یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 - 0:16

خبرهای خوش شهردار یاسوج از زمان نهایی تکمیل سینما تا راه اندازی دانشگاه در سال 95

احداث سینما با منابع داخلی شهر یاسوج که پیش بینی ما اتمام این پروژه در سال 96 می باشد

گروه رسانه- محمد علی جاوید عصر امروز در نشست با رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رکود اقتصادی و کمبود منابع مالی حاکم بر ایران، اظهار کرد: با وجود همه کاستی ها ما بهعنوان خادمین مردم در شهرداری یاسوج سعی کردیم پروژه هایی را برای بهبود مبلمان شهری تعریف و اجرایی کنیم.

به گزارش بویرنیوز؛ شهردار مرکز استان تصریح کرد: در حوزه مدیریت شهری یاسوج شاخص هایی از جمله برنامه ریزی و اجرایی نمودن همه اقداماتمان بر پایه دانش عاری از هرگونه سلایق شخصی، اجرای عدالت اجتماعی و مبنا نمودن قانون حتی در ریز ترین امور و حداقل نمودن بدهی ها به اشخاص حقیقی را تعریف و عملیاتی کردیم.

وی با بیان اینکه برنامه کاری شهرداری یاسوج تدوین شده است، به کارهای که سال ۹۵ در دستور کار شهرداری است، اشاره کرد و افزود: شهرداری با پرهیز از هرگونه فریب کاری و به صورت شفاف به برنامه‌های خود در سال ۹۵ عمل خواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه سندی را برای ارتقاء شاخص‌های مدیریت شهری با مشورت مشاوران خبره کشور طراحی کردیم، عنوان کرد: بر اساس این سند برنامه‌ راهبردی شهرداری یاسوج را در برای ک دوره میان مدت پنج‌ ساله به اجرا خواهیم درآورد.

شهردار یاسوج با تاکید بر شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: ۱۱۰ پروژه در حوزه‌های مختلف طراحی و برنامه‌ریزی کردیم که ۷۰ درصد این پروژه‌ها در سال ۹۵ به اجرا در خواهد آمد و سعی شده است این پروژه با تکیه بر منابع داخی شهرداری اجرا شوند.

photo_2016-04-24_00-53-02

دکتر جاوید برخی از مهم ترین برنامه های این سازمان به ویژه برای سال 95 و 96 را اینطور عنوان کرد:

– ادامه نهضت آسفالت و پیاده روسازی به خصوص در مناطق کمتر برخوردار و پیرامون شهر

– مرتفع کردن قریب به 10 تقاطع حادثه آفرین مرکز شهر(از جمله تقاطع خیابان جمهوری)

– اتمام تقاطع غیر همسطح امام سجاد در سال 96

– افتتاح اولین فرهنگسرای شهر یاسوج تا 45 روز آینده

– احداث سینما با منابع داخلی شهر یاسوج که پیش بینی ما اتمام این پروژه در سال 96 می باشد

– برپایی مراسمات ویژه روز یاسوج هم در بعد فرهنگی به صورت جشن و هم از نگاه علمی با برگزاری همایش علمی در خصوص شهر”یاسوج”

– ادغام سازمان های موازی جهت افزایش کارایی و بهبود خدمات دهی به شهروندان (به طور مثال تغییر و ادغام سازمان های اتوبوس رانی و تاکسی رانی به سازمان حمل و نقل مسافر و بار)

– آماده سازی زیرساخت و مجوزهای قانونی احداث مرکز علمی کاربردی شهرداری یاسوج و آغاز به کار این مرکز در3 رشته از ابتدای مهرماه 95

– برگزاری همایش خیرین شهرساز برای اولین بار در استان و در راستای جلب مشارکت شهروندان در بهبود مبلمان شهری با این رویکرد که بدون شک اولین سود همه این اقدامات در وهله اول به جیب خود شهروندان خواهد رفت

– مکانیزه شدن 3 پل عابر پیاده در مرکز استان

– تقویت سیستم اتوماسیون و خدمات شهری بر پایه اینترنت و در آینده نزدیک انجام کلیه خدمات شهرسازی در مراکز پیشخوان دولت

– تدوین و اصلاح طرح تفصیلی شهرداری و سازمان های تابعه در راستای بهبود سرعت و کارآیی خدمات رسانی به شهروندان

– برپایی مکان دائمی نمایشگاه عرضه کالا در یاسوج تا پایان 95

– برقراری سامانه پاسخگویی گویای 137 برای برطرف کردن و همچنین بیان مشکلات شهری شهروندان در همه زمینه ها

– ایجاد سازمان پسماند با هدف تفکیک و جمع آوری، حمل و دفع اصولی زباله ها و در آِینده نزدیک بازیافت زباله ها

22827

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما برای ارتقای فرهنگ شهرنشینی، شناساندن یاسوج به سایر مناطق و مراکز ایران و بهبود خدمات شهری در شان مردم مرکز استان بوده و هست و در این راستا از تدوین برنامه هایی بر مبنای دانش گرفته تا جلب مشارکت خیرین و گرامیداشت روزی تحت عنوان “روز یاسوج” را به عنوان تنها بخش کمی از بیشمار برنامه هایمان عملی نموده و یا در دست اجرا داریم.

مقام ارشد شهرداری یاسوج بیان داشت: تکیه کمتر به منابع دولتی و اجرایی نموده پروژه ها به وسیله منابع داخلی و عوارض واریزی مردم از اصولی است که دائما بر آن تاکید داریم.

شهرداری مرکز کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش همه همکاران و در راستای اقدام و عمل شایسته امیدواریم عمده این پروژه ها و سایر برنامه های تعریف شده برای بهبود مبلمان شهری در دو سال آینده جامه تحقق به خود بپوشد و در اختیار شهروندان یاسوجی قرار گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=189281
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ملا گفت:

    مهندس جاوید خسته نباشی.

  2. پاسخ گفت:

    جناب آقای شهردار عزیز
    با سلام نگاهی هم به این کوچه نسترن جنب دامپزشکی یاسوج زیر زمین سینما یا همان الکتریکی توکل بیندازید ببینید چه افتضاحی شده است آنهم مرکز شهر و در دید عموم مردم و گردش گران کشور کوچه درب و داغون آسفالت آن مربوط به رژیم گذشته است اینقدر آب در این کوچه جمع شده که بوی تعفن همه جا را فرا گرفته و اینقدر آب آن زیاد است که نیاز به قایق رانی در آن دارد بیش از 10 نقطه لوله آب شرب شکسته و آب مثل رود خانه در این کوچه سرازیر شده است ولی متاسفانه متاسفانه هیچ فردی در شهرداری یاسوج پاسخگو نمی باشد خواهشمند است دستور رسیدگی صادر فرمایند . با تشکر شهروند

  3. رفیق گفت:

    کر خوب

  4. کارمند شهرداری گفت:

    درود بردکتر جاوید مرد علمی وخستگی ناپذیر

  5. عبدالله موحد گفت:

    خونه ی مازیرتل یک خیابان بالاتر از خیابان دانشگاه هست در مجاورت ما هم یک خیابان وجود دارد. طبق مستندات قدیمی ترین محل سکونت در شهر یاسوج محله ی ماست. در زمان شهردار محمدی یعنی هیجده سال یا بیشتر مقداری اسفالت سرد در ابتدای این خیابان بدون زیر سازی ریخته شد رانندگان تاکسی با دیدن ابتدای این خیابان بی نام وچاله چوله ها حاضر به خدمت رسانی به ساکنین این محله نمیشوند.باره ها گزارش کردیم. باالتماس هم مراجعه کردیم ولی با وجود اینکه حدودا پنج نفر از همسایگانم کارمند شهرداری هستن کسی به دادمان نمیرسد. بنده به نیابت از اهالی اگه شهرداری مشکلاتمان را رفع کرد که ممنون میشیم ولی اگه نکرد مجبوریم جور دگه پیگیر بشیم.والسلام

  6. علی گفت:

    جناب شهردار ایا درست هست که بلهای عابر بیاده نصب شده بلهای عابر بیاده دست دوم شهرهای شیراز واصفهان هست . چون این بلهای عابر بیاده مد روز نیست وحتی این نوع بل را در بیابان هم نمیزنند . این را بدان بل عابر بیاده جزه مبلمان شهری حساب میشود . وبا مد روز فاصله 50 ساله دارد . در صورت امکان سری شهرهای همجوار بزن ببین زیبایی بل عابر بیاده شهر ما کجا انها کجا

دیدگاه شما