دوشنبه 24 خرداد 1395 - 10:00

تصمیم تاسف بار تعدادی از مدیران کهگیلویه و بویراحمد، تحریک مدیران توسط یک نفر در جلسه

گروه اقتصادی – روز پنج شنبه نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، در بخشی از این جلسه، شهردار یاسوج پیشنهادی را مطرح نمود و استاندار آن را به رای گذاشت.

دکتر جاوید پیشنهاد داد برای توسعه سریع یاسوج و رفع مشکلات این شهر شاخص ویژه ای تعریف شود و بر اساس این شاخص از سرجمع اعتبارات استانی همه دستگاه ها مبلغی را برای تکمیل زیر ساختهای این شهر اختصاص دهید.

استاندار نیز موضوع را برای راگیری علنی به اعضای شورای برنامه ریزی که تعداد ١٧دستگاه بودند اعلام نمود ولی تعدادی از مدیران به نحوه رأی گیری که علنی و یا مخفی باشد اعتراض نمودند که خود نحوه راگیری ابتدا به رأی گذاشته شد و رأی گیری مخفی رأی أورد.

سپس موافقت و یا مخالفت با پیشنهاد شهردار دوباره به رأی مخفی گذاشته شد که هردوبار ٨ رای موافق و ٨ رای مخالف و یک رای سفید بود که بر اساس قانون در اینگونه مواقع رای سفید باید به نفع پیشنهاد و موضوع تصویب شود درعین حال استاندار نتیجه را برای بررسی بیشتر اعلام ننمودند.

به گزارش بویرنیوز، نکته جالب این رای گیری و نشست این بود که مدیران مخالف هیچ توجیهی برای مخالفت با این طرح ابراز نکردند.

خبرنگار بویرنیوز که خود حاضر در نشست بود به نکته قابل تاملی پی برد و آن این بود که با تحریک یکی از مسئولان حاضر در جلسه، تعدادی از مدیران که نقطه اشتراک منطقه ای داشتند، همه با هم به این پیشنهاد رای منفی دادند بدون آنکه هیچ توجیهی برای مخالفت خود ارائه دهند.

پیرامون این پیشنهاد و رای آن چند نکته قابل توجه است.

1 – شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و پیشانی استان است، مهاجرپذیرترین شهر استان با جمعیتی بسیار بیشتر از ظرفیت آن که هر روز نیز بر ان افزوده می شود و حاشیه نشینی نیز بلای جان آن شده است.

2 – مهاجران این شهر عمدتا از شهرستان های کهگیلویه ، گچساران و سایر نقاط استان و استان های همجوار هستند.

3 – شهری که بدون توجه به اصول شهری و بدون انکه امکاناتی در حد این جمعیت برای آن پیش بینی شود در حال گسترش و هجوم مهاجران است، بحران آب، ترافیک و نبود پارکینگ، نداشتن فرهنگسرا و پارک های محله ای و دهها کمبود دیگر در این شهری که تنها از حیث جمعیت کلان است، وجود دارد.

4 – معضل خروجی های شهر یاسوج و پل های سوم و چهارم، روز به روز جدی تر شده و سیل جمعیت در این شهر می رود تا روزی را رقم بزند که نفس کشیدن هم در آن دشوار خواهد شد.

5 – شهری که در ایام تعطیل میزبان میلیون ها گردشگری است که به واسطه بی توجهی مسئولان به توسعه شهری یاسوج، با خاطره ای تلخ این شهر را ترک می کنند.

6 – زمین های اطراف یاسوج که هنوز قالب روستا دارند، با ورود بی سابقه مهاجران، مالکان فرصت را غنیمت شمرده و زمین ها را قطعه قطعه کرده و به متقاضیان می فروشند بذون آنکه کمترین پیش بینی برای ارائه خدمات و آینده این مناطق صورت گرفته باشد.

7 – در کنار همه این موضوعات بی توجهی شدید نسبت به ارائه بودجه به حوزه شهری یاسوج قابل تامل است چرا که امروز بدون حمایت دستگاه ههای دولتی امکان فراهم آوردن حداقل رفاه را برای شهروندان نیست، بودجه ماده 180 به شهرداری نرسید، و خبری از منابع استانی و ملی نیست و از طرفی شهرداری مرکز استان باید ماهیانه حقوق حداقل هزار نفر را بدهد و در این میان تنها منبع درآمد شهرداری از محل اخذ عوارض از مردم است.

8 – رها شدن یاسوج از بن بست یک خواست استانی است چرا که این شهر متعلق به همه مردم استان است اما آنچه که در نشست شورای اداری رخ داد، نشانگر وجود تفکرات پوسیده منطقه ای در برخی از مدیران است که در شعار منکر آن می شوند اما در عمل خود جلوتر از بقیه و سینه چاک تر از سایرین آن فریاد می زنند.

9 – چرا برخی منافع مردم را قربانی سهم خواهی های منطقه ای خود می کنند و در حالی که ترافیک ورودی به بیمارستان امام سجاد در ساعت های ترافیک و در موسم حضور گردشگران، بحرانی غیر قابل کنترل خواهد بود که قربانیان آن از همه مناطق استان خواهند بود، باز هم رگه های سردسیری گرمسیری در تصمیمات مدیران ارشد موج می زند.

بنابراین امروز وضعیت یاسوج بحرانی است و اگر زودتر به کمک پایتخت نیاییم به زودی شاهد دهها و صدها مشکل اجتماعی، فرهنگی و سکونتی در این شهر خواهیم بود و اگر فقط بدانیم این جمعیت کلان روزانه چه میزان زباله تولید می کنپند و حتی یک کارخانه بازیافت زباله وجود ندارد آنگاه پی خواهیم برد چند سال آینده از یاسوج فقط نامش باقی خواهد ماند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=194446
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مسعود گفت:

    به بسمه تعالی لطفا نام مدیر را اعلام تااز ورود به محل کارش جلوی گیری شود.

  2. مسعود گفت:

    بسمه تعالی لطف فرمائید نام مدیر اعلام تا اشنماخته شود.

  3. بويراحمد گفت:

    درود بر جاويد

  4. دنا بویراحمدی گفت:

    هر کس مخالف پیشرفت یاسوج است که احساس میکند نسبت به یاسوج حساسیت دارد این شهر را ترک کند

  5. گنجه ای دشتروم گفت:

    نمک نشناسی هم حدی دارد . درود بر انسانهای قدرشناس

  6. پايتخت طبيعت يا ثقل منطقه اي؟؟؟؟ گفت:

    با سلام وخسته نباشيد بر سايت وزين بوير نيوز

    خيلي مطالب به جا و خوبي بود. از يك طرف هجوم و مهاجرت از ساير استان بررسي شد و از طرف ديگه رشد بي رويه جمعيت كه باعث گراني زمين، كالا، ارزش افزوده بالا، پرداختن نكردن ماليات در ياسوج و هزينه كردن در ساير نقاط محل تولد،قطعي مكرر آب كه به جان مردم ياسوج افتاده، ارايه خدمات نا مناسب در حوزه شهري به مردم، انباشت زباله و حجم بالا خدمات شهري كه شهرداري ياسوج قادر به برآورد هزينه خدمات نمي باشد. ايجاد شهرك هاي قارچ گونه كه به صورت يك شبه ايجاد شدند، را مي توان از عمده عوامل نابودي مركز استان و نابودي شهرستان هاي استان باشد. لذا از مديران كا خواهشمند است با توجه به حضور خود و افراد خانواده و فاميل و خاله خرزو حداقل در جلسات نگاه قوميتي را فراموش كرده و حداقل شرايط زندگي براي خود و خانواده خود فراهم ككند زير از شما مردماني در اين شهر زندگي مي كردند و فراقي از قطعي آب و گراني زمين نداشتند.
    يه ضرب المثل ايراني مي گويد: كسي كه در خود آتش ندارد نمي تواند ديگران را گرم كند.

  7. بویراحمد اصیل گفت:

    یاسوج جای هر کس نیست کسانیکه زندگی و دیارشان را فروختند و ساکن یاسوج شدند به التماس مردم بویراحمد نیامدند اگر یاسوج بد بود چرا اومدین چرا جای دیگه نرفتین اینجا سرزمین دلیران بوده هست و خواهد بود کسانیکه مانع پیشرفت شهرهستند اگه وجدان دارند شهر را ترک کنند.

  8. واقع بین گفت:

    اگر اعتبارات عادلانه تقسیم شود و از لحاظ برخودار بودن، تمام نقاط استان هم سطح باشند دیگر پدیده ی مهاجرت و حاشیه نشینی و تراکم جمعیت و دیگر عواقب آن دیده نمی شود ، درصورتی که با توجه خاص به یک منطقه خاص مشکلات روزافزون خواهند شد.

  9. ه گفت:

    لطفا مدیران بی تدبیر مخالف را برای مردم معرفی کنیدتا از ورودشان جلوگیری شود

  10. بویر گفت:

    باسپاس از سایت وزین بویرنیوز مرکز استان پیشانی ونماد هراستانیست وبا تنگ نظریهای منظقه ای به کل استان ضربه خواهد خورد از سایت بویرنیوز تقاضا داریم مدیرانی که مخالفت کردند را معرفی کند هرجند میشه حدس زد که کدام مدیران هستند واقعا براشون متاسفم که در عصر دهکده جهانی هستیم واین جنین تفکراتی در استان ما هنوز حاکم هست

  11. ناشناس گفت:

    مشکل از مسولین استانی است که با چنین افرادی که به واسطه انتخابات مدیر شده اند برخورد نمی کنند

  12. رمضان علیا گفت:

    متاسفانه نبود مدیران بویراحمدی در سطوح مدیریتی بالا در استان و ضعف باعث پسرفت یاسوج در ین چند ال اخیر شده است

  13. از مردم استان گفت:

    خدایا بحق این ماه عزیز کاری کن این مسئولان بودجه رو به عادلانه ترین شکل ممکن بین همه شهرستان ها تقسیم کنن ،تا این قدر شاهد تبعیض نباشیم و هر کسی برگرده شهرستان خودش.الهی آمین

دیدگاه شما