چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 10:43

آیا غلامرضا تاجگردون اهانت کرده است؟

در باب این مجادله و این که سخنگوی دولت تاجگردون را به اهانت متهم نموده ذکر چند نکته ضروری است:

گروه سیاسی – چندی پیش سخنگوی دولت به اظهارات تاجگردون واکنش نشان داد.

به گزارش بویرنیوز، ماجرا از این قرار بوده که غلامرضا تاجگردون نسبت به برنامه ششم انتقاد کرده و گفته بود «در تدوین برنامه ششم هسته فکری وجود ندارد.».

این سخنان تاجگردون اما با واکنش تند نوبخت مواجه شد و وی در جمع خبرنگاران گفت: «بهتر است ایشان افاضه فضل نکنند؛ این سخنان اهانت به مبانی نظری است.» این واکنش تند رییس سازمان برنامه به رییس کمیسیون برنامه و بودجه و مجلس است.

نوبخت پس از چنین واکنشی گفت که دو نکته باید مورد توجه قرار گیرد که آیا برنامه به درستی تنظیم شده است یا خیر که حتما آقای تاجگردون به مبانی نظری که همان سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی برنامه ششم است، اهانت کردند چرا که بند به بند این سیاست‌ها لحاظ شده است.

در باب این مجادله و این که سخنگوی دولت تاجگردون را به اهانت متهم نموده ذکر چند نکته ضروری است:

1 – با انتشار غیررسمی برنامه ششم در رسانه ها بیش از آن که بندهای این برنامه شور و نشاط و امید ایجاد کند در بخش های مختلف نگرانی هایی را ایجاد نموده است که بطور مثال تشکیل وزارت انرژی یا حذف بیشتر دانشگاه های کشور از آن جمله است!

2 – موضوع تعدیل نیرو در دولت بدون مشخص کردن ردیف بودجه برای بازخرید یا بازنشسته شدن حداقل 15 درصد از کارکنان دولت موجبات نگرانی های گسترده در میان کارکنان ادرات دولتی و مردم شده است.

3 – تقویت تولید داخلی که شالوده اقتصاد مقاومتی است و تاکید بر رقابتی کردن اقتصاد و خارج کردن دولت از سیطره خود بر بخش های اقتصادی چندان در برنامه ششم به چشم نمی خورد و بیشتر از آن که توسعه ای باشد در بعد حذفی قدم برداشته است.

برنامه ششم به گونه ای بود که پس از انتشار بخشی از آن در رسانه ها و موج منفی از تبعات این برنامه به گونه ای بود که نوبخت خود انتشار پیش از موعد آن را محکوم کرده و اعلام نمود که این برنامه همچنان در دست بررسی است.

حتی برخی کارشناساسن معتقدند انتشار پیش از موعد این برنامه ریزش اجتماعی بسیاری برای دولت در پی داشته است چرا که آیند شغلی بسیاری از مردم را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=179968
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    احسنت بر بوير نيوز حقگو

  2. گمنام گفت:

    اقای تاجگردون حقیقتو گفته

  3. مهدی گفت:

    احسنت بر آقای تاجگردون عزیز باعث افتخارین در سطح ملی و استانی … به امید موفقیت های بیشتر و بالاتر

  4. ﺑﻮﻳﺮاﺣﻤﺪ گفت:

    ﺩﺭﻭﺩ ﺑﺮ ﺗﺎﺝ ﮔﺮﺩﻭﻥ ﻛﺒﻴﺮ و ﺷﺠﺎﻉ,,,,,, اﺣﺴﻨﺖ ﺑﺮ ﺷﻬﺎﻣﺘﺖ….. اﺳﺘﺎﻥ ﻛﻬﮕﻴﻠﻮﻳﻪ و ﺑﻮﻳﺮاﺣﻤﺪ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻥ ﺗﻮﺳﺖ و ﺑﻪ ﺗﻮ اﻓﺘﺨﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ

دیدگاه شما