جمعه 3 اردیبهشت 1395 - 22:49

کلنگ زنی بزرگترین مجتمع آبرسانی روستایی دنا پس از انقلاب/ انتقاد کنایه آمیز زارعی از دوران هدایت خواه (+تصاویر)

گروه اجتماعی- صبح امروز مجتمع آب رسانی روستاهای کریک و دارشاهی با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد.

به گزارش بویرنیوز، در ابتدای این مراسم مدیرعامل آب و فاضلاب روستائی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک سالروز ولادت خورشید امامت و ولایت، اظهار داشت: سال گذشته با وجود کاهش قیمت نفت و به تبع آن درآمدهای دولت، با پیشنهاد دولت و موافقت مجلس مبلغی بالغ بر 1500 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به مجتمع های آب رسانی روستائی تخصیص داده شد.

18 پروژه آب رسانی در کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی می شود

فیض الله پاسره با اشاره به اهمیت و دشواری دست یابی به این مهم، بیان کرد: بدون شک برداشت از منابع صندوق توسعه ملی برای پروژه های خدماتی کاری دشوار و دارای زیر وبم های قانونی است که بحمدالله با رایزنی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این اعتبار به طور کامل تخصیص و در اختیار شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار گرفت.

وی با اشاره به اندکی تاخیر در این پروژه تصریح کرد: برخی موانع قانونی که در جذب این اعتبارات وجود داشت بر زمان شروع مجتمع هایی که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تغذیه می شود اثر گذاشت.

پاسره افزود: مجتمع آب رسانی کریک و دارشاهی جزو 18 مجتمع آب رسانی کهگیلویه و بویراحمد است که از منابع صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده و با اتمام این پروژه ها جهش بسیار خوبی در برخورداری مردم از آب آشامیدنی سالم را شاهد خواهیم بود.

SONY DSC

آب رسانی به 15 روستا با جمعیتی بیش از 4500 نفر

مدیر عامل آبفار استان خاطرنشان کرد: مجتمع گوشه مزدک با اعتباری بالغ بر 16 هزار میلیون ریال، چین با اعتبار چهار هزار میلیون ریال، چشمه گل شهنیز با هشت هزار میلیون ریال، لوداب با 39 هزار میلیون ریال، زیلایی با سه هزار میلیون ریال، سپیدار با 13 هزار میلیون ریال، کاکان با هفت هزار میلیون ریال، و کریک و دارشاهی با اعتباری بیش از سی و دو هزار میلیون ریال از دو محل ملی از جمله مجتمع های مهم آب رسانی در شهرستان های بویراحمد و دنا هستند.

وی بیان کرد: منبع تامین آب روستاهای کریک و دارشاهی و حومه مربوط به 16 سال پیش و با سرچشمه کوه گل بود که با توجه به تعهدات شرکت و معارضات اجتماعی و نیاز مبرم کشاورزان پایین دست به آب کوه گل عملاً برداشت بیشتر از آب آن برای جمعیت متعدد این روستاها امکان پذیر نبود.

پاسره عنوان کرد: مجتمع جدید آبرسانی به این روستاها با هدف کنترل و رفع کمبود آب در فصول گرم سال در این مناطق احداث می شود که پیش بینی ما از اتمام و بهره برداری آن سال 96 است.

مدیر ارشد آبفار استان با بیان اینکه قریب 4 هزار و 566 نفر جمعیت تحت پوشش این مجتمع خواهند بود، خاطر نشان کرد: تا کنون بخش قابل توجهی از این پروژه که شامل احداث چاه به عمق 205 متر،احداث ساختمان موتور خانه و پمپاژ ،احداث خط برق و لوله کشی به متراژ 10 کیلومتر است اجرا شده است.

پاسره در پایان بیان داشت: با مصرف به جا و منطقی اعتبارات در مجتمع های استان شاهد افزایش بی سابقه در شاخص برخورداری روستائیان عزیز از آب آشامیدنی هستیم که بدون شک نقش نمایندگان مردم در جذب اعتبارات و تسریع در روند این پروژه ها ستودنی است.

در ادامه نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان دنا ضمن تقدیر از اقدامات مدیرعامل آبفار استان اظهار داشتند: گام های بزرگ و با ارزشی در زمینه آب و فاضلاب روستائی در دولت تدبیر انجام شده که انشاء الله با تداوم آن در سالهای آینده شاهد برخورداری حداکثری روستائیان استان از آب شرب باشیم.

کنایه زارعی به هدایت خواه

در ادامه غلام محمد زارعی ضمن تبریک ماه رب و ولادت حضرت علی(ع)، اظهار داشت: علیرغم منابع مالی فراوان در سالهای گذشته، متاسفانه وضعیت راه و آب در بویراحمد و دنا نسبت به سایر مناطق استان شرایط اسفباری داشت.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باوجود استعدادهای بیشمار، وضعیت آب و راه در شهرستان های بویراحمد و تا حدودی دنا بسیار پایین تر از میانگین کشوری و تقریبا زیر 50 درصد نرم بود.

وی افزود: چه اتفاقی افتاد که در طول آن سالها با وجود آنهمه منابع و توانمندی هم در راه و هم در آب که این دو شهرستان داشت محروم ماندیم و از نرم های کشوری عقب افتادیم؟ که بعداً عرض خواهم کرد!

SONY DSC

وضعیت گذشته بویراحمد و دنا در راه و آب اسفبار بود

زارعی بیان کرد: در 4 سال گذشته با وجود کاهش درآمدهای دولت اقدامات خوبی هم در زمینه راه و آب به خصوص در بخش روستائی شد و خواسته ما از مدیران تداوم این حرکت تا رسیدن به جایگاه در شان مردم بویراحمد و دنا است.

وی تصریح کرد: همچنان پیگیر تخصیص به خصوص از صندوق توسعه ملی هستیم و با اقداماتی که شده و در سال جاری داریم انشاء الله سطح دسترسی مردم به راه و آب جهش های قابل توجهی خواهد داشت.

زارعی با بیان اینکه سرچشمه حدود 10 درصد آب ایران در استان ما است، خاطر نشان کرد: تلاش ما برای جذب بودجه ادامه دارد و خواسته ما از مدیران اینست که با سرعت بیشتری هم در زمینه راه و هم آب آشامیدنی به مردم خدمات داده شود.

زارعی در پایان با اشاره به حرف و حدیث هایی در خصوص سلامت منابع تامین آب روستاهای کریک و دارشاهی عنوان داشت: آب این منبع از سالم ترین و با کیفیت ترین منابع آب در بویراحمد و دنا به شمار میرود.

در پایان بزرگترین پروژه آب و فاضلاب روستائی شهرستان دنا با اعتباری بیش از 3 هزار میلیون ریال توسط نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس کلنگ زده شد.

در حاشیه این مراسم غلام محمد زارعی با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی گفت: رسانه های ما باید به جای پرداختن صرف به مسائل سیاسی و سیاسی کاری به اشاعه خدمات دولت به مردم نقش آفرینی کنند.

SONY DSC

SONY DSC

 SONY DSC

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=189194
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دلاوری گفت:

    این کار بی عرضه گی هدایتخواه را نشون میده ک واسه روستای خودش نتونست کاری انجام بده چ برسد ب شهرستان.

  2. دنا گفت:

    اخرش بویر نیوز طرفدار زارع هست یا هدایت خواه؟؟؟؟

  3. مهدی گفت:

    درود بر زارعی خستگی ناپذیر

  4. فرشادآغیل گفت:

    درودبرزارع اگه عملی بشه واقعااین کارشون ماتاآخرین نفس پشت حاجی هستیم خسته نباشید
    ?????

  5. درود گفت:

    درود بر حاجی.شرمت باد آقای هیچ

  6. اصلاحات گفت:

    آقای زارع من به شما رای ندادم ولی بخاطر مواضع محکمتات در برابر هدایت خواه پشتشان هستیم و من بعد از شما حمایت خواهیم کرد.

  7. مهطلا گفت:

    ای خدا بالی بختت که زارع هم ایخا بگو فلانی کار نیکنه!!!
    به قول غضنفر علیجانی:” کسی که یکی د نه نصیحت ایکنه باید حداقل 500 کتاب وکار بخر من کتابخونی حونش بو”
    . ححححخخخخ…. زارع…!!!

  8. داغت نبینم گفت:

    درود خدا بر زارعی حامی مردم

  9. چنارستان گفت:

    آینده این کار عواقب خوبی نخواهد داشت

  10. بیاندیشیم گفت:

    با سلام هرکسی که واقعا کاری باشد در هر شرایطی کارش رو انجام میده چه بسا که تاجگردون در همین چهار سال سخت گذشته گچساران را گلستان کرد .این گونه فرمایشات جناب زارعی ضعف ایشون رو میرسونه……

  11. بویر گفت:

    مگه هدایت خواه دنبال اعتبار برا حوزه انتخابیه اش بود درزمان ایشان کل پروژه ها تعطیل  شد وپروژه جدیدی نیز شروع نشد

  12. ناشناس گفت:

    درود بر مرد عمل  خسته نباشی 

  13. مهمان گفت:

    جوجه ها را آخر پائیز می شمارند. عملکرد واقعی شما بعد از سپری شدن دوران نمایندگی تان مشخص می گردد.

  14. احسان جهانبازیان گفت:

    درود بر مرد روزهای سخت .خدا قوت .به کوری چشم فتنه گران متحجر روز به روز شاهد پیشرفت و آبادانی هستیم به همت و پشتکار شما امیرکبیر بویراحمد

  15. . گفت:

    دوست عزیزی که گفتی پروزوه ها در زمان هدایت تعطیل شد بگم که کجا زندگی میکنی خبر نداری چند تا مثال بزنم برات که توی دوره هدایت انجام و شروع شده وتوی دوره حاجی تون مونده یکی بیمارستان یاسوج، ورزشگاه یاسوج،پل سوم ابشار که هنوز که هنوز مونده، بودجه ازسهم نفتکه برای کل استان بود رفت مختص گچساران، جاده شیراز یاسوج که انجام داد ، برو فیلم هدایت رو تو مجلس ببین که برای راه اهن چقدر سخنرانی مقتدرانه برای اون انجام داده و برو ببین حاجیتون تو کل دوره اش چقدر صحبت کرده

  16. 22 گفت:

    هدایت خواه از صفر وضعیت را به اینجا رساند اگه راست میگی خودت کاری بکن.

  17. هم وطن گفت:

    بانفت قیمت بالا چکاری انجام شد غیره طرح لباس ملی زنان که انهم عملی نشدسخنرانی دردی از دردمردم دوامیکنه انم دردولتی که حامی اقای هدایت خواه نماینده بوده 4سال نمایند ه وحدود2سال حکومت درسایه  جمعا 6سال                                                     زارع دردوره فعلی 2سال نماینده بودکه دولت همراهش وتخریب اقایان پشت سرش بودمردانه بانصاف قضاوت کنید 

  18. زارع گفت:

    زارع بدرد نماینده نمیخورد

دیدگاه شما