جمعه 6 فروردین 1395 - 2:24

یک نمره منفی بزرگ برای مسولان و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد

از طرفی کسری در پرداخت مطالبات بازنشستگان به عنوان معضل مهم دیگری مطرح است.

گروه اقتصادی – سال 94 به اتمام رسید و اکنون زمان خوبی برای داوری و نقد عملکرد مسئولان و نمایندگان استان فراهم شده است.

به گزارش بویرنیوز، یکی از شاخص های مهم در تعیین توانمندی و تلاش نمایندگان و مسئولان ارشد یک استان، میزان جذب بودجه در بخش های مختلف محسوب می شود.

یکی از بندهایی بودجه که در سال های اخیر در کنار بودجه های استانی و ملی کمک شایانی به توسعه استان های محروم می کرد، بودجه از محل ماده 180 بود.

اما آنگونه که دکتر نوروزی در آخرین نشست اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در 25 اسفند سخن گفت، تاکنون یک ریال هم از ماده 180 عاید استان نشده است.

برای روشن شدن مطلب، توجه به دو مصاحبه زیر، یکی در زمستان 93 و یکی در زمستان 94 قابل توجه است.

دی ماه سال 1393 – گفتگوی رئیس کمیسیون بودجه(کلیک کنید)

تاجگردون با بیان این‌که «بودجه ماده 180 مناطق محروم امسال 850 میلیارد ریال بود که این بودجه در سال 94 افزایش 60 درصدی داشته است.» افزود: طرح راه آهن- یاسوج اقلید، ساخت بیمارستان آموزشی یاسوج، بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج، راه چرام به باباکلان، آبرسانی به شهر لنده، جاده بابامیدان، گچساران به بهبهان، سد شیو و سدتنگ سرخ از مهمترین طرح‌هایی است که در اولویت بودجه 94 این استان قرار دارد.

اسفندماه سال 1394 – رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد(کلیک کنید)

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تاکنون اعتبارات ماده 180 پرداخت نشده است که تلاش می‌کنیم در چند روز باقی مانده تا پایان سال مبلغی از این اعتبارات جذب شود.

به گزارش بویرنیوز، این در حالی است که تخصیص صدرصدی در هیچ کدام از ردیف های بودجه استانی و ملی نیز محقق نشده و تنها نکته ای که جای امیدواری داشته این بوده که در سال 94 همه حقوق و پاداش کارکنان تامین شده است.

از طرفی کسری در پرداخت مطالبات بازنشستگان به عنوان معضل مهم دیگری مطرح است.

دکتر نوروزی با اشاره به کسری 50 میلیارد تومانی خزانه استان برای پرداخت مطالبات و دیون بازنشستگان گفت: لایحه‌ای برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در سه سال گذشته دیده شده که کسانی که شرایط بازنشستگی را دارند تا پایان سال جاری بازنشسته شوند.

امید است تا مسئولان و نمایندگان استان تلاش بیشتری برای جذب بودجه از محل هایی که حق این استان محروم است انجام دهند .

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=186290
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوج گفت:

    عجله ای نیست واسه گرفتن بودجه 94نشد 95

دیدگاه شما