چاپ این برگه

معلم یاسوجی یک شبانه روز میزبان سه جهانگرد هلندی در خانه خود بود (+ تصاویر)

معلم یاسوجی با اقدامی نوعدوستانه یک شبانه روز میزبان 3جهانگرد هلندی در خانه خود بود.

به گزارش بویرنیوز سه جهانگرد هلندی که تصمیم گرفته اند با دوچرخه کشورهای دنیا را دور بزنند وارد شهر یاسوج شدند وآقای حیدر داستار معلم یاسوجی در برخورد در یکی از خیابانهای شهر با آنها به منزل دعوتشان کرد ویک شبانه روز میزبان آنها بود.

حیدر داستار در این زمینه گفت: آنان بطور اتفاقی در حال پیدا کردن هتل بودند که از آنها برای گذراندن استراحت خود در منزل دعوت کردم و آنها دعوت من را پذیرفتند.

وی افزود: به رسم نوعدوستی و مهمان پذیری و اینکه آنها بر ما میهمان هستند میزبان آنها شدم و اعتقاد دارم که باید این فرهنگ نیک ادامه یابد.

آقایان ویلیام و پسر عمومی ژیلوت و خانم اریس همسر ژیلوت که ایرانگردی با دوچرخه را سه هفته است آغاز کردند و ادامه می دهند گفتند: برای ما بسیار جالب و حیرت انگیز بود که یک شهروند یاسوجی که بعداً متوجه شدیم معلم است میزبان ما شد.

این سه گردشگر هلندی که مسیحی هستند این اقدام را نوعدوستی و ارزش به انسانها در اسلام عنوان کردند و گفتند: بعنوان یکی از ماندگارترین خاطرات زندگی و سفر خود هرگز اقدام آقای “حیدر داستار” را فراموش نمی کنیم.

آنان گفتند: سفر با دوچرخه ضمن ورزش فرصت مشاهده طبیعت را بطور کاملتر ایجاد کرده است.

این جهانگردان هلندی بیان کردند: استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج یکی از مناطق زیبا و تماشایی ایران است و زیبائی های این شهر ما را متحیر کرده است.

23059 23060 23061 23062 23063 23064

ایسنا