پنجشنبه 26 فروردین 1395 - 0:33

چرا نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد رغبتی به همکاری با مدیران توانمند ندارند؟

امید است تا این روحیه در نمایندگان مردم اصلاح شود و بجای ترس از موقعیت و اینده خود نگران وضعیت استان خود باشند

گروه سیاسی – یکی از چالش های همیشگی استان کهگیلویه و بویراحمد سوء مدیریت در بخش های مختلف در سال های متمادی خصوصا در سال های اخیر بوده است.

به گزارش بویرنیوز، همواره برای کارشناسان و مردم این استان جای سوال و تعجب است که چرا این استان با داشتن ظرفیت های بیشمار طبیعی و استعدادهای ویژه برای سرمایه گذاری نتوانسته از بند محرومیت خارج شود و همچنان در باتلاق توسعه نیافتگی دست و پا می زند.

بدون شک تنها داشتن استعدادهای خدادادی کافی نیست و مدیریت درست و تاثیرگذار است که می تواند این منابع طبیعی را به ثروت های قابل دسترس تبدیل کند.

در استان های کوچک و توسعه نیافته به غلط تعیین مسئولین استان با نظر نمایندگان توسط دولت صورت می پذیرد و البته در دولت های مختلف این موضوع ضعف و شدت دارد.

بنابراین این نمایندگان مردم در مجلس هستند که به وزرا و روسای سازمان ها فشار می آورند تا فرد مورد نظر خود را برای یک سمت منصوب کنند و در این میان بی شک توانمندی و شایستگی قربانی رابطه و سفارش خواهد شد.

اما سوال مهم این است که چرا نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد رغبتی به همکاری با مدیران توانمند ندارند و حال که می توانند انتخاب کنند، چرا از مدیران کاردان و لایق کمتر استفاده می کنند؟

1 – اولین پاسخی که به ذهن متبادر می شود این است که نمایندگان بیشتر از آنکه به دنبال مدیری خلاق و توانمند باشند به دنبال فردی مطیع و فرمانبر هستند تا بتوانند تسلط بیشتری روی این فرد داشته و بدون مانع اقدامات خود را در آن سازمان دنبال کنند.

2 – نمایندگان استان قبل از هر چیز برای انتخاب یک مدیر به این موضوع فکر می کنند که نکند این فرد فردا روز به عنوان رقیب خود آنها در عرصه سیاسی قد علم کند و اصطلاحا هیچ تمایلی به رقیب تراشی برای خود ندارند و این موضوع را بیش از هر چیز دیگر ترجیح می دهند.

3 – نمایندگان تمایلی به این موضوع ندارند که اقدامات صورت گرفته در یک سازمان به نام کس دیگری غیر از خودشان تمام شود و به همین دلیل از افرادی حمایت می کنند که همیشه در قامت نفر دوم باشد و نه اول!

اما در نهایت نتیجه این نوع نگاه به افراد برای دادن مسئولیت در کهگیلویه و بویراحمد، همین وضعیت نابسامان حاکم بر جامعه است که افسردگی جوانان و مردم را در پی داشته است.

امید است تا این روحیه در نمایندگان مردم اصلاح شود و بجای ترس از موقعیت و اینده خود نگران وضعیت استان خود باشند

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=188288
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    کاملا درست وصحیح تحلیل شده است و البته تامین منافع نمایندگان وگذر از خواسته های برخی از طرفداران شان فعلا مانع از انتخاب مدیران قوی خواهد بود

  2. ناشناس گفت:

    در این انتخابات بهترین نتیجه برای اقای دکتر تاجگردون رقم خورد. ولی در صورتی که اقای زارع بخواهد می تواند گوی سبقت را از ایشان بربایند. به نظرم دیگه دلیلی برای برتری تاجگردون نسبت به زارع وجود ندارد و حتی موقعیت این دو در مجلس یکی می باشد. پس دلیلی نداره که آقای تاجگردون هر چی بخواهند زارع بپذیرد. حتی به نظرم در حال حاضر اقای زارع قرابت بیشتری با دولت دارند تا اقای تاجگردون. درسته که اقای تاجگردون اقتصاد خوانده و در حال حاضر قدرت مجلس در دست اقتصادی هاست ولی به نظرم اگه اقای زارع یکم تکونی به خودشون بدن میتونن قدرت خود را دوچندان نمایند. این را هم در نظر بگیریم احتمال خیلی زیاد دور بعد انتخابات استانیست پس شانس تاجگردون با زارع برابر میشه

  3. ناشناس گفت:

    کاملا درسته

  4. همشهری گفت:

    چون خودشان ناتوان هستند و نمی توانند توانایی مرعوث خود را بدانند..

  5. امین گفت:

    نماینده گان ما بعضیشون بلد نیستن کار کنن و بعضیشون یه سری ادم خاصی دارن که دوست دارن فقط اونارو سیر کنن

  6. ناشناس گفت:

    اگر خودشان خیلی توانا بودند مدیران توانا انتخاب می کردند ، الان می بینیم که مدیران توانا نیستند ! چرا ؟؟؟۱؟؟!!!

  7. کمی آشنا با سیاست گفت:

    درود براین تحلیل
    متاسفانه نمایندگان مخصوصا در استان خودمون همیشه دوست دارند مدیران ضعیف و حلقه به گوش باشند. اگر مدیری توانمند جلوی درخواست های نادرست و نابجا ایستادگی کنه  بدجوری مورد هجمه اونها قرار می گیره!

  8. علی گفت:

    خیلی از مدیران توانمند زیر بار حرف خلاف مقررات نمیرندونون رعایت میکنند ،نمایندگان هم که فقط دستخط میدهند برای دورزدن قانون  

  9. ناشناس گفت:

    تا اونجایی که من می دونم با نویسنده یادداشت موافقم که توانمند از نظر نماینده یعنی کسی که اولا قوم و خویش باشه یا رای جمع کن باشه و بعدش هم تابع باشه و سفارشات اونها را  گوش کنه!!

  10. یاسوجی گفت:

    لطفا مدیران توانمند استان را نام ببرید بخصوص وظیفه مهم رسانه های مردمی انعکاس توانمندی و ناتوانی مدیران است وحق مردم دانستن واقعیتهاست تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد

  11. ناشناس گفت:

    نمایندگان دوست دارند مدیران گوش بحرفشان باشند که البته  مدیران متخصص و مجرب و اندیشمند اینگونه عمل نمیکنند ، بنابراین نمایندگان با مدیر توانمند بیشتر مشکل دارند 

  12. کمال گفت:

    جالب است  حتما دیده ایدبعضی مدیران از دم فرودگاه تا مقصد مثل راننده و شوفر نماینده را همراهی میکنند؟ نمایندگان مدیرانی اینچنین میخواهند 

  13. مخاطب گفت:

    احسن و درود: رسانه ها در روشنگری منتخبین مجلس و شوراهای شهری به این مسایل بپردارند
    اینان (منتخبین)در انتخاب مدیران استانی, شهرستانی و شهری متاسفانه فرمانبر می خواهند نه فرماندار

  14. سعید گفت:

    نمایندگان متناسب با تثبیت کرسیشان در چهار سال بعد مهره چینی می کند

دیدگاه شما