چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 - 14:09

درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ادارات درباره کارمندانی که برای تسهیلات ضامن شخص دیگری هستند

تسهیلاتی که به کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی داده می‌شود باید منجر به بازگشایی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی شود که بانک‌ها باید در این خصوص نظارت داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مطالبات 2 هزار میلیارد ریالی بانک‌های استان از مردم خبر داد و گفت: بدهکاران بانکی شناسایی و از طریق دستگاه قضایی مورد پیگرد قرار گیرند.

به گزارش بویرنیوز، سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست شورای بانک‌ها که به بررسی معوقات بانک‌های استان اختصاص داشت، از نحوه فعالیت برخی بانک و موسسات مالی خصوصی انتقاد کرد و گفت: هر بانک و موسسه خصوصی که منابع خود را در استان کهگیلویه و بویراحمد جذب و در زمینه‌های دیگری به غیر از طرح مدنظر و یا استان دیگری سرمایه‌گذاری می‌کند در صورت مشخص شدن تعطیل و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پذیرفتنی نیست بانکی منابع خود را در این استان تأمین و آن را در استان دیگری سرمایه‌گذاری کند، افزود: سه گروه تولیدکنندگان و صنعتگران، پیمانکاران و اصناف بدهکاران بانکی هستند.

وی اضافه کرد: معوقات بانک‌های استان 2 هزار میلیارد ریال است و بانک‌های ملی، کشاورزی و صنعت و معدن بانک‌های هستند که بیشترین معوقات را از مردم دارند، ضمن اینکه در جلسه بعدی شورای بانک‌های استان تعداد و میزان بدهی بدهکاران بانکی در این سه گروه مشخص تا از طریق دستگاه قضایی مورد پیگیری قرار گیرند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از تولیدکنندگانی که به دنبال تولید نیستند و کسانی که به عمد از پرداخت اقساط بانکی خود شانه خالی می‌کنند حمایت نمی‌کنیم، افزود: اما از تولیدکنندگانی که طی دوران تحریم و رکود اقتصادی حاکم بر کشور دچار ضرر و زیان شدند با روش‌های استمهال، تقسیط، تخفیف و اعطای سرمایه در گردش حمایت می‌شود.

خادمی در ادامه با اشاره به دو مدل کاهش هزینه و افزایش درآمد گفت: استراتژی کاهش مصارف بانکی در کهگیلویه و بویراحمد پاسخگو نیست و بانک‌ها به جای کاهش مصارف به دنبال افزایش و جذب منابع مالی جدید باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان  خود با اشاره به برگزاری کارگروه رفع موانع تولید و ستاد تسهیل گفت: شرایط کشور به لحاظ تولید، اقتصاد و اشتغال مطلوب نیست و به همین دلیل مصوبات کارگروه رفع موانع تولید و ستاد تسهیل باید منجر به بازگشایی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی شود.

وی با اشاره به اینکه کشور سال‌ها در تحریم بوده و به همین دلیل نرخ رشد اقتصادی 6- درصد را شاهد بودیم، افزود: در حال حاضر شرایط بحرانی را مدیریت می‌کنیم و باید برای رفع مشکلات موجود تلاش مضاعفی صورت گیرد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تسهیلاتی که به کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی داده می‌شود باید منجر به بازگشایی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی شود که بانک‌ها باید در این خصوص نظارت داشته باشند.

خادمی خطاب به مدیران بانک‌های استان افزود: همانگونه که برای اعطای تسهیلات خرد سختگیری‌هایی از سوی بانک انجام می‌شود برای پرداخت تسهیلات کلان سختگیری و اعمال قانون صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: ادارات موظف هستند حقوق کارکنانی که برای دریافت تسهیلات ضامن شخص دیگری هستند را کسر و به حساب  سیستم بانکی واریز کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=190923
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سالار گفت:

    انشاله بزودي رفتنت را جشن ميگيريم.
    كارمند بدبخت چ تقصير داره ، از شغلهايي كه تودرست كردي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. ناشناس گفت:

    بجای کسرحقوق کارمندان مفلس خوب بودقوانین بانکداری رااصلاح می کردند

  3. یاسوجی گفت:

    خوب بود بجای کسرحقوق تعدادی کارمندمفلس قوانینبانکداری رااصلاح می کردند

  4. دانشجو-یاسوج گفت:

    عجب ؟ چه راهکار خوبی ارائه دادند جناب آقای استاندار
    ..انشاءالله درآینده کارمندان هم دیگه ضامن کسی نخواهند شد تا ببینیم چطوری کسی وام خواهد گرفت

  5. دلسوز گفت:

    ناتوانی مردم در باز پرداخت اقساط وامها ریشه درسیاستهای غلط اقتصادی و رکود در کشور است

  6. ناشناس گفت:

    کارمندان بدبخت چه گناهی کردند که ازشون کم بشه بد کردن ضامن شدن آقای استاندار این کار را نکنید . مگه کارمندان یا کارگران قراردادی چه دارند

  7. ناشناس گفت:

    همین را کم داریم ضامن را دستگیر کنند به خاطر فرار وام گیرنده گان ،خوب بود اول فکری به حال گیر افتادن وام گیرند با تقسیط کنند نه به کسرضامن بدبخت

  8. رضوی گفت:

    استاندار یک موضوع صدردصد قانونی را تاکید داشتند وای حال بی تقوایی ما
    بی انصافی نکنید شرم آور است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. احمدی گفت:

    استاندار یک حق وقانون را گوشزد کردند . حلا بگویید هی اصلاح طلبیم هی اصولگراییم !!!!!!!!!!!!!!! متاسف برای نظریات مزخرفی که در بالا نگاشتید !!!

    بخدا وندی خدا با این بی انصافی ها ما به جایی نخواهیم رسید !!!!!!!!!!!!!

دیدگاه شما