دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 - 10:50

اولین واکنش رسمی به تیتر جنجالی” کسانی که راه نفوذ بیگانگان را می گشایند”دیوث” هستند!

کسانی که راه نفوذ بیگانگان را درفضای اقتصادی و یا سیاسی به روی کشور می گشایند دیوث هستند

گروه سیاسی- دفتر آیت الله جوادی آملی در اطلاعیه ای به تیرتر سایت خبری رجا نیوز مبنی بر” کسانی که راه نفوذ بیگانگان را درفضای اقتصادی و یا سیاسی به روی کشور می گشایند دیوث هستند” واکنش نشان داد.

tt

به گزارش بویرنیوز متن این اطلاعیه بدین شرح است:

?فقیهان شیعه، در ابواب قضاء، حدود و شهادات، بر اساس روایات معتبر امامان معصوم (علیهم السلام) احکام متعددی برای «دیوث» و «دیاثت» مطرح کرده اند. همانطور که در کتاب شریف مجمع البحرین آمده در اصطلاح ایشان، «دیوث» به مرد بى غيرتی گفته می شود كه مردان بیگانه را بر همسرش وارد مى‌كند.

?دياثت از گناهان كبيره است به گونه ای که در روايتی از وجود مقدس رسول اکرم (ص) آمده است که ديوث بوى بهشت را استشمام نمى‌كند. امام صادق (علیه السلام) نیز مى‌فرماید: «بهشت بر دیوث حرام است». از این رو، شهادت ديوث نیز در محاکم شرعی پذيرفته نيست.

?آیت الله العظمی جوادی آملی با تبیین معنای غیرت در فرهنگ اسلامی اذعان داشتند: در فرهنگ قرآنی غیرت را سه عنصر معرفت، هویت و غیرزدایی تشکیل می دهند؛ غیرزدایی به این معنا است که اجازه ندهیم بیگانه به حریم ما نفوذ کند و خودمان هم در کار دیگران تجسس نکنیم.

?معظم له با بیان اینکه کشور ما، کشوری غنی و برخوردار از نعمات و مواهب الهی است، اظهار داشتند: با وجود این همه منابع غنی در داخل کشور، واردات برخی کالاها که در کشور امکان تولید آن وجود دارد، دلیلی جزء سوء مدیریت و در برخی موارد بی غیرتی ندارد… کسانی که راه نفوذ بیگانگان را درفضای اقتصادی و یا سیاسی به روی کشور می گشایند از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=190700
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حسین گفت:

    دیوث یکی از سرداران رشید ایرانی بوده که در جنگ با اعراب  به علت خیانت اعراب به نوامیس ایرانیان اینقدر از انها کشته  که دیوث رو  فردی ستمکار و بد میپنداشتند متاسفانه کل فرهنگ عربی سیطره پیدا کرده بر فرهنگ اصیل ایرانی  ربطی هم به روایات نداشته .

دیدگاه شما