چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 2:57

مدیران کهگیلویه و بویراحمد خود را وامدار مردم بدانند نه نماینده مجلس/ محرومیت استان نتیجه انتصاب مدیران ناتوان است

مزارعی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد برای پیشرفت و توسعه به مدیران جهادی نیاز دارد، افزود: مدیران منفعل به هیچ وجه نمی‌توانند به این استان در راستای توسعه کمک کنند.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مدیریت انفعالی حاکم بر استان کهگیلویه و بویراحمد کارها پیش نمی‌رود.

به گزارش «بویر نیوز»، غلامرضا مزارعی در نشست دفاع از حقوق بیت‌المال استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه باید فرمایشات مولا علی (ع) را در زمینه حفظ بیت‌المال سرلوحه کارهای خود قرار دهیم، اظهار کرد: مدیران در تصمیم‌گیرها کوچکترین تصمیم ناروا و تبعیضی را دخالت ندهند.

وی با بیان چند مورد از فرمایشات حضرت امیر(ع) در خصوص حفظ بیت‌المال افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد که محرومیت‌هایی بیش از سایر مناطق کشور وجود دارد به صورت مضاعف باید نسبت به این موضوع اهتمام ورزید.
مزارعی در ادامه با بیان چند تذکر به مسؤولان اجرایی در استان ضمن این که خود را خادم همه مردم و مسؤولان به عنوان یک شخصیت حقیقی نامید، بیان کرد: برای انجام هر کاری به عنوان یک شخصیت حقیقی حاضر به همکاری در استان با مسؤولان هستم.

وی گفت: اما در زمینه حقوقی و با توجه به اعتبار و جایگاه دستگاه قضایی گاه برای مثال نامه‌نگاری‌های اداری دیده می‌شود که شأن دستگاه قضا در آن نادیده گرفته می‌شود.

این مسؤول ارشد قضایی در ادامه به خطاهایی که ممکن است از مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان سر بزند اشاره کرد و گفت: برخی از خطاها ممکن است به دلیل مشغله زیاد و سختی کار باشد که ما در این گونه خطاها سعی می‌کنیم دست مدیران را گرفته و به آن‌ها کمک کنیم تا راه اشتباه را ادامه ندهند.

مزارعی بیان کرد: اما برخی از خطاها هستند که علی‌رغم مکاتبات و هشدارها و تذکرات باز هم مدیران نسبت به ادامه راه خلاف و خطا اصرار دارند که در این موارد برخورد لازم صورت خواهد گرفت هر چند در این موارد باز هم اجازه نمی‌دهیم مدیران تخریب شوند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارت خود با بیان اینکه ما به دنبال گرفتن دست مدیران هستیم نه شکستن دست آن‌ها، اظهار کرد: اما باید ببینیم که چرا استان عقب مانده است و دلیل این عقب ماندگی نسبت به سایر استان‌ها چیست.

این مسؤول ارشد قضایی با اشاره به نکته ملال‌آوری که یکی از مهمانانش در شهر یاسوج به وی یادآوری کرده است، افزود: مهمان ما با تعجب می‌پرسید که چرا مرکز یک استان مثل شهر یاسوج باید از نظر بسترها و زیرساخت‌ها و امکانات و چهره شهری از بسیاری شهرهای دیگر استان‌ها پایین‌تر و کم برخوردارتر باشد.

مزارعی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد برای پیشرفت و توسعه به مدیران جهادی نیاز دارد، افزود: مدیران منفعل به هیچ وجه نمی‌توانند به این استان در راستای توسعه کمک کنند.

این مسؤول ارشد قضایی گفت: مسؤولان نباید برای خوشایند فلان نماینده و مسؤول اقدام کنند چرا که اگر به فکر مدیریت این چنینی باشند همان بهتر که مدیر نباشند و چهره مدیریتی خود را مخدوش نکنند.

مزارعی با بیان اینکه هیچ کسی نباید در دستگاه قضایی حاشیه امنی برای خود تعریف نکند، تصریح کرد: دستگاه قضایی در مورد هر شخص حقیقی یا حقوقی که پا را از چارچوب قانون خارج نهد وارد عمل می‌شود.

رئیس دستگاه قضای استان کهگیلویه و بویراحمد به چرایی عقب ماندگی این استان پرداخت و گفت: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده نکردیم و اگر دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و همه ما مسئولان به وظایف خود خوب و دلسوزانه عمل کنیم و زیر مجموعه‌ها را به خوبی نظارت کنیم بدون شک در حفاظت از بیت المال تلاش کرده ایم.

مزارعی از مسئولان خواست تا در رعایت حقوق بیت‌المال ذره‌ای کوتاهی نکنند و افزود: بنای دستگاه قضایی مچ گیری و تخریب نیست ولی بنای ما حرکت در چارچوب قانون است و اگر مدیری علیرغم تذکر بازهم در مسئله بیت‌المال کوتاهی و سهل انگاری کند با او برخورد و پرونده قضایی تشکیل خواهیم داد.

وی به مسئله رود بشار یاسوج اشاره کرد و گفت: برخی‌ها به دلیل همین سهل‌انگاری هر کسی که از راه رسید در حاشیه رود بشار برای خودش درخت‌ها را قطع و اراضی ملی را تصرف کردند.

این مسئول ارشد قضایی بیان کرد: کار ما مراقبت از بیت‌المال است و برخی مدیران با انجام کارهای در حوزه اداری خود به بیت‌المال ضرر می‌زنند، بطوریکه گاهاً مدیرانی هستند با نشستن به پشت میز و ورق زدن برگه‌ها به بیت‌المال نیز ضرر می‌رسانند.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد مدیر جهادی می‌خواهد و با این مدیریت انفعالی کارها پیش نمی‌رود.

مزارعی با ابراز نگرانی از وضعیت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان چکار دارند می‌کنند؟، و باید برای توسعه استان تلاش کنند و خود را خادم مردم بدانند، یقیناً همه روزی جابجا می‌شوند ولی باید در مسئولیت‌ها سربلند بیرون بیاییم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=193974
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مروج گفت:

    درود و صد درود بر رييس محترم اداره دادگستري كه حرف دل خيلي از شايستگان اين استان را زده درود درود درود

  2. ممدو گفت:

    حاج آقا با تشکر از جنابعالی شهر داری وشورای شهر یاسوج بسیار ضعیف هستند که چهره یاسوج هنوز به شکل یک شهرک میباشد در این خصوص رصد بفرمایید با تشکرمجدد

دیدگاه شما