جمعه 30 بهمن 1394 - 11:56

حمله رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد به هیئت های اجرایی انتخابات و واکنش قاطع استاندار و فرماندار

 گروه سیاسی – حجت‌الاسلام صفدر پناهی در نشست امروز شورای اداری و چند روز مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سخنانی جنجالی و حاشیه‌ای و مغایر با وحدت و آرامش اظهار کرد: در برخی صندوق‌های رأی ترکیب هیئت‌های اجرایی کاملا یکطرفه و طرفدار یک کاندیدای خاص هستند که این موضوع کاملا زیر سؤال است.

به گزارش بویرنیوز، مسئول هماهنگی ائمه جمعه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها در صورتی افراد پیروز در انتخابات مورد پذیرش همه هستند که هیئت‌های اجرایی عادلانه انتخاب شده باشند، افزود: این کار بر انتخابات خدشه وارد کرده اسشت.

وی ادامه داد: علاوه بر این شاهد تخلفات دیگری چون آسفالت و برق‌رسانی در این هوای سرد بدون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، به کارگیری نیروها بدون ضابطه و اعطای وام در آستانه انتخابات هستیم.

استخدام‌ها و وام‌های انتخاباتی

حجت‌الاسلام پناهی تصریح کرد: حقیقتا با توجه به درد بیکاری مردم و خانواده‌ها، به کار گیری فله‌ای نیرها در ادارات صدای همه را درآورده است و واقعا جای سؤال است که اگر استخدامی در کار است، اداره‌کل بازرسی استان کجاست که شاهد چنین استخدام‌های بدون ضابطه‌ای هستیم.

3هدایت+خواه

وی ادامه داد: همچنین برخی صندوق‌ها در آستانه انتخابات اقدام به تشکیل پرونده برای اعطای وام می‌کنند که این موضوعات در روند انتخابات خدشه وارد کرده است.

حجت‌الاسلام پناهی که پبش از این از سوی برخی رسانه‌ها به اسطه شرکت در جلسات یک کاندیدای خاص زیر سؤال بوده و انتقادات امروزش نیز بیشتر متوجه کاندیدای رقیب او است، ابراز داشت: یکی از نمایندگان فعلی مجلس که نامزد انتخابات هم هست در دهه فجر اقدام به کلنگ‌زنی چند پروژه کرده که این هم جای ایراد اساسی دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش برنامه‌ریزی مسئولان این استان برای سخنرانی کاندیداها را غیرمنطقی خواند و خاطرنشان کرد: برخی سخنرانی‌ها همزمان است که این موضوع موجب می‌شود مردم نتوانند شناخت خوبی از کاندیداها پیدا کنند و شعار دانستن حق مردم است محقق نشود.

بهتر است هر کس در حوزه تخصص خودش حرف بزند

اظهار نظر مسئول هماهنگی ائمه جمعه با واکنش منطقی، متین اما قاطعانه استاندار مواجه شد؛ وقتی حجت‌الاسلام پناهی در مورد کیفیت فنی آسفالت در هوای سرد و برخی مسائل فنی و ارتباط آنان با موضوع انتخابات حرف می‌زد، خادمی گفت: یهتر است هر کس در حوزه تخصص خود حرف بزند و از التهاب و حرف‌های ضدآرامش و وحدت خودداری شود.

سید موسی خادمی افزود: حرف‌های آقای پناهی به لحاظ مفهومی درست است که ما باید بی‌طرف باشیم ولی به لحاظ مصداقی و زمان طرح آنها مخالفم چرا که همان قانونی که گفته فلان کاندیدا رد صلاحیت شد همان قانون نیز وظایف هیئت‌های اجرایی و شیوه انتخاب آنها را مشخص کرده و در این زمینه ایراد قانونی وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در برخی صندوق‌ها و شهرها که حدود ۳۰ کاندیدا وجود دارد، عملا امکان گذاشتن ۳۰ نماینده روی صندوق‌ها نیست، ابراز داشت: البته در همین صندوق‌ها نیز ترکیب‌های عادلانه‌ای انتخاب شد که اجازه ندهیم حقی از کسی ضایع شود.

نمی‌توان استان را تعطیل کرد که فلانی فلان برداشت را نکند یا بکند

وی گفت: مگر قرار است هیئت‌های اجرایی تخلف کنند که یکدست باشند یا نباشند؛ هیئت‌های اجرایی با تأیید هیئت نظارت و از میان معتمدین انتخاب شدند که وقتی در این روند قانونی انتخاب شدند دیگر تصمیم آن‌ها و اختیارات قانونی آن‌ها نیز باید مورد پذیرش همه باشد.

خادمی در مورد طرح این ابهام که برخی نمایندگان فعلی در کلنگ‌زنی‌ها حضور داشتند، نیز بیان کرد: قانون برای حضور نماینده قانونی مردم در افتتاحیه‌ها و کلنگ‌زنی منعی قائل نشده و بنابراین همراهی آن‌ها کاملا طبیعی است ولی برای جلوگیری از برخی شائبه‌ها، نمایندگان فعلی مردم که نامزد انتخابات نیز هستند در دهه فجر نه کلنگ و نه قیچی به دست نگرفتند و بعد از آن نیز افتتاح یا کلنگ‌زنی نداشتیم.

وی با انتقاد از طرح مسائل ضد آرامش و امنیت انتخابات در این برهه حساس، یادآور شد: ما نمی‌توانیم استان را تعطیل کنیم چون فلان کس فلان برداشت را می‌کند بنابراین امیدواریم به چنین حرف‌هایی دامن نزنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ما نیازمند وحدت و آرامش هستیم و قول می‌دهیم که انتخابات را سالم برگزار کنیم ولی بقیه نیز باید چنین قولی را به مردم دهند.

حرف‌های حجت‌الاسلام پناهی البته با واکنش فرماندار بویراحمد نیز مواجه شد؛ محمدکاظم نظری در واکنش به این صحبت‌ها با ابراز تعجب از تمایل برخی افراد به اجرای بخشی دلخواه از قانون گفت: اختیارات هیئت‌های اجرایی در قانون مشخص و صریح است ضمن اینکه همزمانی برخی سخنرانی‌ها نظر دستگاه‌های امنیتی است و دولت اصراری به این همزمانی‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه برخی افراد مشکلات امنیتی در انتخابات را پیش‌بینی نمی‌کنند بلکه تحریک به ناامنی می‌کنند، افزود: اینکه گفته شود همزمانی سخنرانی‌ها موجب میشود مردم حرف‌های کاندیداها را نشنوند، موضوعی اشتباه است چرا که امروز با وجود رسانه‌ها و فضاهای مجازی هیچ حرفی در خفا نمی‌ماند.

فرمانده پلیس استان کهگیلویه و بویراحمد که متولی نظم و امنیت انتخابات است نیز در شورای اداری امروز گفت: همه ما در حرف‌ها و مواضعمان باید به مراقب امنیت و آرامش باشند.

منبع: ریواس نیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=183015
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احسان جهانبازیان گفت:

    جناب پناهی شما به عنوان یک عالم بهتره در جهت تخریب دیگران صحبتی نکنید و دیگران را تخریب نکنید چون حق الناس از حق الرب بالاتره و نابخشودنی .پس بهتره استغفار کنید و از سمتتون استفاده نکنید برای تخریب مرد اعتدال و امیر کبیر بویراحمد.یا زهرا یا زهرا یا زهرا

  2. رضانیا گفت:

    آقای پناهی مگر میشود تمام تلاشها وامور اقتصادی استان به خاطر کاندید شما تعطیل شوند یکباره می گفتید همه بمیرند تا خاطر شما وکاندیدتان راحت بشه 

  3. ناشناس گفت:

    سی خوش گو

  4. دروهان گفت:

    خدا به راه راست هدایت کنه انسان تفرقه انداز رو

  5. مرادی.دانشجو گفت:

    جناب  پناهی هشت  سال  پیش  هم  هم  همینجوری  بود  تو  نگران  کاندید  خودت  باش

  6. سی سخت گفت:

    تو فقط نگران هدایت خواه هستی
    و نه نگران چیز دیگری

  7. سی سخت گفت:

    رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که نباید مستقیمأ در انتخابات دخالت کند آقای پناهی داری به پایان کارت نزدیک میشوی

  8. جهانبین گفت:

    آقای پناهي حق دارند..درثانی ما دوست. همه سخنرانی ها را گوش کنیم..چون استاندار میداند که نماینده فعلی حرفی برای گفتن ندارد

  9. اصغر گفت:

    باز گیر دادن به استاندار وفرماندار خدایا حق الناس کجا رفت

  10. فرهنگی گفت:

    آقای پناهی خدا را شاهد می گیرم چهار سال پیش و در چنین ایامی برای اینکه نماینده ای از فلان کاندید سر صندوق بگذاریم چندین بار به فرمانداری و شورای نگهبان مراجعه کردیم ولی هیچ کس به خواسته های ما توجه نمی کرد و باز خدا را شاهد می گیرم که در یکی از صندوق ها از 15 الی 16 نفر اعضای صندوق حداقل 14 نفرشان از طرفداران آقای هدایتخواه بودند. پس به نظر جنابعالی اون عدالت بود؟ مگر شماها به خدا اعتقاد ندارید. مگر به معاد اعتقاد ندارید؟ چرا همه چیز را برای خودتون می خواهید؟ چرا شما به عنوان یکی از مسئولین استانی و آن هم یکی از ارکان مقدس نظام چنین رفتار می کنید؟ چرا دنیا و وسوسه های آن فریبتان داده است؟ چرا دین و آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران می فروشید؟ چرا؟ چرا؟ و چرا؟

  11. بیکار گفت:

    لطف بفرما همون کار فرهنگی را ادامه بده سیاست به شما ارتباطی نداره هرکس وظیفه خودش را بلد است 

  12. افشین گفت:

    واقعا جای تعجب است  یک مسول  بجای بیطرفی ا بطور واضح از هدایت خواه حمایت میکنی  .حالا خوبه دولت تو دست شما نیست اون موقع چه خبر بود ای مسلمان

  13. علی از سفلی گفت:

    درود بر دکتر ستار هدایتخواه و رئیس ستادش دکتر کرم جانی پور.ب امید پیروزی در انتخابات امسال.لبیک یا حسین.دکتر هدایتخواه امسال به دلیل کاشتن نیروهای قوی امثال جانی پور و دانشی و خرامین پیروز انتخابات است.لبیک یا حسین.

دیدگاه شما