شنبه 15 خرداد 1395 - 23:16

دلیل دستگیر شدن سه مدیر در کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟

با این اوضاع قطعا مدیران که خود را وام دار افراد؛ – نه دولت – می دانند و نباید هم توقع داشت بتوانند از عهده شرح وظایف خود بربیایند.

گروه سیاسی – هفته گذشته رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خبر از دستگیری ۲تن از مدیران استانی و یکی از مدیران شهرستانی داد.

به  گزارش «بویر نیوز»، حجت الاسلام مزارعی نام مدیران دستگیر شده را عنوان نکرد اما دلیل دستگیری آنان را سهل انگاری، کم کاری و همچنین سالم سازی سازمانها و ادارات دولتی و وابسته به دولت و ارائه خدمات به موقع اعلام کرد.

هر چند نام برخی افراد به درستی یا اشتباه در این باره عنوان شد اما نکته مهم اینست دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامی کم سابقه انجام داد و حتی این موضوع را رسانه ای کرد.

البته مزارعی قبلاً نیز به مدیران کم کار و سهل انگار هشدار داد بود و در واقع کار بجایی رسید که منجر به دستگیری مدیران شد.

درباب تخلفات مدیریتی همین بس که برخی دانسته و سازمان یافته به تخلف دست می زنند که خوشبختانه بر اساس آمارهای سازمان های نظارتی همچون دیوان محاسبات این نوع جرایم بسیار پائین است و برخی مدیران نیز ندانسته و به دلیل بی اطلاعی از حیطه اختیارات خود و بر اساس اشتباهاتی که منجر به ایجاد تخلف می شود، متخلف شناخته می شوند.

این موضوع پیام بسیار مهمی دارد چرا که وضع مدیریتی در استان کار را بجایی رسانده که رئیس کل دادگستری استان ناچار می شود نسبت به آن هشدار دهد و در وهله بعد بر اساس قانون مجبور به اقدام می شود.

اما در واکاوی جرم این مدیران که خوشبینانه آنها را ناآگاه به مسئولیت خود بدانیم به این مهم پی می بریم که دستگاه عالی دولت در استان یعنی استانداری نتوانسته از عهده وظایف خود بر بیاید و بر روند کار مدیران نظارت داشته باشد که قوه قضائیه وارد ماجرا می شود.

دلیل اصلی ناتوانی استانداری را نیز باید بازهم در ردپای انتصاب مدیران به نمایندگان جستجو کرد چرا که متاسفانه برخی مدیران خود را ضمیمه نمایندگان  کرده اند و بواسطه آنان نیز پست گرفته اند و حرف شنوی از مجموعه مافوق خود یعنی استانداری ندارند.

با این اوضاع قطعا مدیران که خود را وام دار افراد؛ – نه دولت – می دانند و نباید هم توقع داشت بتوانند از عهده شرح وظایف خود بربیایند.

پیرامون این معضل بارها گفته شده اما با این تفاسیر می توان دلیل اصلی بازداشت مدیران را ناتوانی استانداری در هدایت و مدیریت مدیران و البته دخالت های بی حد و اندازه نمایندگان در کار دستگاههای دولتی دانست که در این پروسه افراد و آبروی آنها و مهمتر از همه حق الناس و بیت المال قربانی می شود.

از سویی این اقدام دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و اطلاع رسانی شجاعانه آن بار روانی مثبتی در سطح جامعه ایجاد خواهد نمود و همان گونه که جناب مزارعی بیان کرده اند اگر مردم از مدیری شکایت داشته باشند، دادگستری در رسیدگی به آن به صورت ویژه اقدام خواهد کرد.

امیدواریم؛ دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد همچون روال فعلی برای احقاق حقوق مردم استان با جدیت ناظر بر امور باشد تا اگر تخلفی از سوی مدیران رخ داده است نسبت به آنها با قاطعیت برخورد نماید تا امیدهای مردم که تنها داریی آنها در شرایط فعلی است همچنان پابرجا بماند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=193579
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اقدام شایسته ای بود

  2. ناشناس گفت:

    کار بسیار بجای جناب اقای مزارعی انحام میدن وجای تقدیر داره، ولی اگه اسامی چنین مدیرانی فاش بشه خیلی خوبه و مردم با حقایق بیشتر اشنا میشن

  3. ناشناس گفت:

    خداخیرتون بده خداوکیل ادامه دار باشه

  4. جانی دپ گفت:

    ممنون از جناب مزارعی .انشاءالله ادامه دار باشه

  5. سامانپور گفت:

    سپاس و دست مریزاد اساسی خدمت حاج آقای مزارعی و ویژه جناب حاج کرمی دادستان مقتدر و پاکدست…
    انشاءاله دست انسانهای فاسد کوتاه و کوتاه تر خواهد شد.

  6. مهدی گفت:

    جا داره از دادستان مرکز استان و مدیر بازرسی استان هم تشکر کرد بخاطر برخورد قاطعشون در رابطه با سه مدیر بانکی که تلنگر مهمی به سیستم بانکی استانمون داد تا حواسشون به کارشون باشه ….

  7. بویر احمدی گفت:

    چه فایده 2 تارو بر میدارن 2 تا بدترشو میذارن سرجاشون

دیدگاه شما