جمعه 21 اسفند 1394 - 22:58

از اولتیماتوم دادستان به دستگاهها تا وضعیت مرخصی به زندانیان در نوروز

وی گفت: گشت و بازرسی نیروی انتظامی، بررسی دوربین های مداربسته توسط ادارات و همکاری شهرداری جهت جمع کردن لاستیک های اشتعال زا ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی در آخرین جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان که با حضور مسئولان قضایی، اجرایی و انتظامی استان برگزار شد گفت: جرایم انتخاباتی امسال به تعداد انگشتان دست هم نرسید که  با توجه به تلاش جهادگونه مسئولان اجرایی، انتظامی و امنیتی استان بهترین امنیت را نسبت به انتخابات سالهای گذشته برقرار کردیم.

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری، جحت الاسلام مزارعی گفت: مسئولان امنیت نوروز را مانند امنیت انتخابات امسال جهادگونه تأمین کنند و نباید در این روزهای نو چهره نامطلوبی را از استان نشان دهیم، بنابراین آمادگی پلیس، شهرداری ها، میراث فرهنگی، تعزیرات و راهنمایی و رانندگی برای شب عید جهت استقبال از مسافران نوروزی لازم و ضروری است.

1_DSC_0159

مردم،  نهادها و سازمانها  خود را برای چهارشنبه سوری و عید باستانی نوروز آماده کنند

در ادامه این جلسه، مهرداد کرمی دادستان مرکز استان نیز با تقدیر از همه نهادها و نهادهای انتظامی و امنیتی در انتخابات اسفندگفت: هنوز دستگاههای اجرایی استان آمادگی لازم را برای مسافرت های نوروزی انجام نداده اند ولی امیدواریم مردم به لحاظ فرهنگی خود را برای روزهای ملی و تاریخی نوروز آماده کنند و نهایت خوش رفتاری و مساعدت را با میهمانان انجام دهند.

وی تصریح کرد:  ادارات خدمات رسان لیست کشیک خود را اعلام کنند تا در شرایط بحرانی به کمک مردم بیایند و اگر در روزهای نوروز کوتاهی کنند برخورد قانونی می کنیم، زیرا در روزهایی که میهمانان از سراسر کشور به این استان می آیند می بایست خاطره خوشی را از این دیار داشته باشند.

شهرداری و نیروی انتظامی در چهارشنبه سوری مسئولیت بیشتری دارند

همچنین در ابتدای این جلسه، الماس گشتاسبی معاون پیشگیری از وقوع جرم استان گفت:  در روز چهارشنبه سوری می بایست با تلاش مسئولان و همکاری مردم سعی شود هیچ گونه آسیبی به کسی وارد نشود.

گشتاسبی اظهار کرد:  پخش تیزر تبلیغاتی از سوی شهرداری و صدا سیما، حبس زندانیان سابقه دار و مستقر کردن پایگاه انتظامی سیار توسط نیروی انتظامی در مناطق سیاحتی و زیارتی و همچنین نگهبانی و کشیک ادارات راه را بر  بسیاری از جرایم در روزهای نوروز می بندد.

افراد مسئله دار و اوباش زندانی در ایام نوروز به مرخصی نمی روند

در ادامه سرهنگ انصاری جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: کنترل افراد مسئله دار و اوباش، آماده باش نیروی انتظامی. اقدام امن برای تفرجگاه ها. پایش شبکه های اجتماعی، تقاضا از آموزش و پرورش برای همکاری با نیروی انتظامی جهت آموزش دانش آموزان مقابله با چهارشنبه سوریاز مهم ترین اقدامات نیروای انتظامی استان برای مقابله با جرایم در سال جدید است.

وی در پایان از آتش نشانی مرکز استان به لحاظ فعالیت های کاملا منسجم تقدیر کرد و به عنوان یک سازمان نمونه برای مواقع بحرانی یاد کرد.

دولت و ملت درباره چهارشنبه سوری هنوز به تفاهم نرسیده اند

در این جلسه دارا کریمی نژاد، معاون مدیر کل امنیتی سیاسی استانداری گفت:  چهارشنبه سوری یک روز شاد و تاریخی است که مسئولان با استرس و نگرانی و بخشی از مردم با لج بازی آن را به حاشیه می برند.

وی با اشاره به بعد جامعه شناختی چهارشنبه سوری گفت: امروزه این آیین تاریخی تبدیل به یک مسأله شده و متأسفانه هنوز راه حل عینی و راهکار فرهنگی برای آن جنبه عملیاتی به خود نگرفته است.

کریمی نژاد گفت: فاصله بین نهادهای دولتی و فضای مردمی راه را برای شناخت درست چهارشنبه سوری بسته است که امیدوارم با توجه به حفظ آیین های تاریخی و میراث ملی، این گونه مراسمات راه درست خود را پیدا کنند

در پایان این جلسه، تقوی نماینده حقوقی اداره برق استان  با اشاره به راهکار پیشگیرانه از وقوع جرم گفت: 100 نقطه تاریک در شهر شناسایی و رفع شده است و برای این کار 5 میلیارد ریال از سوی شکرت توزیع برق استان هزینه شده است و در آینده نیز برای حساسیت زدایی آماده هر گونه همکاری هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=185123
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما