دوشنبه 30 فروردین 1395 - 9:17

دکتر وکیلی در آستانه عضویت در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی

گروه سیاسی – دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکی از پرشورترین انتخابات طی چهار دهه اخیر کشور بوده است.

naser-kiani

دکتر ناصر کیانی کارشناس مسایل سیاسی در ادامه مطلب و یادداشت خود آورده است: شور و هیجان ناشی از «آگاهی و بلوغ سیاسی» یکی از دستاوردهای مهم سیاسی- اجتماعی این انتخابات بود؛ اگرچه حذف اغلب چهره های شناخته شده اصلاحات، نگرانی های بسیاری را در این زمینه بوجود آورده بود، اما تاکتیک برتر اصلاح طلبان در معرفی لیست امید، موجب ایجاد تحرک سیاسی در بین مردم کشور شد.

یکی از مهمترین دستاوردهای این تاکتیک، شکوفایی و رونمایی از نسل جدید اصلاح طلبان در عرصه سیاست عملی کشور بود.

نام استان محروم کهگلویه و بویراحمد هم در این گردش نسلی، پرآوازه شد؛ آنجا که نام تنی چند از فرهیختگان زن و مرد این استان نیز با افتخار وجود داشت.

دکتر محمد علی وکیلی با اتکا به توان شخصی خود و بدون اتصال به منابع قدرت توانست مسیر ناهمواری را طی کند و برای اولین بار در تاریخ استان به نمایندگی مردم پایتخت کشور دست یابد.

این رویداد مهم سیاسی پس از آن صورت گرفت که ایشان سالها قبل و برای اولین بار اقدام به تاسیس روزنامه مهم کشوری «ابتکار» نمود.

فعالیت اتاق فکر روزنامه ابتکار علاوه بر آثار سیاسی آن در جامعه، به مرکز فکری و تصمیم گیری هم استانی های مقیم تهران بدل شد و از همین جا بود که غالب جوانان و علاقمندان به رسانه و مطبوعات بدون نگاه قومیتی کار خود را آغاز کردند و به موفقیت های فراوان رسیدند. محمد علی وکیلی، با وجود اصحاب رسانه های قدرتمند، توانست با اجماع روزنامه نگاران به ریاست اتحادیه مهم روزنامه نگاران کشور انتخاب و سالها مطبوعات کشور را هدفمندانه مدیریت کند.

خدمات برجسته منتخب مردم تهران تنها به امور رسانه معطوف نیست . ایشان در قامت یک مدیر فرهنگی توانست با ایده جشن های ازدواج دانشجویی در دانشگاههای کشور، جوانان فراوانی را بدون کمترین هزینه راهی خانه بخت کرد و مسیری را بنیان نهاد که تا کنون ادامه دارد.
اکنون این هم استانی فرهیخته در آستانه ورود به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی است؛ با عملی شدن این امر، ایشان اولین هم استانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهد بود. باری گرامیداشت دکتر وکیلی، در افزایش اعتماد بنفس نخبگان و فعالین سیاسی استان برای حضور در سطوح بالای مدیریت کشور از جمله دوره های آتی مجالس مختلف، تاثیری غیرقابل انکار خواهد داشت. اگرچه دکتر وکیلی قادر بود تا با اجماع اصلاح طلبان کشور، در حوزه انتخاباتی شهرستان مربوطه وارد عرصه رقابت گردد و به سهولت وارد مجلس شود، اما به منظور ایجاد فرصت بروز و ظهور نخبگان و نیروهای سیاسی مستقر در استان، مسیر دشوار ورود به مجلس از حوزه انتخابی پایتخت را برگزید. یقینا حضور محمد علی وکیلی در مجلس می تواند موازنه را به نفع استان تغییر دهد و خلاهای موجود در استان را پر نماید و با همکاری با نمایندگان استان ، به توسعه و آبادانی خطه محروم ما کمک شایانی نماید.
هم استانی های گرامی؛
ایام انتخابات صرف نظر از نتایج آن به پایان رسید؛ اکنون زمان آن فرا رسیده است تا با نمایش دوباره «بلوغ سیاسی»، جدا از تعلقات جناحی، به اعتلای جایگاه استان در کشور نظر داشته باشیم. بی گمان، شناخت بهتر و کاملتر نخبگان، فرهیختگان و دلسوختگان استان و افزایش روحیه همکاری و همدلی، و در نهایت ترجیح منافع کلان استانی به منافع جناحی، موجبات هم افزایی نیروهای فعال این منطقه زرخیز را در پی خواهد داشت. ناگفته پیداست که نتیجه مبارک همدلی «ما»، بهبود موقعیت استان در سطح کشور و رسیدن به جایگاه واقعی آن خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=188674
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    درود بر شما جناب دکتر کیانی .

  2. عزیزپور گفت:

    دکتر وکیلی نه تنها از سرمایه هاو نخبگان استانی است که یک سرمایه گرانقدر ملی است و این موضوع از لابلای سالها تلاش و فعالیت فرهنگی و سیاسی نه تنها در کریدور مطبوعات که در مجامع مختلف دانشگاهی ، میز گردها ، سخنرانی ها و مناظرات مختلف در جای جای کشور به خوبی هویداست ، استان کهگیلویه وبویراحمد به وجود همچو فرزندان خوش فکر و شجاع خود افتخار می کند و آقای دکتر کیانی نیز به حق به موضوع شایستگی بلامنازع ایشان برای عضویت در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اشاره کرده اند.

دیدگاه شما