چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 10:20

ترس رسانه های دلواپس از وضعیت تاج گردون در انتخابات، گچساران در کانون توجه وطن امروز و جهان نیوز (+تصاویر)

گروه سیاسی – روزنامه وطن امروز در شماره روز سه شنبه خود با انتشار خبری با عنوان «افزایش تنش درانتخابات گچساران» نوشت: مرور مطالب سایت‌های محلی در استان کهگیلویه ‌و بویراحمد نشان می‌دهد برخی رفتارهای انتخاباتی باعث ایجاد نگرانی‌هایی در محافل امنیتی شده است.

به گزارش «بویر نیوز»، وطن امروز با روتیتر “پای یک وکیل‌الدوله در میان است” به استقبال تاج گردون رفته است و به مواردی اشاره کرده است که آنها را خطری برای انتخابات گچساران می داند.

جالب اینجاست که وطن امروز که در گچساران خبرنگار ندارد به سایت های محلی نوپا و جهت دار و همچنین فضای مجازی برای منبع خبر خود اکتفا کرده است و اتهاماتی در قالب تخلف به هواداران تاج گردون نسبت داده است.

در ادامه این گزارش یکطرفه روزنامه اصولگرای وطن امروز، تلاش شده است تا فضای انتخابات گچساران ناامن جلوه داده شود و اتفاقا مسبب آن تنها تاج گردون عنوان شده است!

این روزنامه برای کامل کردن مطلب خود نوشته است: تاجگردون که به اعتقاد برخی نمایندگان، اطلاعاتی درباره محتوای فنی برجام نداشت؛ به عنوان نماینده حامی دولت در مجلس نهم فعالیت کرد به گونه‌ای که رسانه‌ها او را یکی از وکیل‌الدوله‌های فعال در ماه‌‌های پایانی مجلس نهم می‌دانند. در حالی که بررسی‌های کمیسیون برجام با رای اکثریت منجر به بیانیه پایانی آنها شده بود؛ اما تاجگردون و 4 نماینده دیگر بدون در نظر گرفتن قواعد دموکراتیک در کمیسیون، در اقدامی غیراخلاقی بیانیه‌ای متفاوت صادر کردند؛ بیانیه‌ای که برخی نمایندگان گفته‌اند تنظیم آن کاملا دولتی بوده است!

در ادامه گزارش وطن امروز آمده است: اکنون رقابت این 2 کاندیدا در حوزه انتخابی گچساران و باشت با تنش‌هایی همراه شده است. بررسی سایت‌های محلی استان کهگیلویه‌ و بویراحمد نشان می‌دهد رسانه‌ها از تخلفات انتخاباتی تاجگردون گلایه دارند. استفاده از امکانات دولتی به سود ستاد، حمله هواداران وی با سلاح سرد به حامیان رقیب، انتشار اخبار دروغ درباره حمایت افراد سرشناس محلی، انتساب اخبار غیرواقعی به کاندیدای رقیب و… از جمله مطالبی است که سایت‌های محلی مدعی هستند از سوی هواداران تاجگردون صورت می‌گیرد. در این میان اما همانگونه که گفته شد؛ نگرانی نهادهای امنیتی به خاطر افزایش و تعمیق تنش میان قبایل است به گونه‌ای که در بررسی‌های صورت گرفته، تعدد و تکرر انتسابات قبیله‌ای و تشدید احساسات قومیت‌گرایانه در این حوزه انتخابیه بشدت افزایش یافته است. این نگرانی‌ها زمانی تشدید می‌شود که سابقه رفتارهای تنش‌آفرین در انتخابات این حوزه انتخابیه یادآوری شود. حوزه انتخابیه گچساران و باشت بارها شاهد تشنج‌ها و شورش‌های انتخاباتی بوده به گونه‌ای که ابطال انتخابات این حوزه در انتخابات مجلس ششم باعث ایجاد شورش در این منطقه حساس شد. به اعتقاد کارشناسان امنیتی با توجه به تشدید اختلافات انتخاباتی بر بستر قومیت‌گرایی در این منطقه بسیار حساس، باید نگران چگونگی برگزاری انتخابات در این حوزه و همچنین نحوه رای‌گیری و نیز شرایط پس از انتخابات بود.
گفتنی است گچساران یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مناطق نفتی و گازی کشور است.

به گزارش «بویر نیوز»، نکته جالب تر اینجاست که وطن امروز که متعلق به مهرداد پذرپاش نماینده دلواپس مجلس است مطالب خود را فقط بر اساس “ادعاهای سایت های محلی” منتشر کرده است اما در نتیجه گیری، قضاوت و هشدار سنگ تمام گذاشته است و به هر دری زده است تا مانع پیروزی احتمالی تاج گردون در انتخابات شود.

گفتنی است؛ این گزارش یکجانبه در برخی سایت های دلواپس از جمله سایت جهان نیوز متعلق به علیرضا زاکانی دیگر نماینده دلواپس مجلس بصورت ویژه بازنشر داده شده است.

5464 (1) 5464 (2)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=184453
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانشجو گفت:

    هرکی اینارو گفته بیخود گفته.هیچ جا جو انتخاباتیش ارومتر از گچساران نیست.همه طیف های سیاسی اصولگرا و اصلاحطلب باهر نوع طایفه ای به تاجگردون رای خواهند داد.واقعا این حرفا کاملا بی اخلاقی در انتخابات بود که کاملا با صحبت های رهبر مغایرت داره

  2. ایرانی گفت:

    این دلواپسان هستند که میگویند تاجگردون اطلاعات کافی از برنامه برجام نداشته ،اگراطلاع نداشتند قطعا ان پی تی را ام پ پی تی میگفتند ودرژنو با خانم اشتون درمورد مسایل دینی به جای هسته ای بحث میکردند…..ضمنا جو انتخاباتی گچساران از همه جا بالاخص از مرکز استان اروم تر است..

  3. ناشناس گفت:

    بذرپاش کسی هست که دوروز پیش توروزنامه اش نوشته میانگین نفت دردولت احمدی نژاد65دلاربودامادردولت روحانی 70دلار پس دولت روحانی پولدارتره (.نفت140دلاری احمدی نژادو30دلاری روحانی  !!!!!!!!!!!!:-)  

  4. دلسوز گفت:

    مردم اگاهندوسره راازناسره تشخیص می دهند وعده ما7اسفندپای صندوقهای رای

  5. باقری گفت:

    حیف تاجگردون که بذرپاش درموردش نظر بده.مردم اگاه وفهیم گچساران 7اسفند با کمال ارامش اقای تاجگردون رو مجددا راهی بهارستان میکنند.

  6. من گفت:

    بذرپاش جوک زیاد میگه مهم نیست دنیا فقط تاج نه امثال بذرپاش که آبروی مملکتو میبره

  7. امین سی سختی گفت:

    ولی لازمه عرض کنم،تاجگردون روماهم دوست داریم

دیدگاه شما