چاپ این برگه

گاف پرفسور انتخابات بویراحمد و دنا!

گروه سیاسی – اخیرا فضای انتقادی از دولت یازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مدیران دولت دهم در حال شکل گیری است و بازار انتقادات از دولت روحانی داغ است.

به گزارش «بویر نیوز»، رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در قامت یک منتقد تمام عیار در آمده است و  با انتقاد از روند تکمیل برخی از فضاهای بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد خطاب به استاندار گفت: آقای استاندار؛ ساخت بیمارستان 200 تختخوابی در استان ما همزمان با بیمارستان بوشهر آغاز شد اما اکنون پس از گذشت سال‌ها از کلنگ‌زنی هر دو پروژه، در استان ما این بیمارستان تا رسیدن به بهره‌برداری به زمان بسیار زیادی نیاز دارد.

وی گفت: در حالی که بیمارستان بوشهر سال‌ها پیش آماده شد و اکنون در اختیار مردم است.

نیکبخت افزود: ساخت این بیمارستان را در زمان ما آغاز کردند و کلنگ آن در حالی بر زمین زده شد که از نظر زمین در مضیقه بودیم و همین مکان را هم با زحمت زیادی به دست آوردیم.

وی افزود: در دولت گذشته ما این کار را انجام دادیم اما اکنون نوبت شماست که آن را تکمیل کنید و برای ان پارکینگ در نظر بگیرید.

اما سخنان نیکبخت در حالی مطرح می شود که چند نکته مهم برای مردم مغفول مانده است.

 بیمارستان شهدای خلیج فارس واقع در شهرستان بوشهر بیمارستانی است آموزشی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ۲۸۰ تخت ثابت که در سال ۱۳۹۱در زمینی به مساحت ۶۷ هزار مترمربع و زیربنای بیش از ۶۴ هزار مترمربع تاسیس گردید. این بیمارستان که یکی از پیشرفته ترین مراکز درمانی ایران است در تاریخ ۱۳۹۱/۰۸/۲۱ توسط معاون ریاست جمهوری و وزیر بهداشت وقت افتتاح گردید.

حال آقای نیکبخت باید پاسخ دهند چگونه بیمارستان بوشهر که مجهزتر و پیشرفته تر از بیمارستان یاسوج بود در دولت دهم و سال های فراوانی این دولت کلنگ زنی و در مدت کوتاهی به بهره برداری رسید اما بیمارستان یاسوج کمترین پیشرفت فیزیکی ممکن را در آن دوران داشت!

یقینا این موضوع از ضعف مسئولان و مدیران نشات می گرفت که نتوانستند پا به پای همتایان بوشهری خود برای بیمارستان یاسوج اعتبار کسب کنند و آن را تکمیل نمایند و به بهره برداری برسانند.

اتفاقا پیشرفت فعلی بیمارستان یاسوج نیز مدیون دولت یازدهم است که علیرغم شرایط بد اعتباری کشور روند تکمیل آن پیشرفت قابل توجهی داشت.

از طرفی چرا مسئولان وقت بجای پاسخگویی به این مهم که چرا در آن زمان امکانات جانبی از جمله پارکینگ را پیش بینی نکردند و در موقعیتی نه چندان مناسب این بیمارستان را مکان یابی کردند که حالا در قامت مدعی برآمده اند و برای بی برنامگی خودشان هم دست پیش گرفته اند و اکنون به این فکر افتاده اند که بیمارستان پارکینگ لازم دارد!

هر چند امیدواریم تلاش مسئولان به سرانجام برسد و بیمارستان یاسوج در اختیار مردم قرار گیرد اما باید بیشتر آرزومند باشیم که مسئولان بجای پذیرش اشتباه خودشان حداقل در قامت طلبکار برنیایند!