چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 13:52

۱۱ فضای اقامتی کهگیلویه و بویراحمد آماده اسکان مسافران نوروزی (+عکس)

در شهر گچساران نیز یک هتل چهار ستاره پذیرای مسافران نوروزی است. با این حال پارکها نیز به امکانات مورد نیاز اسکان مجهز شده اند.

۱۱ فضای اقامتی استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد برای اسکان مسافران نوروزی آماده است.

زینب امیدی: فضای اقامتی در این استان شامل چهار هتل، هفت مهمانپذیر، ۲۲۲ مدرسه، صدها محل اسکان چادری و کمپها و آلاچیقهای تک اتاقه و چند اتاقه برای اسکان مسافران نوروزی است.

در ۱۱فضای اقامتی و پذیرایی در کهگیلویه و بویراحمد ۲۰۷ اتاق با ۶۹۸ تخت وجود دارد. البته این تعداد به هیچ وجه متناسب با ظرفیتهای بی شمار گردشگری این استان نیست.

هم اکنون در یاسوج سه هتل وجود دارد که یکی چهار ستاره، یکی سه ستاره و دیگری دو ستاره است. علاوه براین تعدادی دیگری مجموعه اقامتی نیز در این شهر زیبا در دامنه های دنا وجود دارد.

در شهر گچساران نیز یک هتل چهار ستاره پذیرای مسافران نوروزی است. با این حال پارکها نیز به امکانات مورد نیاز اسکان مجهز شده اند.

در دیگر شهرستانهای این استان هیچ هتلی وجود ندارد تا کمبود زیرساختهای گردشگری استان در این ایام بیشتر رخ نشان دهد.

بر اساس آمار، درآمد هر روز اقامت گردشگر در کشور به طور میانگین ۳۳۰ هزار ریال بوده که این رقم در این استان ۲۳۰ هزار ریال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می گوید: ۱۴ منطقه نمونه گردشگری، ۱۱ روستای هدف گردشگری، ۱۷ اردوگاه رفاهی و ۴ کمپینگ اقامتی در این استان وجود دارد.

محمود باقری می افزاید: در این استان بیش از ۴۵۰ بقعه متبرکه و امامزاده، بیش از ۵۰ قله بالای چهار هزار متری و ۷۰۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی وجود دارد.

وی با بیان اینکه این استان ۲۵۰ جاذبه طبیعی و دوهزار و ۶۰۰ جاذبه تاریخی دارد، می گوید: تجهیز جایگاههای اسکان، استقرار تانکرهای سیار آب در مناطق گردشگری و برپایی ۸۰ غرفه در ورودی های استان در راستای فروش سوغات و صنایع دستی از جمله فعالیتهای این سازمان در ایام نوروز است.

باقری می افزاید: پارکهای اسکان با همکاری نهادهای مربوطه برای استقبال از گردشگران نوروزی تجهیز شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز از تجهیز ۲۲۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد.

هادی زارع پور با بیان اینکه این مدارس برای اسکان مسافران نوروزی آماده اند، می گوید: یکهزار و ۷۰۷ کلاس درس در این استان برای مسافران به امکاناتی چون فرش و یخچال و تلویزیون مجهز شده اند.

وی می افزاید: از این تعداد۳۷۶ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در شهرستان گچساران که در مسیر عبور کاروان راهیان نور قرار دارد، تجهیز شده است.

زارع پور می گوید: امکانات این مدارس و کلاس‌های درس به سه درجه یک، دو و سه تقسیم‌بندی شده است.

وی می افزید: در شهرستان کهگیلویه نیز هشت مدرسه با ظرفیت ۶۰ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=185659
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما