دوشنبه 3 اسفند 1394 - 23:33

3 مسافر احتمالی بهارستان از کهگیلویه و بویراحمد چه کسانی هستند؟

ما نمایندگانی نمی خواهیم که صد ها خلاف قانون از رییس جمهور ببینند و قدرت سوال و استیضاح او را نداشته باشند.

گروه سیاسی – دکتر ناصر کیانی استاد دانشگاه در تهران و عضو اتاق فکر اصلاح طلبان مرکز کشور در مطلبی به تحللی وضعیت انتخابات پرداخت.

IMG-20150809-WA00021

به گزارش بویرنیوز، متن یادداشت به شرح زیر است:

با آغاز شمارش معکوس برگزاری انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری،طیف بندی وگرایشات های سیاسی ناشی از آگاهی، عقلانیت و توسعه سیاسی جامعه ، جایگزین قشر بندی ها اجتماعی گرایشات قومی  قبیله ای و رفتار های احساسی و عاطفی می شود.

نتیجه ی انتخابات مجلس خبرگان در استان را می توان از هم اکنون پیش بینی کرد و آیت الله ملک حسینی رابرنده قاطع انتخابات دانست در کنار ایشان غلام رضا تاج گردون نیزبه دلیل عملکرد مثبت و مردم پسندش برای پیروزی مجدد در انتخابات پیشرو مشکل خاصی احساس نمی کند.

مردم شریف گچساران و باشت نیز حاضر نیستند به این راحتی خود را از ریاست مهمترین کمیسیون مجلس محروم و نماینده ای ضعیف تر روانه مجلس کنند و سالها در حسرت از دست دادن آن بمانند.

در حوزه کهگیلویه بزرگ رقابت اصلی میان سردار عدل هاشمی باز نشسته نظامی –  اقتصادی و سید محمد موحد نماینده ی اسطوره ای چهار دوره این حوزه است.

سالهاست که نظامیان در کشور قادر به پیروزی در انتخابات مهم نبوده اند از جمله سردار محسن رضایی و سردار قالیباف که با یک اصطلاح سرهنگ از طرف حجت الاسلام روحانی کرسی ریاست جمهوری را از دست داد.

باید دید آیا حجت الاسلام موحد به کمک مردم فرهیخته کهگیلویه بزرگ می تواند این بار نیز از ورود یک سردار اقتصادی به مجلس جلوگیری کند؟

اوضاع سیاسی مرکز استان متفاوت  تر و مبهم تراز سایر شهرستانهای استان است .

تعدد کاندیدا های قومی قبیله ای از یک سو و تایید صلاحییت های ناگهانی وتصمیمات تفرقه آمیز بخشی از جریان اصلاح طلب از سوی دیگر، موجب شده تا خطرپیروزی جریان متحجر بیش از پیش به صدا درآید.

بدون شک پیروزی این حلقه پایداری آثار زیان باری برای کشور و منافع ملی به همراه دارد وزنگ خطری است برای آغاز باز گشت مجدد به عصر احمدی نژادیسم.ما مجلسی می خواهیم که حامی قانون شکنی، فساد و تحریم نباشد.

مامجلسی می خواهیم که با حمایت از اسلام رحمانی و مدنی اسلام زوری و تحمیلی به انزوا رود ، اسلامی که دروغ گفتن ، بهتان و تهمت زدن را برای رسیدن مومن به قدرت و از میدان به در کردن رقیبشان جایز می داند، به ریا کاری ، دورویی و نفاق ورزی میدان می دهد و مردم را فوج فوج از دین خدا خارج می سازد.

مجلسی نمی خواهیم که درآن دلواپسان قدرت با تجاوز  به حقوق شهروندان و ترسیم چهره ای غیر دموکراتیک ، خشونت پرور و بی منطق از جمهوری اسلامی، بر ایران هراسی دامن زنند، منافع ملی را به اتش کشند و ایران را به سرنوشت ونزوئلا دچار ساخته و نرخ تورم را سه رقمی کنند.

ما نمایندگانی نمی خواهیم که صد ها خلاف قانون از رییس جمهور ببینند و قدرت سوال و استیضاح او را نداشته باشند.

ما مجلسی نمی خواهیم که هزاران فساد از جنس بابک زنجانی ببینند و فریاد نزند.

بنابراین با آگاهی و شناخت کامل و تجربه تلخ حاکمیت مطلق اصول گرایان در سالهای گذشته ،مردم شهر من همگام و همپای با سایر شهروندان کشور در روز هفتم اسفند به کسانی رای خواهیم داد که در راستای منافع ملی حرکت کرده و حمایت از دولت روحانی را برای رسیدن به توسعه سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی سر لوحه خود قرار دهند.

جناب آقای زارعی همچنان که بارها با صراحت، صداقت و عملا حمایت همه جانبه خود را از  برنامه های دولت خدمتگزار اعلام داشته است و در راستای منافع استان  با بدنه دولت ارتباط موثری به عمل آورده است حفظ و حمایت از ایشان مورد نظر بزرگان سیاسی ملی و استانی است. یقینا خروج از این مسیر به پراکندگی آرا و حاکمیت جناح تندرو منجرخواهد شد.بنابراین پیروزی جناب زارعی پیروزی جریان اعتدال گرا واصلاح طلب محسوب می شود و شکست ایشان شکست معتدلین و اصلاح طلبان قلمداد خواهد شد.ضمن اینکه پیروزی آقای زارعی یقینا موجب خوشحالی رهبر مظلوم اصلاح طلبان استان یعنی سید باقر موسوی خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=183911
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علیرضا حسین زاده خلف آباد گفت:

    درود بر زارعی
    یازهرا
    8اسفند دوباره بهارستان

  2. سالار گفت:

    درود بر آقای کیانی و اندیشه های اصلاح طلبانه ایشان… به امید پیروزی نماینده های مد نظر ایشان

  3. طرفدار موسوی گفت:

    با عرض سلام خدمت جناب دکتر کیانی عزیز

    ، حرفها و صحبت های حضرتعالی متین در باره مجلس خبرگان، و انتخاب تاجگردون و همچنین حوزه کهگیلویه با نظر شما موافقم ولی در حوزه بویراحمد و دنا این دوره کاملا متفاوته و حالانمیشه پیش بینی کرد نتیجه انتخابات را ، ضمن اینکه جناب زارعی شخصیتی بزرگوار هستن و بنده برای اقای زارعی احترام خاصی قائل هستم اما ایشان اصلاح طلب نبوده و نیست . ایشان تا حالا در هیچ یک از سخنانش از اصلاح طلبان در چند دوره گذشته حمایت نکرده و حالا وقتی عرصه رو بر خود تنگ دیده دست به دامان اصلاح طلبان شده .درپایان من مخالف ایشان نیستم و تنها ارزوم اینه که مردم شریف و بزرگوار بویراحمد و دنا شخصی را به مجلس بفرستن که باعث سربلندی این شهرستان بشه و در راستای سخنان بزرگوار رهبر فرزانه و عزیزمان که فرمودن هر کس به اسلام و انقلاب علاقه مندست شرعا واحب است که در انتخابات شرکت کند . حال ای مردم شریف و همیشه در صحنه با فکری باز و انتخابی عاقلانه فردی را انتخاب کنید وعده تو خالی ندهد ، فردی را انتخاب کنید که به فکر مشکلاتتان باشد و ….

  4. گندیخوری گفت:

    درود بر دکتر کیانی عزیز ودرود بر حاج زارعی /انشاالله 7 اسفند همه با هم حاج زارعییییییییییییییییییییییییی

  5. اس.س گفت:

    معلوم نشد که آقای کیانی میخواستند اظهار نظر سیاسی بیطرفی  کنند یا اومده بودند که استفاده کنند که شخصی یا اشخاص خاصی را تخریب کنند یک استاد دانشگاه باید واقع بینانه تر نسبت به مسائل سیاسی استانش اظهار نظر نماید حتما ایشان نماینده بویراحمد در مجلس را نمیشناسند

  6. پارسا گفت:

    اصلا کامرانی رو حساب نکردید؟؟ برا کهگیلویه

  7. یـــــا زهــــــرا گفت:

    درود بر حاج غلام محمد زارعی

  8. سامان گفت:

    جناب آقای دکتر ما بدمون از آقای زارعی نمیاد هر کی هم حقش باشه مردم بهش رای میدن اما شما که اینقدر حامی دولت مردان هستین ب ما بگین چرا دولت قراردادها رو از ملت پنهان میکنه اینا همون کسانی هستند که آقای روحانی رو رئیس جمهور کردن بگین چرا دولت روحانی داره اینقد پنهون کاری میکنه 

  9. احمد گفت:

    اممم

    ملا زارع خوابشو ببینه

  10. بویراحمد گفت:

    اگر دکتر هدایت خواه اشتباهات گذشته خود را تصحیح کند از همه تواناتر هست.

  11. ناشناس گفت:

    درود بر دکتر کیانی عزیز ، درود بی پایان بر سید باقر عزیز ، یا زهرا

  12. حامی گفت:

    موحد سیاستمدار بی بدیل کهگلویه

  13. اصلاح طلب گفت:

    دکتر حاج غلامرضا تاجگردون ۱۰۰٪

  14. جوان گفت:

    ما به انديشه راي خواهيم داد . انديشه هر يك از كانديداها مثل روز روشنه…

  15. اراد گفت:

    درود بر دکتر کیانی عزیز
    با ارزوی موفقیت های بیشتر اصلاحات وبزرگانی چون شما در پایتخت

  16. بلوط لر گفت:

    حاج اقا رجایی نسب انشالله هر چند ک دشمنان فرصت را از او گرفتند ولی روسفید است تا قیامت.چون دشمنانش شناخته شده نزد مردم و روسیاهند تا همیشه

  17. بویراحمد گفت:

    یا زهرا خودت شاهد باش

  18. مراد گفت:

    درود دکتر یا زهرا

  19. کهگیلویه گفت:

    دکتر متحجر یعنی چه.حیف از تحصیلکرده ها که مومنین خدار را با این القاب صدا می زنند.واقعا جای تاسف دارد.

  20. فرهاد ب گفت:

    دولت کسی میخواهد که هر کاری کند کسی چیزی نگوید و کاری به کار دولت نداشته باشد به نظر من حاجی یه نماینده دلخواه برای تمام دولت هاست

  21. سعید گفت:

    بهترین گزینه برای اصلاح طلبان آقای زارعی می باشد.من نیز به آقای زارعی رای می دهم.

  22. دروهان گفت:

    درود بر دکتر کیانی عزیز…

  23. دانشجو گفت:

    این تحلیل شخصی بود و با اغماض نوشته شده.
    شما باید نظر اجماع اصلاح طلبان بویراحمد و دنا رو به رسمیت بشناسید.
    این دموکراسی است آیا؟؟ 

  24. اصلاح طلب گفت:

    اصلاح طلب واقعی فقط شما هستید که دغدغه تندروها رو دارید

  25. موسوی گفت:

    اصلاح طلب فقط رجایی

  26. ناشناس گفت:

    نمیگن دل رهبر خشنود بشه میگن دل سی باقر شاد بشه. ان شالله هم دل رهبر و هم دل سید شما هر دو خوشحال میشه .مطمین باشید سید باقر به فکر عزت بویراحمده .پس معلومه که از رای اوردن چه کسی خشنود میشه.

  27. ناشناس گفت:

    انشاء اله آقاي موحد در كهگيلويه پيروز انتخابات خواهند شد به اميد خدا وبدون تخريب كسي

  28. رضا گفت:

    دکتر نیکبخت مقتدرانه آمده برای حفظ جایگاه بویراحمد ودنا رای بدهید

  29. وحید گفت:

    به امید انتخاب بهترین(انتخاب اگاهانه)

  30. حبیب گفت:

    درود  و سپاس از جناب دکتر  کیانی  عزیز  

دیدگاه شما