سه شنبه 1 تیر 1395 - 1:38

آیا نمایندگان کهگیلویه و بویراحمدی در مجلس دهم تاکنون موفق بوده اند!؟

گروه سیاسی – بالاخره تکلیف کمیسیون های مجلس دهم مشخص شد و نمایندگان برای چهار سال فرصت دارند تا در جایگاه قانونگذاری و نظارت خود را نشان دهند.

به گزارش «بویر نیوز»، با پایان یافتن انتخابات هیئت رئیسه های کمیسیون های مجلس دهم در سال اول، اکنون فرصت خوبی است تا عملکرد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در معرض نقد درآید.

در این نوشتار وضعیت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمدی مجلس دهم به ترتیب حروف الفبا می آید:

نمایندگان کهگیلویه و بویراحمدی

 تاج گردون – غلامرضا تاج گردون نماینده مردم گچساران و باشت، هر چند از ورود به هیئت رئیسه مجلس بازماند، اما در سال های بعد این شانس را دارد. وی در مجلس دهم نیز کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات را انتخاب کرد و با اقتدار و بدون رقیب توانست بار رای قاطع بازهم بر کرسی ریاست این کمیسیون که سومین کمیسیون محبوب نمایندگان بود، تکیه بزند. اکنون تاج گردون بازهم فرصت مغتنمی برای کمک به حوزه انتخابیه و استان دارد.

حسینیسیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران که اصالتا کهگیلویه و بویراحمدی است و بخاط اینکه از جوانترین نماینده مجلس است در ترکیب هیئت رئیسه سنی قرار گرفت، هرچند نیم نگاهی برای ورود به هیئت رئیسه دائم داشت اما از رقابت صرفنظر کرد ولی با انتخاب کمیسیون مهم اقتصادی که چهارمین کمیسیون پرتقاضای مجلس دهم بود، و ورود به آن گام نخست را محکم برداشت.

زارعی – غلام محمد زارعی برای چهار سال دوم نمایندگی خود بازهم کمیسیون صنایع و معادن را انتخاب کرد و علیرغم اینکه اصنایع و معادن دومین کمیسیون محبوب نمایندگان بود با بالاترین رای از به عنوان نفر اول به این کمیسیون راه پیدا کرد و وی هم در انتخاب کمیسیون و گام اول موفق ظاهر شد.

وکیلی – محمدعلی وکیلی دیگر نماینده کهگیلویه و بویراحمدی مردم تهران، یکی از موفق ترین نمایندگان مجلس دهم بود چرا که در سال اول نمایندگی توانست به هیت رئیسه مجلس ورود کن. وی تنها عضو هیئت رئیسه مجلس است که سابقه نمایندگی نداشته است. وکیلی همچون سه عضو دیگر کمیسیون فرهنگی این کمیسیون را انتخاب کرد ولی به فراخور مسئولیتش در هیئت رئیسه مجلس، از هیئت رئیسه کمیسیون صرفنظر کرد. وکیلی همچنین به عضویت کمیسیون 14 نفره تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درآمد.

هاشمی پور – عدل هاشمی پور هم پنجمین کمیسیون محبوب نمایندگان مجلس یعنی کمیسیون انرژی مجلس را انتخاب کرد و توانست در آن حضور پیدا کند که در گام اول برای وی موفقیت محسوب می شود چار که برخی از نمایندگان دارای تخصص انرژی از ورود به این کمیسیون بازماندند.

به گزارش «بویر نیوز»، اهمیت موضوع زمانی نمایان تر می شود که بدانیم برخی از نمایندگان شهرهای بزرگ از جمله شیراز و اهواز، علیرغم داشتن تخصص از ورود به همین کمیسیون ها بازماندند که از جمله می توان به بهرام پارسایی منتخب اول شیراز، عبدالرضا هاشم زایی نماینده تهران، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، زهرا سعیدی مبارکه که از راه یافتن به کمیسیون صنایع مجلس باز ماندند و محمد باقر سعادت و علی اکبری  نماینده شیراز و  مسعود رضایی نیز برای حضور در کمیسیون انرژی رای کامل را کسب نکردند، اشاره کرد.

قرارگیری نمایندگان کهگیلویه و بویراحمدی در کمیسیون های مهم نویدبخش روزهای روشنی برای آینده استان است که لازم با هم افزایی و همکاری برای توسعه استان گام بردارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=195212
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما