سه شنبه 24 فروردین 1395 - 23:26

رقابت محمد علی وکیلی و غلامرضا تاجگردون برای هیات رئیسه مجلس

گروه سیاسی – اوایل خردادماه رسما مجلس دهم شکل خواهد گرفت.

به گزارش بویرنیوز، زمان اندکی تا تشکیل رسمی مجلس دهم باقیست و از هم اکنون صف بندی ها برای تعیین هیئت رئیس مجلس و یارگیری های سیاسی آغاز شده است.

در این میان برخی افراد پیشاپیش اعلام کرده اند که برای هیئت رئیسه مجلس نامزد خواهند شد و دو نفری از کهگیلویه و بویرامد که این روزها رفت و آمدهای سیاسی زیادی دارند غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و محمد علی وکیلی منتخب مردم تهران است.

تاجگردون در مجلس نهم رئیس کمیسیون بودجه مجلس است و در دولت اصلاحات معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده است، و در آنسو محمد علی وکیلی روزنامه نگار و فعال سیاسی است که از سنین پایین فعالیت سیاسی را کلید زد و نقش مهمی در شکل دهی جریان چپ در بویراحمد داشت.

وکیلی با بیش از یک میلیون رای به مجلس رسیده است و در هفته های اخیر در شهرهایی که به دور دوم کشیده شده سفرهایی برای حمایت از نامزد اصلاح طلبان داشته است و البته تاجگردون هم ارتباطات زیادی در بدنه مجلس و نمایندگان دارد.

وکیلی به جهت شناخته شده بودن در میان رسانه ها در بین نمایندگان اصلاح طلب مجلس بیشتر مورد اقبال رسانه ها قرار گرفته و رسانه ها تمایل دارند که وقایع سیاسی حوزه مجلس را از زبان وی جویا شوند و این ظرفیت مناسبی برای وی محسوب می شود.

تاجگردون اما یک مشکل دارد، یا باید در معادلات استان ایفای نقش کند و یا خود را در قالب ملی نشان دهد و در هر صورت بخشی از انرژی او هدر خواهد رفت.

پیش بینی می شود خردادماه تلاش ها برای تعیین هیئت رئیسه مجلس شدت یابد و البته هم وکیلی و هم تاجگردون پارامترهای مناسب برای رسیدن به هیئت رئیسه مجلس را دارند.

طبق آيين‌نامه های داخلي مجلس، هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي مرکب از رئيس، دو نايب رئيس، ۶ دبير و سه ناظر مي‌باشد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=188140
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. م گفت:

    هر دو بزرگوار حکایت از قابلیت و توانمندی نیروی انسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد که علیرغم همه محرومیت ها چنین فرزندان توانمندی را برای خدمت در عرصه ملی پرورانده است.تاج گردون مرد اقتصاد ایران است و وکیلی روزنامه نگاری برجسته و سیاستمدار .بحق که هر دو شایسته و بایسته اند و باید مفتخرانه به وجود آنان بالید و توفیق روزافزون فرزندان پرتوان این خطه از زاگرس از درگاه ایزد منان مسئلت نمود.

  2. شرمت الله گفت:

    تاجگردون همیشه  مورد عزت مردمان  گچساران وباشت  بوده و خواهد بود 

    و عناوین و مسندها برای خود ایشان و موکلانش تاثیرگذار نبوده و نخواهد بود 

    چون عزت واقعی را خداوند منان به درستی عطاء مینماید 

    من الله توفیق

  3. ارجمند دنا دشت رز گفت:

    هیچ کدومش خوب نیستن اصلاح طلبان نباید پستی درمجلس داشته باشند

  4. ناشناس گفت:

    وكيلي مرد سياست استان و تاجگردون مرد اقتصاد انشاالله همكاري اين دو استان در كشور نمونه شود

دیدگاه شما