شنبه 25 اردیبهشت 1395 - 0:33

کارناوال تخریب به دانشگاه یاسوج رسید/ هدف دلواپسان از جنگ تخریبی رسانه ای علیه دانشگاه یاسوج

بر همین اساس چند نفر، متناسب با خواست دانشگاه در قالب نیروی شرکتی استخدام شده اند و البته هرگاه نیازی به آنها نباشد قرارداد آنها تمدید نخواهد شد.

گروه دانشگاه  – با پایان یافتن انتخابات مجلس شورای اسلامی و شکست ائتلاف اصولگرایان در کهگیلویه و بویراحمد، دلواپسان فاز جدیدی از جنگ روانی برای ایجاد بدبنیی را با حمله به نهادهای دولتی را شروع کرده اند.

به گزارش «بویر نیوز»، رسانه های دلواپس کهگیلویه و بویراحمد که تعدادشان هم کم نیست و از حمایت هایی نیز برخوردارند این روزها تلاش دارند تا دستگاههای دولتی را یکی پس از دیگری مورد هجمه قرار دهند و هدف این استراتژی رسانه ای و هجمه سازی ایجاد یاس و بدبینی است که البته هدف های بعدی نیز که همان انتخابات های سال آینده است در پس این سیاست نهفته است.

رفیق بازی و بورسیه نورچشمی ها در دانشگاه یاسوج تمام شد

دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر کهگیلویه و بویراحمد شناخته می شود که تجربه تلخ 8 سال مدیریت اردوان ارژنگ را به خود دیده است که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تغییر و تحول در این دانشگاه رسانه ها و دانشجویان از آن به عنوان آزادسازی این دانشگاه یاد کردند اما اکنون رسانه های دلواپس خود را نگران سه سال گذشته می دانند!

هشت سال مدیریت سیاسی آنقدر بر دوش دانشگاه یاسوج سنگینی کرد که محال است تاریخ این دانشگاه آن دوران را از یاد ببرد.

ستاره دار کردن دانشجویان، خفقان سیاسی، بدهی های سنگین مالی، برخوردهای غیرمعمول و لگدمال شدن علم تنها گوشه های از دوران مدیریت دلواپسان در دانشگاه یاسوج بود.

“یکی از اعضای هیئت علمی گروه عمران پیشتر فاش کرده بود: ارژنگ به گروه عمران دستور می دهد به دو تن از دوستانش که شرایط تدریس را نداشت واحد درسی بدهند، گروه با این موضوع مخالفت کرد ولی ارژنگ اصرار داشت که حتما به آنها درس بدهند. بنظر شما ارژنگ در برابر مخالفت منطقی گروه عمران چه عکس العملی انجام داد، به آموزش دستور داد تا فایل تمام دانشجویان عمران برای حذف و اضافه و ثبت نام بسته شود و تا برای آن افراد درس لحاظ نشد، سایت دانشجویان باز نشد.”

بورسیه های عجیب و غریب یکی دیگر از دستاوردهای مدیریت دوران دلواپسان بر دانشگاه بود که البته تا سال ها باید شاهد تبعات آن در جامعه علمی کشور بخصوص دانشگاه یاسوج باشیم.

هدف دلواپسان از سواستفاده از رسانه های دولتی علیه دانشگاه یاسوج

اما این روزها عده ای که گمان می کنند دانشجویان آن روزهای دانشگاه را فراموش کرده اند هر روز به بهانه ای تلاش دارند تا فضای دانشگاه را سیاسی کنند بلکه به مقاصد جریانی خود برسند.

فشار گروه دلواپس با موج سازی های رسانه ای آغاز شده است و علیرغم اینکه مدیرکل اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری خود تاکید کرد رسانه های دولتی که از بیت المال استفاده می کنند از لحاظ اسلامی و قانونی حق جانبداری و حمایت از کس خاصی را ندارند؛ اما شاهد هستیم خبرگزاری های رسمی نمی توانند وابستگی های خود را کتمان کنند و گزارش های روزانه را علیه دانشگاه یاسوج در دستور کار خود قرار داده اند.

بی شک در کهگیلویه و بویراحمد همه از اخبار آگاه هستند و اگر تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد خواهد شد و این موضوع نیازی به گزارش نویسی های روزانه و شب نامه نویسی های مجازی ندارد و دلیل این سواستفاده از خبرگزاری هایی که با پول بیت المال اداره می شود، چیزی جز ایجاد بدبینی و بهره برداری های پس از آن نیست.

اصل موضوع استخدام در دانشگاه یاسوج چیست؟

اصل ماجرا اینست دانشگاه و هر نهاد سیستم اداری دیگر نیاز به افراد متخصص در کار خود دارد و حال که همچون دولت قبل شرایط برای استخدام های بی ضابطه و بورسیه های علمی نیست، دانشگاه می تواند بخشی از نیروی خود را در قالب نیروی شرکتی تامین کند.

بر همین اساس چند نفر، متناسب با خواست دانشگاه در قالب نیروی شرکتی استخدام شده اند و البته هرگاه نیازی به آنها نباشد قرارداد آنها تمدید نخواهد شد.

دلواپسانی که این روزها وامصیبتا سر می دهند گویا از قانون درباره نیروهای شرکتی خبر ندارد که به صراحت درباره وضعیت آنها سخن گفته است.

“در واقع شرکت خصوصی طرف قرارداد صرفاً متهد به انجام شرح خدمات مذکور در قرارداد می‌باشد و مباحث نیروی انسانی مربوط به شرکت خصوصی طرف قرارداد است و دستگاه اجرایی هیچ‌گونه ارتباط و تعهدی در این زمینه نخواهد داشت.”

هجمه های رسانه ای برای فریب افکار عمومی و یا باج خواهی

در همین حال یک کارشناس مسائل رسانه ای می گوید: گروه دلواپس در انتخابات اسفندماه شکست سنگینی خورده است و تلاش دارد تا با فضا سازی رسانه ای انتقام بگیرد.

وی می افزاید: هر چند این طیف شکست مهلکی را متحمل شد اما نشان داد از قدرت رسانه ای بالایی برخوردار است و موجب تخریبی سنگینی دارد و براحتی می تواند زمینه بدبینی و یاس را ایجاد کند که نباید از آن غافل شد و باید هوشیارانه با آن برخورد کرد.

این کارشناس رسانه معتقد است: دلواپسان با ایجاد فضای بدبینی زمینه را برای خود فراهم می کنند تا بتوانند بار دیگر نظر مردم را جلب کنند.

وی تاکید دارد: جالب اینجاست که این رسانه ها که صدای جیغشان امروز بلند شده است در دوران هشت ساله فشار بر دانشگاه دم برنیاورند و علیرغم اعتراضات دانشجویی و انتقادات گسترده بر این دانشگاه سیاست سکوت را پیشه کرده بودند که این یک بام و دوهوا نشان می دهد این جار و جنجال ها از سر خیرخواهی نیست.

وی می افزاید: با توجه به اینکه این رسانه ها هماهنگ عمل می کنند و افرادی در این میان وجود دارند که با همه این رسانه ها ارتباط دارند ممکن است باج گیری و سهم خواهی مطرح باشد که امیدواریم مسئولان نسبت به این افراد که فضای رسانه ها را آلوده کرده اند، هوشیار عمل کنند.

بزودی «بویر نیوز» گزارش مستندی از وضعیت دانشگاه در هشت سال مدیریت ارژنگ و اتفاقات نادر آن دوران و همچنین یک بام و دو هوای رسانه ها در برخورد با دانشگاه یاسوج به همراه تعداد گزارش هایی که این روزها علیه این دانشگاه در حال انتشار است برای تنویر افکار عمومی و قضاوت دانشجویان منتشر خواهد کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=191140
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما