دوشنبه 23 فروردین 1395 - 11:40

از خودگذشتگی ستار هدایت خواه برای اصولگرایان

فرق اساسی هدایت خواه با سایر گزینه های اصولگرا، ناشی از کاریزمای شخصی و کادرسازی هدایت خواه در هیئت های مذهبی بود.

گروه سیاسی – انتخابات داغ و نفس گیر انتخابات 7 اسفند 94 به پایان رسید.

به گزارش بویرنیوز، این انتخابات در بویراحمد از شور و حال متفاوتی برخوردار بود و تعدد نامزدها و ترکیب سیاست و قومیت بر شور و حال این انتخابات افزود.

اصولگرایان از ابتدا و چند ماه قبل از انتخابات با چالش گزینه جدید مواجه شدند.

وقتی که ستار هدایت خواه به طور قطعی اعلام کرد در انتخابات به عنوان نامزد حضور پیدا نمی کند، اصولگرایان به فکر گزینه جدید برای انتخابات افتادند.

چند ماه تلاش اصولگرایان بویراحمد و دنا برای یافتن گزینه مناسب برای حضور در عرصه انتخابات هر بار با مشکلی مواجه می شد.

هر چند وقت یکبار جلسات اصولگرایان یک نام را به جامعه مخابره می کرد اما در کمترین زمان مشخص می شد که این فرد در بدنه اجتماعی پایگاهی ندارد و حتی برخی از اصولگرایان مخالفان جدی در درون بستگان و نزدیکان خود داشتند و نتیجه این می شد که اصولگرایان مجبور به عدول از آن گزینه می شدند.

شرایط خاص کشور نیز به نفع اصولگرایان نبود و انتظار هم نمی رفت که مجلسی باب میل اصولگرایان شکل بگیرد و تا حدودی خود اصولگرایان بویراحمد هم پیش از انتخابات به باخت در این دوره راضی شده بودند اما عدم حضور آنها به معنی پایان حیات سیاسی این جریان بود.

در نهایت وقتی همه گزینه های اصولگرا در سطح خودشان و اجتماع تست شدند و اقبال و جذبه ای از سوی مردم حاصل نکردند، چاره ای جز به میدان آوردن تنها شانس خود یعنی ستار هدایت خواه نداشتند.

فرق اساسی هدایت خواه با سایر گزینه های اصولگرا، ناشی از کاریزمای شخصی و کادرسازی هدایت خواه در هیئت های مذهبی بود.

هدایت خواه از بعد سخنرانی نیز از بقیه گزینه های اصولگرایان قویتر بود و از نظر قومیتی تنها کسی بود که پذیرش بهتری در میان قوم خود داشت نسبت به سایر گزینه های مطرح اصولگرایان.

اصولگرایان بویراحمد به این نقطه انتهایی رسیدند که یا نباید در انتخابات حضور داشته باشند یا باید هدایت خواه باشد!

هدایت خواه با اصرار اصولگرایان آمد و تلاش گسترده ای هم انجام داد.

هدایت خواه هر چند اعتقادی به حضور در مراسمات ختم نداشت اما این کار را هم کرد، او هر چه در توان داشت به کار بست و همه اصولگرایان بویراحمد هم پا به رکابش بودند و برای او کوتاهی نکردند، حضور روشنفکر در انتخابات به هدایت خواه کمک می کرد چرا که پایگاه رای رقیب جدی او یعنی غلام محمد زارعی را بشدت تضعیف کرده بود.

اما در پایان با اختلاف 2500 رای هدایت خواه از غلام محمد زارعی شکست خورد، هر چند این دومین شکست هدایت خواه در دو دور متوالی بود اما باید اعتراف کرد اگر هر کدام از اصولگرایان در این رقابت پا به عرصه می گذاشت، اختلافش با فرد پیروز خیلی بیش از اینها بود و تحلیل کارشناسان این بود که هر اصولگرایی جز هدایت خواه در صحنه بود نهایتا چهارم می شد و باید گفت هدایت خواه خود را قربانی اصولگرایان کرد چرا که این نتیجه هر چند شکست محسوب می شود اما آنها را همچنان در کورس رقابت باقی گذاشت!

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=187991
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    این حرفها دیگه براتون آب و نون نمیشه دردی براتون دوا نمیکنه

  2. تلزالی گفت:

    گل گفتی

  3. ناشناس گفت:

    جناب نویسنده تحلیلت چندان به جا هم نبود چیزی که به هدایت خواه ضربه زد تعدد کاندیدای اصولگرا بود اگر با هم وحدت داشتند قطعا پیروز این دور از انتخابات بود

  4. دکترای برق گفت:

    احسنت…

  5. دنا گفت:

    1_برنده انتخابات:زارع 2_بازنده انتخابات هدایت خواه 3_پدیده انتخابات روشنفکر

  6. احسنت گفت:

    درسته.اماپایان زندگی سیاسی اوفرارسید

  7. محمد گفت:

    متاسفانه هرکسی در درون این گروه قرار می گیره از طرف بستگان ، دوستان ومردم مورد شماتت وبی مهری قرار می گیرد  عیب کار کجاست؟

  8. ممدو گفت:

    عجب ضربه فنی در تاریخ بویراحمد ودنا ثبت گردید

  9. محسن. گفت:

    انتخابات چهار قطبی شد که روشنفکراینقد رای اورد درغیراینصورت بیش از پانزده هزار رای نمیاورد

  10. ناشناس گفت:

    کرو همنه ول کنید بهرامی بگیریدکه نفر چهارم بی ولی به اندازه نفر اول تلاش ایکه که باطلش کنه اگر با طل وابی هم هیچی وش نی رسید.

دیدگاه شما