سه شنبه 22 تیر 1395 - 12:38

درخواست وزیر صنعت از خانواده باقری/نظر نعمت زاده در مورد فیش های حقوقی/پیشنهاد کیانی به وزیر برای پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد(+ تصاویر و حواشی)

* {باخنده} نمی‌دانم حقوق آقایان نماینده‌مجلس چند است و قطعا فیش‌های این عزیزان نیز بالا و پایین دارد.

وزیر صنعت در بازدید از واحدهای صنعتی و تولید کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم حمایت بانک ها از بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش بویرنیوز، نعمت زاده اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد از استان های وفادار به نظام بوده که متاسفانه کمتر توسعه یافته است.

وی تصریح کرد: کارخانه قند از بزرگترین صنایع این استان است که به دلایلی وضعیت خوبی نداشته، اخیرا متوجه خرید این واحد توسط آقای باقری شدیم.

وزیر صنعت با ابراز خرسندی از اقدامات خانواده باقری در استان، عنوان کرد: باید از این دست اقدامات برای توسعه استان بیشتر انجام دهید و همه با هم باید برای کمک به حرکت چرخ های تولید و صنعت و کمک به چرخه توسعه به سرمایه گذارانی مثل اینها همکاری کنیم.

نعمت زاده واحد لوله را از صنایع خوب استان بیان که مواد اولیه اش را نیز عمدتا از داخل تولید کرده و توانسته جایگاه خوبی در صادرات را از آن خود کند.

وزیر صنعت افزود: هنوز هم بیکاری بیداد می کند و باید استان را به خصوص در گردشگری و صنایع رونق داد و این مهم با همکاری بخش خصوصی مقدور است و تقاضای ما از اقای باقری اینست که کارهای بیشتری از این دست برای استان انجام دهد.

نعمت زاده خاطر نشان کرد: این استان ظرفیت های ارزشمندی دارد که در سایر نقاط ایران به سختی یافت می شودد و باید با جذب سرمایه گذاری در توسعه آن گام برداشت.

نعمت زاده در ادامه گفت: امسال سال خاصی است، سال آخر دولت است و باید جمع‌بندی کنیم و به مردم بگوییم که آیا حرف زده‌ایم یا عمل کردیم.

وی تصریح کرد: پس از برجام شرایط بسیار خوبی داشتیم که خودمان هم این همه دستاورد را باورمان نمی‌شود. ایران احترام پیدا کرده است و در گذشته که در سطح بین‌الملل قبل جواب ما را نمی‌دادند امروز وزیر خارجه ما خانم مرکل را مورد خطاب قرار می‌دهد که چرا برخی حرف‌ها را می‌زنید.

نعمت‌زاده بیان کرد: تا دیروز اگر راست راه می‌رفتیم به ما می‌گفتند کج راه رفتی و شرایط بدی برای ما به وجود آوردند ولی در حال حاضر ارتباط ما با دنیا به گونه‌ای دیگر شده است.

این مسؤول افزود: کار خود را پس از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از روز ۹ فروردین شروع کردیم که مهمترین آن کمک به رونق تولید بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پس از این فرمان با همراهی معاون اول رئیس جمهور هفت تا هشت مورد ابلاغ برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی داشتیم که با با برگزاری کار گروه‌های رفع موانع تولید در صدد عملیاتی کردن این فرمان هستیم.

………………………………………………….
محمدرضا نعمت‌زاده در خصوص جنجال فیش های حقوقی گفت:

* به دوستان در هیئت دولت عرض کردم که بگذارید فیش حقوقی‌ام را منتشر کنم تا مردم بدانند ما به عنوان وزیر حفوق مان چند است.

* دوستان نپذیرفتند و گفتند اگر شما این کار را بکنید تبدیل به یک “مد ” می‌شود و “مد” شدن این موضوع هم درست نیست.

* وجود برخی فیش‌ها با حقوق‌های بالا در دنیا طبیعی است. به نظر ما نیازی به این همه سر و صدا نبود و وجود چنین فیش‌هایی هم مرسوم است.

* {باخنده} نمی‌دانم حقوق آقایان نماینده‌مجلس چند است و قطعا فیش‌های این عزیزان نیز بالا و پایین دارد.
…………………………………………

در این دیدار خسرو باقری با اشاره به همکاری خوب استاندار در حمایت از صنایع، اظهار داشت: بودجه و پول از مهم ترین معضلات پیش روی صنعت است که باید برای حل آن چاره ای اندیشید.

وی گفت: الان هم مدیران خوبی داریم، هم به برکت انقلاب اسلامی امنیت و آسایش و باید با همکاری مقامات ذی نفوذ در مرکز کشور برای طی گام های توسعه گام های محکم تری برداشت.

در ادامه سخنان صنعتگران استان در حضور وزیر صنهت، معدن و تجارت که عمدتا در زمینه قابلیت های سرمایه گزاری و توسعه استان و مغفول ماندن این ظرفیت ها با کم توجهی به خصوص در ارائه تسهیلات و مشوقات بود، ارائه می گردد.

جبار کیانی؛ رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد

* کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نداشتن زیرساخت‌های لازم صادرات، توان رقابت در مارتن توسعه را با سایر استان‌های دیگر را ندارد.

* ضعف مدیریتی در استان به خوبی نمایان است چرا که با وجود ضروت ایجاد نمایشگاه به عنوان یکی از ابزار مهم ایجاد زیرساخت توسعه صادرات و تولید با مشکل زمین روبرو است و از طرفی آمادگی سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیاردی بخش خصوصی در این نمایشگاه، حرکت قابل توجهی از دولت ندیدیم.

* کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که نمایشگاه بین‌المللی ندارد.

* از وزیر درخواست داریم به مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان توجه ویژه‌ای داشته باشند و به اجرایی شون آنها کمک کنند.

* امروز شاهد مشکلات صنایع بعضا به دلیل قطع آب، برق و گاز هستیم و این مشکلات زمینه ساز معضلات جدی تری از جمله بیکاری و رکود در استان شده

* قیمت تمام شده در این استان بالاست و این موضوع توان رقابت داخلی و خارجی را از محصولات ما گرفته، باید با هر نوع کمکی که شده استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر دیده شود چرا که در گذشته هم از فرصت ها و سوبسیدهای دولت کمتر بهره برده و یا اصلا نبرده.

* صنعت ریل و فرودگاه در این استان ضعیف است و صنایع تبدیلی با توجه به باغات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد لازم و ضروری است که انتظار می‌رود وزیر محترم به این مسائل توجه داشته باشند.

* عدم همکاری بانک‌ها در استان موجب کندی کارها شده است لذا از وزیر صنعت و معدن می‌خواهیم که با بانک مرکزی این مشکل را در میان گذاشته و اجازه ندهند که واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در رکود بماند

* باید فرصت برابری‌ به نسبت سایر استان‌ها به ما داده شود چرا که بسیاری از زیرساخت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست

* ارائه سیاست های مالی و تشویفی مناسب، زمینه سازی انجام مطالعات و پژوهش های توسعه ای برای اینجا ضرورت است

* صنایع تبدیلی با توجه به پتانسیل ها تقویت شوند

لهراسب باقری؛ رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد

* 87 درصد مساحت استان ما کوهستانی است

* محرومیت تاریخی را در استان شاهدیم و باید نگاه به اینجا ویژه تر باشد

* بزرگترین صنایع استان را در حال حاضر مدیریت می‌کنیم و باید اذعان کنم اشتغال و توسعه بزرگترین دغدغه خانواده باقری است

* استان ما در مقایسه با سایر استان ها فرصت برابری نداشته و از این رو باید عقب ماندگی های ناشی از این موضوع را جبران کرد

* بزرگترین معدن فسفات، گوگرد، سیلیس و…را داریم و در صنعت نفت و گاز و منابع آب از اولین ها در ایران هستیم

* برای توسعه باید هم دولت و هم بخش خصوصی و تعاونی با هم هماهنگ و همکار باشند، در غیر اینصورت لنگ خواهیم زد

* 3700 تعاونی فعال و غیر فعال با اشتغالزایی قریب به 20 هزار نفر داریم

* بسیاری از واحدها به دلیل مشکلات مالی رکود و بیکاری زیادی را ایجاد کرده

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز سرمایه گذاری را راه نجات استان دانست و اظهار داشت: ما در زمینه آب، نفت و گاز و منابع جنگلی قابلیت های بیشماری داریم که باید با همت دولت طرح های بزرگی شروع به کار کنند.

موسی خادمی گفت: با این نگاه که استان ما مستحق کمک است و باید سفری تاریخی برای مردم رقم بخورد به موضوع نگاه کنید.

خادمی بیان کرد: با ظرفیت های طبیعی و انسانی که داریم قول میدهیم با کمترین سرمایه گذاری ها بهترین کارها را بتوانیم انجام دهیم.

در این دیدار زارعی و هاشمی، نمایندگان بویراحمد و دنا و کهگیلویه نیز با اشاره به ظرفیت های انسانی و طبیعی خوب و مکفی از وزیر صنعت خواستند با اجرایی کردن مصوبات قوی زمینه توسعه استان را فراهم آورد.

حواشی:

** نعمت‌زاده با دو ساعت تأخیر وارد یاسوج شد و کارخانه سیمان یاسوج را به عنوان نقطه شروع بازدیدهایش انتخاب کرد.

**استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حین سخنرانی جبانی کیانی گفت: همه چیزها را گفتی، اجازه بده ما هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

**در خلال صحبت های لهراسب باقری، مدیرکل صنعت و معدن استان خطاب به این فعال اقتصادی گفت: لطفاً حرف‌هایت را خلاصه کن که باقری در جوابش گفت: بقیه صحبت ها چی داشت حالا اجازه بدید من بگم و شما به فکر چاره اندیشی برای رفع مشکلات باش!

**وقتی که عدل هاشمی نام کهگیلویه بزرگ را برد، یکی از حاضرین با لحن شوخی گفت، «بزرگ» که عدل هاشمی در جواب او گفت: روی کلمه «بزرگ» هم حساس هستید و اگر با این کلمه مشکل دارید فکری در این رابطه هم می‌کنیم. غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در ادامه گفت: آقای هاشمی کلمه «بزرگ» را با لفظ خاصی بیان کردید.

**هاشمی در ادامه صحبت‌‌هایش گفت: در دنیا ۴ معدن نیترات وجود دارد که اگر آقای زارعی[نماینده بویراحمد و دنا] قبول کنند یکی از آنها در دیشموک است.

 

 a_36_0 a_53 DSC_1015 DSC_1019 DSC_1092 img_1345

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=197298
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. لبیک یاحسین گفت:

    احسنت برزارعی شجاع

  2. دکتر گفت:

    درود بر مهندس لهراسب باقری مرد عمل و تدبیر

  3. بویراحمد گفت:

    درود بر تاجگردون عزیز و دوست داشتنی

  4. كيارش گفت:

    فقط زارعى

  5. همکار گفت:

    چرا همه امد وشدها از باقری شروع وبه ایشان پایان می پذیرد واقعا همه توان استان در بخش صنعت همینه ؟

  6. حسن گفت:

    درد بر حاج زارعی مرد سخت کوش و شجاع و با غیرت ان شااله که موفق باشید

  7. احمد گفت:

    پروزهای بزرگی در بویر احمد ودنا شروع میشه با همت بلند حاج زارعی نماینده محبوب بویراحمد ودنا موفق باشه با امید به خدا

  8. امیر علی گفت:

    درود بر حاج زارعی مرد عمل مرد خستگی ناپذیر و حامی مردم خدا و فاطمه زهرا پشت و پناهت یا زهرا

دیدگاه شما