در حوزه های عمرانی مختلف از جمله سدسازی، راه سازی، ساخت راه آهن، خطوط انتقال آب و گاز و همچنین ارتقای کیفیت ساخت و سازهای شهری و روستایی نقش اصلی را ایفا کرد.

وی تاکید بر لزوم زمان بندی پروژه ها و نظارت بر اجرای زمان بندی بیان داشت: نظام مهندسی می تواند، برنامه زمان بندی پروژه را به عنوان یک آیتم در اختیار کارفرما قرار دهد تا از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود.

هاشمی پور با ابراز نگرانی از دستمزد پائین نظارت بیان داشت: نظارت وظیفه و مسئولیت سنگینی دارد و باید وضعیت حقوق ناظرین بگونه ای باشد که این قشر زحمتکش به حق خود برسند و سودجویان نتوانند دام برای آلوده کردن آنها بگسترانند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: افزایش کیفیت ساخت و سازها باید یکی دیگر از برنامه های نظام مهندسی باشد و سازمان در این زمینه نیز مسئولیت سنگینی بر عهده دارد که با دقت و وسواس در این زمینه کیفیت حداکثری قابل دستیابی است.

عدل هاشمی پور جایگاه نظام مهندسی و مهندسین را بسیار والا و ارزشمند توصیف کرد و ابراز داشت: سازمان نظام مهندسی می بایست با تشریح اقدامات و خدمات خود و همچنین ارائه بحث های کارشناسی برای مردم توسط کارشناسان از طریق رسانه ها، اهمیت این قشر را برای مردم بیش از پیش روشن کند.

نماینده مجلس دهم با تقدیر از فراهم کردن این نشست، خاطرنشان کرد: مهندسین قشر نخبه و از ارشمندترین نیروهای جامعه هستند و برای ارتقای جایگاه این قشر و سازمان نظام مهندسی ساختمان از هیچ تلاش و کمکی دریغ نخواهم کرد.

گفتنی است؛ دو نفر از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به دلیل مسافرت در این دیدار حضور نداشتند.

DSC_0984

DSC_0985

DSC_0987

DSC_0992

DSC_0994

DSC_0995

DSC_0996

DSC_0997

DSC_0998

DSC_0999

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=197313
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. saeed گفت:

    درود بر مهندس موحدی.استاد گرامی و گرانقدر

  2. ناشناس گفت:

    چطور مهندس دیدویده نیست؟

  3. رامین گفت:

    خسته نباشید جناب آقای دکتر ابوالحسن دانشی انشااله موفق باشید

  4. ناشناس گفت:

    مهندس دیودیده رقیبش بیشترین رای رو آورد! پس نیست!

دیدگاه شما