شنبه 4 اردیبهشت 1395 - 14:02

پشت پرده سخنان ستار هدایت خواه درباره انتخابات چیست؟

تبعات و بازتاب این سخنان در صورتی که به درستی تحلیل و تشریح نشوند می تواند بنیانگذار بدعتی خطرناک در انتخابات ها آنهم در سطح شهرستانی باشد که رنگ و بوی تعصبات قومی کاملا مشهود است.

گروه سیاسی – ستار هدایت‌خواه کاندیدای انتخابات بویراحمد و دنا که پس از دو دوره نمایندگی برای دومین بار در انتخابات شکست خورد در مراسمی که با عنوان جشن میلاد امام علی (ع) که در حسینیه امام علی (ع) شهر یاسوج برگزار شد، پیرامون انتخابات اظهاراتی داشت؛  هر چند این بار اولی نبود که وی پس از انتخابات چنین حرف هایی را به زبان می آورد اما باید جای تامل دارد که از تریبونی که بنام جشن حضرت علی (ع) مزین است، اینچنین سخنانی درباره موضوع انتخابات بیان شود و به اصل موضوع پرداخته نشود.

به گزارش «بویر نیوز»، شاید بتوان سخنان هدایت خواه را در یک نگاه اجمالی، توجیهات پس از شکست نامید اما با اندکی تامل بخوبی می توان به این نکته پی برد که بعد و عمق حرف های وی فراتر از این مسائل است و تبعات و بازتاب این سخنان در صورتی که به درستی تحلیل و تشریح نشوند می تواند بنیانگذار بدعتی خطرناک در انتخابات ها آنهم در سطح شهرستانی باشد که رنگ و بوی تعصبات قومی کاملا مشهود است.

پیرامون سخنان ستار هدایت خواه پس از انتخابات (اینجا) و (اینجا) چند نکته برای تبیین افکار عمومی لازم است:

1 – هدایت خواه گفته است: شورای محترم نگهبان مصلحت دید که تأیید این شعبه را اعلام کند، …

در این خصوص باید یادآور شد شورای نگهبان بارها اثبات کرده است علیرغم همه فشارها تحت هیچ شرایطی هیچ مصلحتی را نمی پذیرد و در انتخابات اخیر با اقداماتی از جمله ردصلاحیت نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی، ردصلاحیت مینو خالقی منتخب سوم مردم اصفهان علیرغم تائید قبلی صحت انتخابات و همچنین تائید صحت انتخابات ماکو با اختلاف اندک آراء کاندیداها اثبات کرده است بر اساس ملاک ها و معیارهای قانونی نه بر اساس مصلحت تصمیم می گیرد و از هیچ تصمیم قانونی ابائی ندارد.

براستی چه مصلحتی برای شورای نگهبان بالاتر از قانون، رای مردم و حق الناس وجود دارد که ستار هدایت خواه رای شورای نگهبان را مصلحتی می داند! آیا اینگونه برداشت کردن زیرسوال بردن شورای نگهبان و حق الناس نیست!؟

2 – هدایت خواه به ورود پول های کثیف در انتخابات و خرید و فروش رای تاکید دارد، با بررسی کل آرا ماخوذه و کاستن رای هدایت خواه از آن با یک حساب سرانگشتی بیش از 140 هزار نفر از مردم بویراحمد به هدایت خواه رای نداده اند بدین معنی که علیرغم 8 سال نمایندگی وی به ایشان «نه» گفته اند!

سوال اینجاست، آیا همه 140 هزار نفر از مردم رای خود را فروخته اند یا خیر!؟ و پرسش مهمتر اینکه چرا در انتخابات دو قطبی مجلس نهم نیز وی با اختلاف بیشتری بازنده انتخابات شد!؟ پاسخ به همه این پرسش ها اینست که مردم نه رای خود را فروخته اند بلکه به هدایت خواه رای ندادند کما اینکه اگر وی در این انتخابات حضور نمی یافت ممکن بود نتیجه انتخابات نیز بگونه ای دیگر رقم بخورد.

پس بهتر است بجای توهین به شعور و شخصیت مردمی که در انتخابات شرکت می کنند و در وهله اول به نظام رای می دهند، یکبار هم اینگونه به قضیه نگاه کرد که مردم رای خود را نفروخته اند بلکه شما را انتخاب نکرده اند و نخواسته اند.

در ثانی اگر خرید و فروش رای با آن مشهودی که هدایت خواه مدعی است وجود داشت پس نقش نهادهای نظارتی، دستگاههای امنیتی و شورای نگهبان چیست؟ آیا وارد کرد این اتهام زیرسوال بردن همه دستگاههای متولی و نظارتی و قضایی نیست!؟

3 – ستار هدایت خواه در بخش دیگری از سخنانش دیر تائید کردن انتخابات را دال بر مشکل دار بودن آن عنوان تلقی کرده است و اظهار داشته است: اگر تخلفی در انتخابات این شهرستان وجود نداشت شورای محترم نگهبان از بین  ۲۰۷حوزه این شبعه را جزو پنج شعبه مسئله دار قرار نمی‌داد.

در این خصوص باید متذکر شد، این دوره از انتخابات مجلس برای اولین بار در طول تاریخ جمهوری اسلامی در شهرستان بویراحمد طرفداران کاندیداها تجمع کردند و برای اولین بار  کاندیدا نیز به انتخابات اعتراض داشتند و حتی طرفداران هدایت خواه نیز بارها خبر از تغییر نتیجه انتخابات دادند اما با همه بازی های روانی و شایعه پراکنی ها پس از بازشماری آرا توسط بازرسان شورای نگهبان کوچکترین تغییری در تعداد آرا نشد.

یقینا عامل این تاخیر در اعلام نتیجه، دستاورد تجمعات خیابانی بدون مجوز، تشویش اذهان عمومی، شایعه پراکنی ها از سوی رسانه های رسمی و شبکه های مجازی منتسب به یک طیف خاص بود که طرفداران سایر کاندیداها را نیز تحت الشعاع قرار داد و اکنون که شورای نگهبان با بررسی های طولانی مدت اعلام کرده است که مسئله ای نبوده است، باید ریشه این اقدامات، شایعه پراکنی ها و دروغ پردازی های رسانه ای را در یک اتاق فکر منسجم و طراحی های از قبل برنامه ریزی شده جستجو کرد که البته همه این اقدامات بی نتیجه ماند اما ممکن است عواقب سوی در بر داشته باشد.

4 – ستار هدایت خواه همچنین در بخشی از سخنانش به نماز شکر درباره نتیجه انتخابات اشاره می کند و اینکه به هر طریقی نباید برای نتیجه انتخابات تلاش کرد نیز تاکید می کند و می گوید: نباید برای رسیدن به هر هدفی آخرت خود را فروخت!

حرف هدایت خواه در ظاهر صحیح است، اما باید از ایشان پرسید جریان منتسب به شما چرا برای پیروزی در انتخابات قبل از آن از هر نکته ای برای کوبیدن رقیب استفاده کرد و با راه اندازی کانال های مختلف در شبکه های مجازی و ساماندهی رسانه ای انواع دروغ پردازی ها و شایعه سازی ها در جامعه رواج داد، و پس از آن نیز با تجمعات مختلف بدون مجوز و استفاده از حربه هایی چون تغییر مسیر راهپیمایی حرم تا حرم و دستکاری در فیلم آن برای ارائه به شورای نگهبان و حضور به همراه یاران از جمله سیدمسعود حسینی و …. تا لحظه اعلام نتیجه انتخابات در تهران برای تغییر در رای مردم که اثبات شد پاک بوده است، با هر اقدامی تلاش کردید؟

اگر واقعا اینگونه است که برای رسیدن به هدف هرگونه تلاشی نباید کرد، مجموعه اقدامات در ایام انتخابات اخیر را چگونه توجیح می کنید؟

5 – هدایت خواه طرفدارنش را عزت خواهان بویراحمد می داند! که با این اوصاف بقیه افراد در این صف قرار نمی گیرند، پس اگر 140 هزار نفر بر خلاف این نظر را دارند بهتر است به شعور آنها احترام بگذارید نه اینکه کسانی که به این طرز تفکر رای نداده اند را برچسب بی عزتی زد. براستی چه حکمتی است که با وجود 8 سال نمایندگی نتوانسته اید مردم را مجاب کنید مشتاقانه به عزت مدنظرتان رای دهند و اتفاقا از تعدادشان نیز کاسته شده است!

6 – هدایت خواه هنوز هم علیرغم دو سخنرانی که یکی پس از بازگشت از تهران بعد از اعلام صحت انتخابات بود و یکی هم در جشن ولادت حضرت علی (ع) و همچنین در بیانیه پس از انتخابات به یک موضوع تاکید دارد، آنهم اینکه در فرصت دیگری حقایقی را درباره انتخابات خواهد گفت!

واقعا این فرصت کی پیش می آید و ایشان تا کی می خواهد بازهم درباره انتخابات و تقلب در آن سخن بگوید! ای کاش حالا که مسئولان در قبال اظهارات مغایر با قانون وی موضع گیری نمی کنند، فرصتی فراهم کنند تا هدایت خواه سخنانش را بگوید.

 7 – همه تحلیل ها و تفسیرها را که چشم پوشی کنیم یک نکته برجسته در سخنان هدایت خواه به چشم می آید.

هدایت خواه در بخشی از سخنانش گفت: متأسفانه امروز برخی بر خلاف این تفکر پیش رفته‌اند و کسانی را که در کنار آنان نبوده‌اند تخریب و کسانی که با آن‌ها بوده‌اند را پست و مقام بیشتر می‌دهند همانگونه که در زمان خلفات حضرت علی (ع) برخی به امام پیشنهاد پست دادن به طلحه و زیبر برای رسیدن به خلافت پای ار را می‌دادند.

واقعا به کجا رسیده ایم که برخی انتخابات مجلس آنهم در یک شهرستان کوچک را در مقیاس حضرت علی (ع) و معاویه در می آورند!!

از این موضوع می گذریم که همه کاندیداها از فیلتر شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران عبور کرده اند اما نمی توان از قیاس افراد را با حضرت علی (ع) و مخالفانش صرفنظر کرد.

توهم خودبرتربینی و خودحق پنداری معضلی است که بخش کوچکی را در برگرفته است و باعث افراط گری در دین شده و آسیب های زیادی را در کشورهای اسلامی در پی داشته است که یکی از معضلات این تفکر همان باطل دانستن مخالفان و به تبع آن برخی اقدامات از جمله پرونده سازی ها  تباه کردن بخش از نخبگان جامعه است که مردم درباره آن حرف و حدیث ها زیاد دارند و البته نمونه آن را تقریبا همه ما دیده ایم.

 علی (ع) وقتی حتی به حق خود هم نرسید از خدمت به مردم ذره ای قصور نکرد و اما برخی از مدعیان با رای مردم رفتند و به دفاع از دولتی پرداختند بزرگترین فسادهای اقتصادی از بیت المال همان مردم در آن دولت صورت گرفت و دمی از آن اقدامات برنیاورده شد.

بعدالتحریر:

براستی که علی وار بودن و علی وار زیستن نه به شعار است بلکه به عمل است که از عهده کمتر کسی از ما ساخته است و اینکه حتی خود را از رهروان علی (ع) بدانیم، جسارت و جرات می خواهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=189193
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارشناس گفت:

    جناب استاد بیشتر از این خودتو کوچیک نکن برو دنبال بدبختیت ….

  2. ناشناس گفت:

    جناب مهندس هدایت خواه چه درسرش میگذره که تا حالا…

  3. بازم بگم گفت:

    أيا بازرسي ر بازشماري أرا اگر براي تخلف نبود براي چه چيزي بود ثانيا شما هنوز هم طبق روال گذشته داريد مطالب رو با ديد خودتون قضاؤت ميكنيد .. و اينكه حدود ١٤٠ هزار نفر مخالف اقاي زارع بودند نه استاد هدايتخواه .. چون اقايان روشنفكر و بهرامي نيز اعتراض كردند ومخالف زارع بودند حالا متوجه شدين زارع فقط نماينده ٤٦ هزارنفر اون هم با .. بود

  4. آموزش گفت:

    دمت گرم تحلیل عالی

  5. بازم بگم گفت:

    فقط مطالب خودتون رو ميذاريد خدا دروغگو و طرفدار دروغگو رو لعنت كنه …

  6. جان دل. گفت:

    همین الان هم 140 هزار نفر به زارع رای ندادن پس این نه بزرگ رو بپذیره!!اونم بعد چهار سال در حالی که هدایت خواه بعد هشت سال جواب نه رو گرفت

  7. ناشناس گفت:

    دکتر!
     همه ول کردن هنوز شما ول نکردی!!!!!
    ای بابام هی ی ی ی

  8. ناشناس گفت:

    مهم نتیجه انتخابات بود که مشخص شد، انصافا من نمیدونم آقای هدایتخواه چطور دارن باختشون رو توجیح میکنن؟؟؟ ول کن تو رو خدا برو بچسب به همون هیئت بهتره

  9. فری گفت:

    متاسفانه همین افراد هستند که دین را از چشم مردم می برند هرجا که لازم دانستند خود را مسلمان واقعی و مردم را کافر حساب می کنند .نمونه سوء استفاده از دین همین صحبت هایی هست که ایشون کردند

  10. سعید گفت:

    درود واقعا عالی بود
    بگم بگم راه انداختن و همه میدونن این بگم بگم ها از ادمای ضعیف سر میزنه و بس

  11. بویر گفت:

    اصن چرا شکایت ایشان را بابت افترا توهین وتشویش اذهان عمومی نمیکنید آقای زارع  مردم بشما رای دادن که بهشون بی احترامی نشه پس چرا ایشان تهمت به مردم میزنن ولی شماراز حق مردم دفاع نمیکنید شکایتشو به دادگاه بکن باید بیاید وجواب پس بدهد

  12. حق و انصاف گفت:

    شورای نگهبان واقعا مصلحت دید که این پنج حوزه رو تأیید کنه، و إلا همه مردم بویراحمد از  زیر و بم این انتخابات آگاهند.ضمنا یادتون نره که نماینده فعلی آقای زارعی هست،و بیش از ۱۳۰ هزار نفر ایشون رو نخواستن.و همچنین شعار عزت  بویراحمد که از سوی دکتر بهرامی و دکتر نیکبخت و استاد هدایت خواه و استاد روشنفکر مطرح شد،نیز شعار بحقی بود ،چون واقعا عزت بویر احمد به فنا رفته با این نماینده همیشه غایب مجلس.
    اگه بی طرفی این کامنت رو درج کن.

  13. ناشناس گفت:

    بدبخت هرکه به تورای داده دین داره هرکه  به رقیب رای داده خودفروش بوده توهین تاکی بترس ازخشم خدا بهترین ناظرخداست 

  14. علی گفت:

    اول متاسفم از تحلیلتان و دوم و بیشتر متاسفیم برا بویر نیوز که هر تحلیل ذهنی و آبکی را منتشر می کند.

  15. اسفندیار گفت:

    من واقعا نمیدنم چرا همیشه اسم سید مسعود حسینی میاد ولی اسم دهرابپور نیست ؟؟؟؟!!! طرفداران زارعی بدونید و بدونید ما هیچ گاه سید مسعود حسینی را به عنوان یک اصولگرا فدایی طلب فراموش نمی کنم و دهرابپور رو به عنوان نفوذی اصولگرا میدانیم……

  16. ناشناس گفت:

    اقای زارعی دنبال منفعت مردم نیست دوره قبل نشون داد ، فقط سیدباقر موسوی مردم داره سید دوست داریم

  17. سی سخت گفت:

    والله بخدا به پیر و به پیغمبر من رای دادم که صرفا هدایتخواه نره بالا.اینو باید با چه زبونی به این آدم حالی کنی…بسه دیگه عمو برو دنبال بدبختیت

  18. گردکان لوداب گفت:

    جشن میلادامام علی بودیاجشن شکست انتخابات….بپذیرکه شکست خوردی چراهرروزمردم راجمع میکنی براشون سفسطه میبافی…بابابزاراین مردم به زندگیشون برسند..

  19. ناشناس گفت:

    چراشورای نگهبان باجناب هدایت خواه برخوردنمیکنه هدایت خواه داره کل نظام میبره زیرسوال 

  20. بويراحمد گفت:

    زنده باد دكتر هدايتخواه

  21. رفیق گفت:

    اگه شورای نگهبان میخواست مصلحتی عمل کند دلدرد داشت دو با صندوقهای این شهرستان را بازشماری کرد؟ اگه مصلحت اندیشی را در نظر میگیرند چرا حسن خمینی را ردصلاحیت کردند؟اصلا چرا جوری عمل کردند که الان خبری از خودشان نیست؟ قبول کن اونای که قصد داشتند شما را به مجلس بفرستن هدفشان زدن ساز مخالف با دولت ومهمتر مخالفت با تاجگردون بود!!! بلاخره قبول کن دست خدا بالاترین دستهاست.و ترا بخدا در همین مناسبتها که حضور پیدا میکنی ولی برخلاف اصل موضوع هدف خودت را شرح میدی اجازه بده تا مناضره ی انجام بشه تا باحضور مردم نیتت روشن بشه.این کار جنابعالی جز رسوای بیشتر چیز دیگه ای درپی ندارد.

  22. بیاندیشیم گفت:

    حرف از ریزش آری شد جا دارد عرض کنم ریزش آری زارعی نسبت به دور قبل حدود چهل هرار رای که نیمی از آرای دور قبلش بود…رای آوردنش خیلی به زور و ناپلئونی و حرف و حدیث فراوان بود….

  23. هم وطن گفت:

    نه اینکه 140 هزار نفر به هدایتخواه وزارع ردی نداده اند ضدیت با این دو دارد انتخابات فامیلی وطایفه گری بود اگر روشنفکر وبهرامی نمی آمدند رأیشون مال حاج زارع بود پس حاجی 48 تا خودش آورد به اضافه 35تای بهرامی و37 تای روشنفکر و7تای نیکبخت میشود 127 هزار طرفدار دمش گرم په سیچه تهرون ردی وتو ندان جبهه پایداری ….

  24. . گفت:

    سی سختی عزیز برو به حال خودم وخودت بشین اول فکر کن بعد گریه کن

  25. ناشناس گفت:

    دکتر هدایت خواه در قلب مردم جا دارد . 

  26. هم استانی گفت:

    دکترجان بس کن – چرا از اتفاقات عجیب و غریب سال 86 صحبتی به میان نیاوردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  27. همشهری گفت:

    تقوا تقوا تقواه را رعایت کنید وگذشته رافراموش کنید که اینده هم فنا میشود -کسی که به نظر شورای نگهبان را قبل نکند به دفرمایش امام کذاب است

  28. فرد عادی گفت:

    من برای بار اول بود که رای دادم.چند نفر از دوستان و بستگانم را هم ترغیب کردم که برای بار اول رای بدن.فقط و فقط به این دلیل که اقای هدایت و طرز تفکرش رای نیاورد.اگر کمی واقع بین باشه باید ببینه که مردم نمی خواهندش

  29. خسرو گفت:

    دكتر جبهه پايداري به تاريخ پيوست خوب شد ماهيت تون با اين شكست و نه بزرگ آشكار شد تو هم مثل احمگي نژاد بگم بگم راه انداختي هي بگو تا بخنديم اي خدا سي او هشت سالي كه تو نماينده ما بودي خوشحالم كه هيچوقت بهت راي ندادم فقط حاجي زارعي از روز اول تا الان

  30. علی گفت:

    بشت برده ان را از مردم سوال کنی میگویند فتنه است بس .

  31. سید گفت:

    جبهه پایداری نابود شده در سطح کشور……… تا اخر عمرشون دیگه نمیتونن دل مردمو بدست بیارن

دیدگاه شما