یکشنبه 22 فروردین 1395 - 0:15

نگاهی به رفتار نامزدهای شکست خورده در انتخابات کهگیلویه و بویراحمد

با نگاهی به رفتار نامزدهای شکست خورده در انتخابات به نکته جالبی پی خواهیم برد.

گروه سیاسی – انتخابات با همه فراز و فرودهای آن در هر سه حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید.

به گزارش بویرنیوز، ذات رقابت و مسابقه در هر حوزه ای ایجاب می کند که فضای پرشور و حماسی و به ندرت تند و خشن شکل گیرد تا در نهایت در این رقابت فقط یک نفر پیروز و بقیه شکست را متحمل خواهند شد.

انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد و کلا در استان های کوچک از شور و حال متفاوتی برخوردار است، در این دوره به جرات می توان گفت رقابت انتخاباتی در سه حوزه استان جذابتر از همه ادوار بوده است.

انتخابات هر چه بود تمام شد هر چند شکایت های 4 تن از نامزدهای بویراحمد روند تائید صحت انتخابات این حوزه را طولانی تر کرد اما اکنون پرونده انتخابات دهمین دوره مجلس در استان بسته شده است.

با نگاهی به رفتار نامزدهای شکست خورده در انتخابات به نکته جالبی پی خواهیم برد.

تقریبا هیچ کدام از نامزدهای شکست خورده در استان، در پیام های خود به فرد پیروز تبریک نگفته اند و نه تنها در این مسیر گام برنداشته اند بلکه به نوعی شکست خود را معلول شرایط انتخابات و به طور کلی نوع انتخابات را ناعادلانه تلقی می کنند و به گونه ای بجای پذیرش شکست، ذهن جامعه را مشوش کرده که انتخابات مشکل دار بوده است.

در این باره چند نکته قابل ملاحضه است:

1 – اگر واقعا حضور در انتخابات صرفا در جهت خدمت به مردم و نوکری مردم است، حال که این اتفاق برای یکی از نامزدها نمی افتد باید بجای ارسال بیانیه های حاوی نکاتی با مضمون شک دار بودن انتخابات، باید به فرد پیروز کمک کرده تا بتواند به مردم خدمت کند و اگر چیز دیگری مد نظر فرد شکست خورده باشد که داستان متفاوت خواهد بود و باید به او حق داد که عصبانی باشد!

2 – شورای نگهبان همواره ثابت کرده در وظیفه خود هیج مصلحتی جز رای مردم را در نظر نمی گیرد، به طور مثال در انتخابات اصفهان علیرغم این که فرد پیروز تائید صلاحیت شده و رای آورده و صحت انتخابات آن حوزه هم تائید شده، پس از تائید انتخابات اسنادی به دست شورای نگهبان می رسد که تصمیم می گیرد از ورود این فرد به مجلس جلوگیری کند و جالب این که پدر این فرد خودش سالها مسئول هیئت نظارت آنجا بوده، پس به یقین اگر مشکلی در برگزاری انتخابات بوده باشد شورای محترم نگهبان آن را بررسی و تصمیم مناسب را بدون هیچ ملاحضه ای خواهد گرفت.

حال بطور مثال در انتخابات بویراحمد شورای نگهبان به دلیل شکایت 4 تن از نامزدها بدقت موارد را بررسی و حتی کل صندوق ها را نیز شمارش کرد و در نهایت رای به صحت انتخابات داد، پس لزومی ندارد که نامزد بازنده باز هم ادعای تخلف و تقلب را تکرار کند و این خود زیر سوال بردن شورای نگهبان است.

ای کاش نامزدی که بیش از همه مدعی تقلب است، فقط بگوید در انتخاباتی که فرماندار دست نشانده خود ایشان بود، فقط در روستای محل سکونت ایشان چند رای به نفع ایشان به صندوق ریخته شد، پس مطرح کردن اینگونه ادعاها فقط توجیه شکست و تشویش اذهان عمومی است.

3 – متاسفانه نه تنها اکثر نامزدهای بازنده کمکی به منتخب مردم نمی کنند، بلکه از همان فردای بعد از انتخابات؛ تخریب، شایعه سازی، کارشکنی و جلوه دادن ناکارامدی فرد پیروز را کلید زده و در واقع از فردای پس از انتخابات، فضا را مجددا انتخاباتی می کنند و به منتخب اجازه نمی دهند تا در آرامش به مردم خدمت کند

نهایتا امید است تا وقتی وارد یک رقابت می شویم به قواعد آن پایبند باشیم و جنبه شکست و پیروزی را داشته باشیم و اگر نیت ما خدمت است، تلاش کنیم با تقویت فرد پیروز، توسعه دیار خود را رقم بزنیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=187736
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. طرفدار موسوی گفت:

    براشون متاسفم

  2. اصلاح طلبي از دهنو لوداب گفت:

    ضمن تبريك تأييد نهايي انتخابات بويراحمد و دنا ، دست خدا بالاي همه دستها بوده و باز هم خواهد بود…………..

  3. بی نام گفت:

    جناب س ه هنوز تو شوک شکسته و به این فکر نکرده که بیش از 140 هزار نفر به ایشون نه گفتند.

  4. مریم گفت:

    واقعا همینطوره ، اصل مطلب رو شما بیان کردید احسنت ، ای کاش اونقدر جرات داشتند که شکست رو پذیرا می شدن و به جای به اینهمه توهین و تخریب لااقل یک تبریک میگفتند ، اما از همچنین شخصیتهایی بیش از این انتظار نمیره

دیدگاه شما