دوشنبه 21 تیر 1395 - 2:27

اقدامات قابل تامل رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و چند نکته حایز اهمیت!

اگر در جایی اهمال شود برخورد قانونی می‌کنم مگر اینکه اطلاع از موضوع پیدا نکرده باشم.

گروه اجتماعی – یکی از مهمترین مباحثی که برای پیشرفت هر جامعه از لحاظ علم مدیریت مطرح می شود، توسعه منابع انسانی و تربیت افراد برای تصدی مناصب مهم است.

به گزارش «بویر نیوز»، از همین رو معمولا مدیرانی که کلان گر هستند و افق دید بازتری دارند در جهت رشد نیروهای نخبه و میدان دادن به افراد قابل اطمینان، گام بر می دارند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان نکات قابل توجهی را بیان کرد.

 

1395204 (6)

1 – وی در بخشی از سخنانش با تاکید بر اینکه قضات استان در اعمال قانون دوست و فامیل نمی‌شناسند و تنها به قانون عمل می‌کنند، بیان داشت: از اقدامات ما در استان ارتقای نیروهای بومی بود که هشت تا 9 نیروی بومی استان را در پست‌های مدیریتی به کار گرفتیم.

از همین رو ای کاش با توجه به محرومیت استان در اکثر شاخصه های توسعه و در عین حال توان نیروهای بومی، سایر مدیران در بخش های مختلف اعم از دولتی و غیردولتی ضمن گزارش عملکرد خود در این زمینه به مردم؛ با سرلوحه قرار دادن تدبیر حجت‌الاسلام مزارعی، این موضوع مهم را مدنظر و در اولویت های کاری خود قرار دهند.

2 – مزارعی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به کارکنان زیر مجموعه خود گفت: اگر در جایی اهمال شود برخورد قانونی می‌کنم مگر اینکه اطلاع از موضوع پیدا نکرده باشم.

اینگونه سخن گفتن بسیار امیدبخش است چرا که مردمی که در همه عرصه ها پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند، دلگرم هستند که بالاترین مقام قضایی نسبت به مسائل مجموعه خود حساسیت دارد و بنوعی فراخوانی غیرمستقیم برای ارئه انتقادات و پیشنهادات مردمی و انتقال موضوعات به مقام ارشد قضایی در استان است.

این موضوع از طرف دیگر هم می تواند یکی دیگر از برنامه های سایر مدیران باشد، که با حساسیت و جدیت نسبت به عملکرد مجموعه خود نظارت کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

3 – رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دستگاه قضایی کار کردن به بازده زمانی هشت تا 14 عصر خلاصه نمی‌شود بلکه قاضی باید شبانه‌روز کار انجام دهد. وی با بیان اینکه حتی رتبه‌های کنونی را نیز قبول ندارم، خاطرنشان کرد: استان باید در عرصه قضایی بدرخشد و از این درخواست خود ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنم.

نکته دیگری که در این بخش از سخنان حجت‌الاسلام مزارعی بوضوح دیده می شود رشد دستگاه قضایی و ارائه کارنامه قابل قبول این دستگاه به مردم است که با خلاصه و مفید و فارغ از هیاهوی رسانه ای به مردم ارائه می شود، اما جالب تر اینکه این دستاوردها باعث نشده که وی از حرکت رو به جلو غافل بماند و در واقع رئیس کل دادگستری نه تنها قصد ندارد با همین آمار و ارقام مردم را راضی نگه دارد بلکه به دنبال کسب بالاترین و بهترین جایگاههاست.

ای کاش سایر مدیران و مسئولان غیردولتی نیز بدور از هیاهوها و شانتاژهای تبلیغاتی ضمن ارائه گزارش عملکرد خود، به شرایط فعلی راضی نباشند و به دنبال کسب جایگاه های بهتر باشند تا وضعیت استان بهبود یابد.

بنظر می رسد اگر این سه محور که از سوی حجت‌الاسلام مزارعی بصورت خلاصه و خیلی کوتاه بیان شد، مطالبه مردمی قرار گیرد، وضعیت توسعه استان در همه شاخص ها دگرگون خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=197156
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمد گفت:

    ضمن عرض سلام وخسته نباشی خدمت حجت الاسلام مزارعی.واقعا خدا عمری با عزت به شما عطا فرماید.اگر چند مدیر مثل حضرتعالی بود در استان هم موذل بیکاری برطرف میشد هم جوانان ای دیاربه سوی خلاف کشیده نمیشدند.

دیدگاه شما