سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 - 22:09

لطف بزرگی که دولت روحانی در حق کهگیلویه و بویراحمد انجام داد

شاید بتوان یکی از علل اصلی مغفول ماندن ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد را محرومیت در حوزه منابع انسانی در سطح ملی دانست تا حضور افراد صاحب منصب در سطح کلان به رشد و توسعه مناطق کمک کنند.

گروه سیاسی – استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غرب ایران با برخورداری از استعدادهای طبیعی و قابلیت های فراوان سرزمین غنی است اما سال ها این استان به رغم همه استعدادها و ظرفیت هایش در توسعه و اشتغال مغفول مانده است.

به گزارش «بویر نیوز»، شاید بتوان یکی از علل اصلی مغفول ماندن ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد را محرومیت در حوزه منابع انسانی در سطح ملی دانست تا حضور افراد صاحب منصب در سطح کلان به رشد و توسعه  مناطق کمک کنند.

البته حضور افراد در سطح کشوری و جایگاه ملی نه بدین معنا که حق سایر مناطق ضایع شود، بلکه حق استان بدرستی اداء شود و برنامه هایی که به توسعه استان کمک می کنند به خوبی پیش برود و به نحو مطلوب به آنها رسیدگی شود.

بررسی آمارها نشان می دهد دولت یازدهم توجه ویژه ای به رشد منابع انسانی کهگیلویه و بویراحمد داشته است و در رشد و ارتقای جایگاه فرزندان این استان خدمت بزرگی کرده که قابل مقایسه با هیچ دولتی نیستروحانی.

انتخاب سه معاون وزیر و یک رئیس سازمان از میان کهگیلویه و بویراحمدی ها که اتفاقا در وزارتخانه های مهمی هستند و معاونت های مهمی نیز دارند برجسته ترین اقدام دولت یازدهم برای فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

انتصاب ریاست و قائم مقامی صندوق توسعه ملی، سه استاندار و همچنین سه انتصاب در جایگاههای مهم مربوط به نفت و پالایش و چند جایگاه مهم بانکی و اقتصادی نشان از توجه ویژه دولت دکتر روحانی به فرزندان کهگیلویه و بویراحمد است.

به علاوه دهها پست مدیریتی در استان های مختلف کشور که زمینه ساز رشد این افراد برای تصدی جایگاه های بالاتر است نشانه ای دیگر از توجه دولت روحانی به نیروهای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

اینکه افراد چه میزان توانسته اند به استان خود ادای دین کنند و از اختیارات قانونی خود برای توسعه استان استفاده نمایند بحثی جداگانه و متاثر از روحیات افراد است که در این مجال نمی گنجد اما حداقل لطف این روند، بالابردن اعتماد به نفس در میان سایر افراد است.

لطف دیگر رشد منابع انسانی در سطح ملی مضاف بر خودباوری، ایجاد امید برای به ثمر نشستن تلاش ها در اموراتی است که در آن زمینه ها نیروی ملی داریم.

البته بی شک، اعطای امتیازات خاص قانونی، بهره برداری از بهره های قانونی که ناشناخته مانده اند، کمک به توسعه منابع انسانی و برخورداری از ظرفیت های سایر فرزندان استان و کمک به تسریع امورات استان مهمترین دینی است که فرزندان استان باید به زادگاه خویش ادا کنند.

اینکه فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد چه میزان در موارد گفته شده خوب یا بد عمل کرده اند و متعهد بوده اند، فرصت مفصلی می طلبد؛ اما اینکه دولت روحانی برای فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد کم نگذاشته است و توجه ویژه ای داشته است، نیاز به تحقیق ندارد و موضوعی هویداست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=191325
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. آشنا گفت:

    همه اینها درست اما در توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد چه تغییری ایجاد شده است

  2. موسوی گفت:

    مهم انتصاب شخص نیست مهم اینکه این افرادچه منفعتی برای استان وتحصیلکردگان این خرابه دارند 

دیدگاه شما