چاپ این برگه

پرداخت عوارض از ابتدای 95 اجباری می شود/ وجود بیش از 1600 نیرو در شهرداری یاسوج

شهردار یاسوج در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: خبرهای ویژه از حوزه عمران و مبلمان شهری برای 95 در راه است که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

جاوید با بیان اینکه اولویت اول ما ساختار مندی و پرداخت بدهی های معوق بوده، عنوان کرد: تا شهریور سال 95 به بخش زیادی از چشم انداز شهری و برنامه ریزی شهری میرسیم.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون پسماند هزینه جمع آوری و حمل زباله با تولید کننده است.

جاوید گفت: برای اولین بار و کاملا مطابق قانون, عوارض در 94 اجرایی و ابلاغ شد و همه همشهریان و سازمانها ملزم به پرداخت عوارض مصوب از ابتدای 95 هستند.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند شهری تشکیل شده است و جزو اولین شهرها بعد از کلان شهرهای ایران هستیم که این سازمان را تشکیل دادیم.

جاوید گفت: قریب به 25 درصد درآمد شهرداری صرف جمع آوری و حمل زباله میشود در حالیکه سایر سازمان ها باید پرداخت می کردند.

شهردار مرکز استان تصریح کرد: سازمان عمران شهرداری هم مجوزهای لازم گرفته شده است و تاسیسات, دستگاه ها و مواردی از این دست را تحت نظر خود دارد, که خودگردان و به نوعی پیمانکار شهرداری یاسوج محسوب می شود.

جاوید بیان کرد: تلاش شهرداری, سامان دادن به سازمان هایش و برون سپاری وظایف برای نظارت بیشتر, افزایش کیفیت, کاهش هزینه بودجه و نیروی انسانی و مواردی از این دست بوده.

وی همچنین به ساماندهی تاکسی ها و باربری ها اشاره کرد و عنوان داشت: سازمان تاکسی و اتوبوس رانی ادغام و مدیریتی تحت عنوان سازمان پایانه و باربری, خدمات رسانی مطلوبی را ارائه خواهند کرد.

شهرداری با تایید وجود 1620 نیرو در این سازمان هم گفت: به هر حال در حال حاضر چگونگی ورود این نیروها مشکلی را دوا نمی کند و ما سعی داریم این افراد را بخشی را با برون سپاری و بخشی را خودمان در جهت خدمات رسانی بیش از پیش به همشهریان عزیز مدیریت میکنیم.