شنبه 29 خرداد 1395 - 15:13

کنایه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دولت قبل/ اشتغال 600 نفر در کارخانه قند یاسوج

مطالبه بدهي ها حق و خواست قانوني همه سازمان هاست اما نبايد كارها و بدهي هاي برجا مانده از چندين سال گذشته را همين امروز مطالبه و به اين دولت تحميل كرد.

گروه سياسي يازدهمين جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد با چاره انديشي راه كارهايي جهت حمايت از كارخانجات قند و فولاد در استانداري كهگيلويه و بويراحمد برگزار شد.

به گزارش «بوير نيوز»، جلسه با سخنان مديران استاني پيرامون خرسندي از تحولات رخ داده در كارخانه قند و تلي از مطالبات ادارت مطبوعشان و اصرار بر وصل آنها در كمترين زمان آغاز شد.

تذکر استاندار به مدیران مطالبه گر از کارخانه قند

در ادامه اما سخنان مديران استان،‌ واكنش و تذكر استاندار كهگيلويه و بويراحمد را در پي داشت،‌ موسي خادمي گفت: مطالبه بدهي ها حق و خواست قانوني همه سازمان هاست اما نبايد كارها و بدهي هاي برجا مانده از چندين سال گذشته را همين امروز مطالبه و به اين دولت تحميل كرد.

SONY DSC

خادمي تصريح كرد: مديران استاني بايد فرا سازماني بيانديشند،‌ نبايد از ديد محدود به شروع يك طرح نگاه كرد همه با هم با ديد جامع تر بايد در راستاي حل مشكلات و موتانع گام برداريم.

یک اتفاق نو که صنعت کهگیلویه و بویراحمد را دگرگون می کند

در ادامه نوبت به صنعتگران و كارآفرينان خصوصي براي بيان نقطه نظراتشان رسيد.

رئيس اتاق بازرگاني بيان كرد: هم اكنون در استان شاهد اتفاق جديد هستيم،‌ يك كارخانه بزرگ كه با مديريت دولتي و سپس بانك تجارت كار مي كرد پس از زيان دهي هاي مكرر به دست يك كارآفرين خصوصي از همين استان رسيده است.

جبار كياني اظهار داشت: در جلساتي كه با معاون اول رئيس جمهور داشتيم بر تلاش و همت همه ادارات و سازمان ها بر برون رفت از ركود تاكيد شده كه در همين راستا ادارات استان بايد نهايت همكاري را با اين كارآفرين جوان داشته باشند.

SONY DSC

مدیران باید چالش های پیش روی توسعه و بهبود صنعت و اشتغال را مرتفع کنند

وي گفت: دستور و خواست همه مسئولان از جمله مقامن معظم رهبري همين جذب سرمايه گذار و تقويت توليد و اشتغال داخلي است كه شعار سال هم به خوبي گواه و مويد اين خواسته است لذا هر گونه سنگ اندازي در راه توليد و اشتغال و كارآفريني داخلي جايز نبوده و همه بايد در راستاي بهبود شرايط جاري از هر طريقي همت نماييم.

لهراسب باقري؛‌ فردي كه كارخانه قند را خريداري كرده نفر بعد بود كه به بيان نقطه نظرات و خواسته هايش از مسئولان استاني پرداخت.

کسی ریسک سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد را قبول نمی کند/کارخانه قند را 500 میلیون تومان ارزانتر به دولت میدهم!

رئيس اتاق تعاون استان عنوان كرد: خيلي از افراد در استان ما هست كه تمكن مالي و سرمايه بيشتري از ما دارند اما من ريسك خيلي از موراد را براي كمك به توليد و اشتغال استان به جان خريديم.

لهراسب باقري با بيان اينكه نبايد مثل برخي از افراد پشت پرده نشست و حاشيه سازي كرد،‌ گفت: ما مسيري را آمديم كه ريسك زيادي دارد،‌ و هم اكنون هم با كمال ميل حاضرم هر نهاد دولتي حاضر است ريسك اين سرمايه گذاري را قبول كند كارخانه را 500 ميليون تومان زير قيمت تحويل دهم.

وي تصريح كرد: همه بحث ها در كشور معطوف به اشتغال،‌ حمايت از توليد داخلي و سرمايه گذار ها است،در استان ما متاسفانه هيچ سرمايه گذاري رغبت به كار كردن در آن ندارد حال كه يك نفر پا به ميدان گذاشته نبايد با بي مهري و سردي از طرف مسئدولان روبرو شود بلكه آقايان بايد حمايت كنند.

SONY DSC

اشتغال حدود 600 نفر در کارخانه قند

باقري گفت: همه بدهي ها متعلق به دوره هاي قبل بوده و مسئولان الان يادشان افتاده مطالباتشان را وصول كنند.

اين كارآفرين بيان داشت: كارخانه قند با وجود تعطيلي هم اكنون 36 كارگر دارد  كه با تجهيز و توسعه بخش هاي قبلي و راه اندازي بخش هاي جديد ظرفيت اشتغال قريب به 500 نفر را به صورت مستقيم خواهد داشت.

وي با بيان اينكه كارخانه را عملا شهريور 95 تحویل میگیریم، خاطر نشان کرد: با توجه به اصلاح و بازسازی های ضروری که باید انجام شود کارخانه یاسوج روند 4تا 6 ماهه ای را برای ورود به چرخه تولید نیاز دارد.

نباید سرمایه گذارها را از استان فراری داد

لهراسب باقری بیان کرد: حال که یک سرمایه گذار خودش برای رونق تولید و اشتغال پیشقدم شده مسئولان باید حمایت کنند تا شاهد فعال شدن بنگاه های مختلف و از قبل آن افزایش تولید داخلی و اشتغال که از مهم ترین خواسته های رهبر انقلاب هم می باشند، باشیم.

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران دستگاه های مختلف گفت: هدف همه ما فعال شدن تولید و اشتغال در منطقه است و باید در راستای این هدف همت جمعی داشته باشیم.

تحویل کارخانه قند توسط باقری را به فال نیک بگیریم

موسی خادمی ادامه داد: موجب خرسندی همه ماست که الان فردی مجموعه کارخانه قند را در اختیار دارد که توانمند و کارآفرین است و قطع به یقین با پشتکار ادامه خواهد داد و کار را رها نخواهد کرد، و باید این موضوع را به فال نیک گرفت.

وی بیان داشت: ما فرصت یکساله به این کارآفرین خواهیم داد با این شروط که برای تولید و اشتغال برنامه مدون داشته باشیم و این موضوع را به صورت دوره ای رصد میکنیم و در وهله بعد بدهی های جاری به روز پرداخت شود و بدهی های گذشته نیز با تنفس یکساله پس از این مدت تقسیط شوند.

استاندار استان خاطرنشان کرد: همه ما باید برای توسعه و فعال شدن این صنعت و تبدیل شدن آن به یک کارخانه مولد، اشتغالزا و اثر گذار کمک کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=194994
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما