چاپ این برگه

تمجید آیت‌الله ملک حسینی از عکاسان حوزه هنری استان در شیراز (+تصاویر)

نمایشگاه عکس هنرمندان کهگیلویه و بویر احمد در نگارخانه حوزهٔ هنری فارس با حضور آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد و روسا و کار‌شناسان و هنرمندان حوزه‌های هنری دو استان گشایش یافت.
به گزارش «بویر نیوز»، در آئیین افتتاح این نمایشگاه حضرت آیت الله ملک حسینی ضمن بازدید از این آثار به تقدیر و تمجید از آثار عکاسان هم استانی پرداخت.
این نمایشگاه در راستای تقویت فعالیت‌های مشترک هنری بین استان‌های همجوار و هم چنین استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان شهرستان‌ها برگزار شده است.
در این برنامه که همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و با عنوان «زیارت» برپا شد آثاری از «حسن فتاحیان، اسحاق آقایی، داوود ایزدپناه، کیوان کیانی و الناز قندفروش» از ۳۱خردادماه تا ۱۰تیرماه در معرض تماشای علاقه مندان هنر عکاسی قرار گرفته است.
هم چنین در حاشیه این نمایشگاه نشست مشترکی میان مدیران و کار‌شناسان دو حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس در شیراز برگزار و بر اهمیت فعالیت‌های مشترک بین این دو مرکز تاکید شد.
در این نشست شریف اسلامی سرپرست حوزه هنری استان با اشاره به اشتراکات بالای تاریخی و فرهنگی این دو استان کهگیلویه و بویراحد و فارس گفت: علی رغم تبادلات و ارتباطات بالایی که در حوزه‌های مختلف میان این دو استان وجود دارد متاسفانه در حوزه فرهنگ و هنر تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است و مراودات هنری در سطح پایینی بوده است.
با اشاره به درهم تنیدگی فرهنگی این دو استان گفت: تاکنون هم کهگیلویه و بویراحمد از وجود چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی فارس بهره برده است و هم فارس محل حضور و متاثر از برخی شخصیت‌های بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است که منشا خیر و برکت بسیار بوده‌اند.
اسلامی درادامه به اهمیت مقوله تولید در هنر و فرهنگ اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از جامعه هدف و مخاطبین ما در دو استان مشترک هستند و همین امر کمک می‌کند که این دو مرکز اقدام به تولیدات مشترک فرهنگی نمایند.
وی آمادگی استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت همکاری‌های فرهنگی را اعلام و اظهار داشت که کهگیلویه و بویراحمد و فارس می‌تواند در مسیر همکاری‌های فرهنگی پیش گام باشند.
هم چنین در این نشست محمد کرم الهی رئیس حوزه هنری استان فارس با ابراز خوشحالی از حضور سرپرست و کار‌شناسان حوزه هنری در این استان افتتاح نمایشگاه عکس زیارت را شروع خوبی برای همکاری‌های این دو مرکز خواند.
وی خواستار تشکیل یک کارگزوه فنی و فرهنگی میان سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر با توجه به اشتراکات فرهنگیشان شد.

چmalkhosi (1) malkhosi (2) malkhosi (3) malkhosi (4) malkhosi (5) malkhosi (6) malkhosi (7) malkhosi (8) malkhosi (9) malkhosi (10) malkhosi (11)