جمعه 28 خرداد 1395 - 0:18

آیا استاندار و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد «شرم» نمی کنند؟؛ یک پیشنها خوب به مسئولان

تا کی باید کهگیلویه و بویراحمد چوب قوم گرایی و منطقه گرایی و ندانم کاری و اهمال و کم تجربگی و ناتوانی و عدم شایسته سالاری و … را بخورد!؟

گروه اقتصادی – هفته گذشته جدیدترین بررسی های مرکز آمار از وضعیت بیکاری منتشر شد و بازهم رتبه تاسف آور کهگلیویه و بویراحمد در بالای جدول طیق سنوات گذشته خودنمایی می کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، بر اساس گزارش مرکز آمار، استان کهگیلویه و بویر احمد با نرخ بیکاری ۲۲٫۹ درصد در رده دوم از بیکارترین استان ها قرار گرفته است.

از طرفی مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی و همچنین بررسی بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی نیز حکایت از آن دارد، تغییری در کهگیلویه و بویراحمد صورت نگرفته است.

باید متاسف و متاثر بود وقتی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: “شرمندگی این حقیر از اینکه جوانی بیکار با دست خالی به خانه می‌رود، کمتر از خود او نیست.” اما در استانی که همواره پیشتاز نرخ بیکاری بوده است، هیچ مسئولی احساس شرمندگی نمی کند و حتی یک مصاحبه خشک و خالی نمی دهد.

“حضرت آیت الله خامنه ای حل موضوع رکود و اشتغال از طریق رونق تولید داخلی را از اولویت های اصلی و بسیار مهم در بخش اقتصاد برشمردند و خاطرنشان کردند: خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است، بنابراین باید برای حل این مشکل، اقدامات جدی انجام شود.”

واقعا باید پرسید مسئولان کهگیلویه و بویراحمد (چه در دولت فعلی و چه در دولت های گذشته) که میراث گذار بیکاری جوانان هستند کی احساس شرم می کنند؟

وقت آن رسیده است مسئولان دولتی در استان کهگلیویه و بویراحمد به مردم توضیح دهند در طول دوران مسئولیت خود چه طرح اشتغالزایی ایجاد کرده اند و نتیجه آن را گزارش دهند که چه اقدام جدی صورت گرفته است؟

چرا هیچ مسئولی در قبال بیکاری جوانان شرمنده نیست اما بعضا شاهدیم برخی برای فامیل و اقوام و بچه های منطقه خود سنگ تمام می گذارند و در روز روشن تبعیض قائل می شوند و هیچ مقام دولتی بالادست هم گوشش بدهکار نیست!

به طور مثال در جریان استخدام های طرح مهرآفرین که پانصد هزار نفر در کل کشور استخدام شد و تنها 1500 نفر سهمیه به استان کهگیلویه و بویراحمد تعلق گرفت که بدلیل بی مبالاتی مسئولان سابق استان و عدم پیگیری مسولان کنونی این سهمیه از دست رفته و تنها استانی هستیم که استخدامی از این طرح نداشته ایم و جای تعجب است که تنها این موضوع با یک مجادله بین دو معاون استاندار کنونی و سابق خاتمه یافت و با عرض تعجب هیچ کدام از مسئولان استانی اعتراضی به این موضوع نکردند!

آیا در استانی که در رده های بالاترین نرخ بیکاری، طلاق و خودکشی است، نباید یکبار مسئولین از مردم عذرخواهی کنند و خواسته های مردم را به گوش دولتمردان برسانند تا با چنین وضع اسفباری امروز روبرو نباشیم!؟

چطور در استانی که از لحاظ نفت، گاز، آب، طبیعت، نیروی جوان انسانی، مناطق بکر گردشگری، معادن مختلف، زمین مناسب کشاورزی و هزار و یک استعداد و ظرفیت بالقوه دیگر برخوردار است هیچ اتفاقی نمی افتد و از این ظرفیت ها استفاده نمی شود.

با هیچ عقل سلیمی جور در نمی آید که استانی با این همه بهره های خدادادی از این همه مشکلات و مشقات اقتصادی رنج می برد و فقط پاسخ این نامعادله را می توان در ناتوانی مسئولان جستجو کرد.

تا کی باید کهگیلویه و بویراحمد چوب قوم گرایی و منطقه گرایی و ندانم کاری و اهمال و کم تجربگی و ناتوانی و عدم شایسته سالاری و … را بخورد!؟

واقعیت اینست تا وقتی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و در راس آنها مسئولان، درگیر مباحث قومی و منطقه ای هستند و متاسفانه وزرا و دولتمردان نیز در جهت نیل به این هدف دانسته یا ندانسته گام برمی دارند، نباید هیچ امیدی به پیشرفت و توسعه باشد و همواره عنوان شاگرد اولی بیکاری را با خود یدک بکشیم.

براستی وقتی که رهبر کشور از مسئله بیکاری شرم می کنند، مسئولان بیکارترین استان کشور حداقل و دستکم باید استعفای دسته جمعی دهند و اینکه باید راندمان کاری آنها توسط مسئولان نظارتی بررسی شود هم بحث دیگری است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=194869
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حمید گفت:

    استاندار درد این جوانان را نکشیده. فردا هم اگه ازش سوال کردی میگه فرزندان خودم بیکارن. اخه خودتون ماهی 12 میلیون تومان حقوق میگیرین دیگه بچه تامین هستند کار میخان چکار؟

  2. ع م گفت:

    اونوقت بیوفتید دنبال احمدی نژاد بگین طرح مهرافرینش یه چیز بی خودی بود اگه عرضه دارید یک سوم اون استخدامو برگزار کنید بدانید اگر اون سهمیه استخدام 1500نفری در سایه بی عرضگی مسولان استانی به فنا نمی رفت الان رتبه بیکاریمون حداقل 10پله پایین تر بود تو این دوره فقط تعدادی از اقوام مسولان استخدام شدند اون هم در سکوت و بدون ضوابط و صرفا بر اساس باند بازی و پارتی بازی متاسفم برای کارگزارن دولت تدبیر و امید که بابی تدبیری هرروز مردمو نامید تر میکنه.

  3. ف _ز گفت:

    با سلام به محضر ملت بزرگ ایران بالاخص لر نشینان زاگرس راستی علت چیست که دولتمردان به همه استانهای کشور سرکی میکشند و عده هایی به انها میدهند وکارهایی هم صورت میگیرد الی استان ما که اکثر همان هزینه ها از پول نفت وگاز استان ما تامین میگردد .ایا مردم شرم وحجب وحیا دارند مسولان باید اینگونه ظلم در حقشان کنند؟ایا با این همه ثروت خدادادی باید از کمترین امکانات رفاهی محروم باشند ؟ تا کی؟به خدا دلمان خون است وبیشتر از مسولین استان گله مندیم وباند بازیها وجناح طلبی ها که فقط اتشی است به جان این مردم محروم.تا جهل وبیسوادی هست فقر هست بی عدالتی هست و…و…امیدوارم روزی برسد که حق به حقدارش برسد اگر چشمه ای در زمینی باشد اول حق همان زمین است که سیراب شود ولی کلی از ثروت این مملکت دراستان ماست وخود تشنه.ای وای از تشششششششنگی.

  4. س گفت:

    درود بر احمدی نزاد

دیدگاه شما